تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۳
plusresetminus
حزب الله : شهردار کرج با تاکید بر تدوین الگوی ایده آل برای فعالیت روابط عمومی ها عنوان کرد: بی شک از جمله مواردی که اهداف سازمانی با تکیه بر آن محقق می شود، بهره برداری و استفاده از ارتباطات نوین است.
۰
کد مطلب : ۱۴۱۰۱۲
اهداف سازمانی با تکیه بر ارتباطات نوین محقق می شوند

 


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،علی ترکاشوند ضمن تبریک روز ارتباطات و روابط عمومی به همه دست اند کاران این عرصه عنوان کرد: روابط عمومی ها با برخورداری از دانش تخصصی و پایبندی به اصول حرفه ای و اخلاقی، ضمن شناخت صحیح مسوولیت ها، نیازها و منافع متقابل سازمان خود با رسانه ها را حفظ کرده و با استفاده از راهکارهای مناسب ارتباطی و پرهیز از انتظارات نامعقول و غیر منطقی و خودداری از دروغ پردازی و پنهان کاری، سعی در ارائه اطلاعات و اخبار شفاف سازمان دارد.

وی، با تاکید بر استفاده از ظرفیت افراد حرفه ای و توانمند در ساختار روابط  گفت: برای عبور از چالش های فراروی این عرصه پیشنهادات مختلفی بیان می شود که قانونمند کردن مسئولیت ها و حرکت به سمت حرفه ای بودن در حوزه روابط عمومی از مهمترین آنها است.

ترکاشوند، بیان کرد: آنچه امروز روابط عمومی های سازمانها،  نهادها و دستگاه های فعال در جامعه مدنی صرف نظر از نوع مسئولی تها اعم از خدماتی، نظارتی، اجرایی و ... به آن نیاز دارند، پویایی حوزه روابط عمومی با استفاده از پتانسیل های تخصصی منابع انسانی است تا به واسطه آن شناخت از مردم و درک خواسته های آنها صورت پذیرد.

وی با بیان اینکه در هر حوزه ای نبود تفکر و تلاش آسیب و تهدیدی جدی برای سازمان و خدمات رسانی توسط آن محسوب می شود، افزود: از دیگر بحران هایی که روابط عمومی ها را در بر می گیرد،  دچار شدن به روزمرگی و گره خوردن با کارهای عادی و جاری است، این امر باعث می شود روابط عمومی ها از برنامه ریزی های کلان و استراتژیک غافل شوند و کارکرد اصلی و مهم آنها مغفول بماند.

شهردار کرج، عنوان کرد: جايگاه و نقش يک روابط عمومي کارآمد در توسعه هر سازمان با اهداف و شرح وظايف خاص آن سازمان مقوله اساسي و مورد توجه متخصصان ارتباطات بوده است. همه سازمانها و ادارات به يک واحد روابط عمومي منسجم وپویا و قدرتمند و مهمتر روابط عمومی دانشی نیازمندند تا با تجمیع افکار عمومي نسبت به شکل گيري و جهت گيري افکار عمومي با هدف آگاهی رساندن از فعاليت هاي سازمان اقدام کنند.

ترکاشوند اضافه کرد: رسیدن به این مهم کارآمدی حوزه روابط عمومی را مشخص می کند. روابط عمومي در ديدگاه بسياري از متخصصان " تلاش آگاهانه برنامه ريزي شده و مستمر براي ايجاد و حفظ حسن تفاهم ميان يک سازمان و عموم افراد جامعه است.

 وی تاکید کرد: برای حیات فعال و پویا این ساختار باید قائل به مديريت تخصصی، دانشی و ارزشی با عملکردي آگاهانه بود. این موضوع بررسی پروژه شبکه ارتباطات شهروندی با محور روابط عمومی را به عنوان یک موضوع مهم شکل می دهد و نیز موجب می شود سياستگذاری های کلانی به منظور انعکاس اهداف سازمان و برقراري ارتباط ميان مردم و گسترده تر از آن با رسانه ها و دیگر سازمان و نهادها فعال جامعه شکل گیرد.

ترکاشوند اضافه کرد: یک روابط عمومی موفق باید بتواند از آنچه روی می دهد و قرار است روی دهد، یک نقشه مناسب ترسیم و آنچه عملیاتی شده است را مستند سازی کند. دسته بندی اطلاعات و به روز کردن دانش نیز برگ برنده ای است که باید برای آن برنامه ریزی کرد. در زمانی که حتی تصورش را نمی کنیم، این موارد می تواند مانند چراغی نورانی مسیر تاریک را روشن و ما را به سر منزل مقصود راهنمایی کند.

منبع : پایگاه خبری مدیریت شهری کرج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین