تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۷
plusresetminus
حزب الله : «جوئل» و «اتان کوئن» در اولین تجربه تلویزیونی خود یک سریال وسترن را کارگردانی می‌کنند.
۰
کد مطلب : ۱۳۱۸۱۵
برادران «کوئن» سریال وسترن می‌سازند

 

 

به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، برادران «کوئن» جدیدترین سینماگران مولفی هستند که به دنیای تلویزیون وارد می‌شوند و قصد دارند یک مینی‌سریال وسترن به نام «تصنیفی برای باستر اسکراگز» را با فیلمنامه‌ای اصلی از خودشان کارگردانی کنند.

این پروژه سینمایی که به احتمال فراوان در قالب یک مینی‌سریال ساخته خواهد شد مدت زمان یک فیلم بلند را خواهد داشت. هنوز جزئیات کامل داستان «تصنیفی برای باستر اسکراگز» فاش نشده اما این مینی‌سریال شامل شش خط داستانی متفاوت خواهد بود.

برادران «کوئن» با ژانر وسترن غریبه نیستند و پیش از این فیلم‌ «شجاعت واقعی» و همچنین فیلم برنده اسکار «جایی برای پیرمردها نیست» را در حال و هوای وسترن ساخته‌اند.

این برادران سینمایی جدیدترین چهره‌های مطرح سینمایی هستند که از دنیای سینما به تلویزیون آمده‌اند تا داستان‌هایی که در سینما امکان ارائه آن را ندارند را در تلویزیون توسعه دهند. «دیوید اوراسل» کارگردان سرشناس هالیوودی نیز هم‌اکنون مشغول ساخت سریالی برای کمپانی آمازون با بازی «جولین مور» و «رابرت دنیرو» است و «جی .جی ابرامز» نیز در حال نوشتن و کارگردانی یکی مینی‌سریال با بازی مریل استریپ است.

«جوئل» و «اتان کوئن» کارگردانان سرشناس هالیوودی از موفق‌ترین برادران سینمایی محسوب می‌شوند که نگارش فیلم‌نامه، کارگردانی و تهیه‌کنندگی فیلم‌هایشان را مشترکا عهده‌دار هستند، هر چند طی سال‌های اخیر «اتان» بیشتر در امر تهیه‌کنندگی و «جوئل» در زمینه کارگردانی فعال بوده‌ است. پس از ساخت چند فیلم، اولین درخشش این دو برادر در سال ۱۹۹۱ با فیلم «بارتون فینک» رقم خورد که نخل طلای جشنواره کن و نامزدی در سه بخش از جوایز اسکار را برای آنها به‌همراه آورد.

فیلم «فارگو» محصول ۱۹۹۶ دیگر فیلم موفق برادران «کوئن» بود که جایزه بهترین کارگردانی از جشنواره کن و جوایز بافتا و دو جایزه اسکار بهترین فیلمنامه و بهترین بازیگر نقش اول زن را کسب کرد. اما بدون شک سال ۲۰۰۵ نقطه عطف کارنامه سینمایی برادران کوئن بود، سالی که با ساخت فیلم بسیار موفق و البته پرفروش «جایی برای پیرمردها نیست» همراه شد و این فیلم در جوایز اسکار ۲۰۰۸ موفق به کسب چهار جایزه اسکار، از جمله بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و بهترین فیلمنامه اقتباسی و بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد.

«بزرگ کردن آریزونا»،  «قاتلین پیرزن»، «گذرگاه میلر»، «سنگدلی بی‌نهایت» و «پس از خواندن بسوزان» نیز از جمله دیگر آثار این سینماگران است.

«اتان» و «جوئل کوئن» در آخرین پروژه سینمایی خود فیلم «درود بر سزار» را به سینما آوردند و نگارش فیلمنامه «آیکون حومه شهر» جدیدترین ساخته «جورج کلونی» را نیز بر عهده داشته‌اند.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین