تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۲
plusresetminus
حزب الله : سخنگوی عالی وزارتخارجه از تدوین سناریو‌های مقابله با بدعهدی‌های آمریکا در قبال توافق هسته‌ای در هیات نظارت بر برجام خبر داد.
۰
کد مطلب : ۱۵۷۴۱۱
تدوین سناریو‌های مقابله با بدعهدی‌های آمریکا
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به پایان مهلت بررسی‌های برجام در کنگره آمریکا تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با هر وضعیتی در قبال عملی نشدن تعهدات آمریکا در برجام و ادامه کارشکنی‌ها و بدعهدی‌های واشنگتن در این زمینه آمادگی کامل دارد.
 
وی نحوه روند بررسی برجام در کنگره آمریکا را از مسائل داخلی این کشور دانست و افزود: آنچه برای ما اهمیت دارد پایبندی دولت آمریکا به برجام است که باید تعهداتش را بهنگام و در زمان لازم انجام دهد و از کارشکنی‌ها، تخطی‌ها و بدعهدی هایش دست بردارد.
 
قاسمی اضافه کرد: ما این موضوع را پیگیری می‌کنیم و آنچه اهمیت دارد ادای تعهدات دولت  آمریکاست؛ آنچه جمهوری اسلامی ایران، اتحادیه اروپا و دیگر کشور‌های جهان و به ویژه دیگر شرکای حاضر در مذاکرات هسته‌ای از آمریکا انتظار دارند اجرای تعهدات این کشور در چارچوب توافق هسته‌ای است.
 
وی درباره میزان آمادگی کشورمان به ویژه تدابیر هیات عالی نظارت بر برجام برای مقابله با اقدام احتمالی آمریکا در خروج از توافق هسته‌ای گفت: در صورت عملی نشدن تعهدات آمریکا و ادامه کارشکنی‌ها و بدعهدی‌های این کشور، برای هر وضعیتی آمادگی کاملی داریم و برنامه‌ها و سناریو‌های متناسب را تدوین کرده ایم.
 
سخنگوی دستگاه دیپلماسی افزود: این موضوع در هیات عالی نظارت بر برجام بررسی و برنامه‌ها و سناریو‌های لازم تدوین شده است که در زمان لازم و در صورت نیاز این هیات، موضوعات و مواضعش را به طور شفاف و علنی مطرح خواهد کرد و اقداماتی را که در قبال وضع نابهنجاری که از جانب امریکا ایجاد می‌شود اعلام می‌کند.
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین