تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۵
plusresetminus
به بهانه مسمومیت یک جاسوس سابق روس در انگلیس؛

آمریکا خواستار اقدام فوری شورای امنیت علیه روسیه شد

حزب الله : نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل متحد از شورای امنیت خواست تا علیه روسیه به اتهام مبادرت به ترور یک جاسوس سابق و دوجانبه روس در خاک انگلیس وارد عمل شود.
۰
کد مطلب : ۱۶۴۸۱۹
آمریکا خواستار اقدام فوری شورای امنیت علیه روسیه شد
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، «نیکی هیلی» نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل متحد روز چهارشنبه از شورای امنیت خواست تا به دلیل مبادرت ادعایی روسیه به مسموم ساختن عامدانه «سرگئی سکریپال» جاسوس دوجانبه و سابق روسیه و دختر وی در کشور انگلیس، علیه مسکو وارد عمل شود.
 
هیلی همچنین گفت که سوء قصد به جان این جاسوس سابق روس «جنایت بی شرمانه» است و اینکه روسیه باید در قبال اقدامات خود پاسخگو باشد و با انگلیس برای انجام تحقیقات در خصوص این موضوع بطور کامل همکاری نماید.
 
هیلی همچنین ادعا کرد که آمریکا «در همبستگی کامل با دولت انگلیس از این استنتاج که دولت روسیه مسئول اصلی سوء قصد به جان سرگئی سکریپال و یولیا، دختر ۳۳ ساله اوست، حمایت می کند».
 
نماینده آمریکا در سازمان ملل گفت: «روسیه به تازگی از اینکه بارها مورد انتقادِ ما قرار گرفته، شکایت کرده است. اگر دولت روسیه استفاده از تسلیحات شیمیایی برای ترور دشمنان خود را متوقف کند... ما نیز به صحبت درباره این موضوع پایان می دهیم».
 
هیلی همچنین مدعی شد که مسکو بارها به شیوه های دیپلماتیک بر کاربرد تسلیحات شیمیایی در جنگ داخلی سوریه توسط دولت بشار اسد سرپوش گذاشته است. وی همچنین هشدار داد «در صورتی که شورای امنیت نتواند روسیه را به پاسخگویی در قبال اقداماتش وادار سازد، اعتبارش در معرض خطر جدی قرار می گیرد».
 
نماینده آمریکا در سازمان ملل همچنین ادعا کرد: «چنانچه برای رسیدگی به این موضوع اقدامات فوری و ملموسی صورت ندهیم، [انگلیس] آخرین جایی نخواهد بود که در آن تسلیحات شیمیایی بکار می رود. این تسلیحات ممکن است در نیویورک و یا در شهرهای هر کدام از کشورهای عضو این شورا مورد استفاده قرار گیرد!»
 
گفتنی است که اوایل روز چهارشنبه، «ترزا می» نخست وزیر انگلیس اعلام کرد که دولت این کشور ۲۳ تن از دیپلماتهای روسیه را از خاک انگلیس اخراج کرده و وعده داد که در واکنش به حمله چهارم مارس در شهر سالزبری در جنوب غربی انگلیس، به اقدامات هم آشکار و هم سرّی علیه مقامات کرملین دست خواهد زد.
 
این در حالی است که «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه روز گذشته- سه شنبه- اعلام کرد: «تا زمانی که انگلیس نمونه ای از ماده شیمیایی ساخت شوروی سابق را که ادعا می شود برای مسموم کردن سرگئی سکریپال، جاسوس سابق و دوجانبه روس بکار رفته، ارائه نکند؛ مسکو به اولتیماتوم لندن برای ارائه توضیح در این باره وقعی نمی گذارد».
 
بنا برگزارشها، «سرگئی سکریپال» ۶۶ ساله و دختر ۳۳ ساله او روز چهارم مارس بر روی نیمکتی در بیرون یک مرکز خرید در شهر «سالیسبوری» انگلیس بیهوش پیدا شده و سپس به یک بیمارستان منتقل شدند. حال آنها وخیم گزارش شده است.
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین