تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۱
plusresetminus
حزب الله: نماینده مردم کرج، اشتهارد، آسارا و فردیس در مجلس‌شورای‌اسلامی گفت: ما تلاش خود را برای افزایش حقوق کارمندان می‌کنیم و در این راستا ۲۱ نماینده طرحی مبنی بر افزایش پلکانی حقوق کارمندان پیشنهاد داده‌اند.
۰
کد مطلب : ۷۱۵۳۱
طرح افزایش پلکانی حقوق کارمندان تقدیم مجلس شد

 

به گزارش شبکه خبری حزب الله ، عزیز اکبریان در همایش گرامیداشت هفته پژوهش و تجلیل از پژوهشگران برتر استانی که صبح امروز با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان و سایر مسئولان در کانون امام علی(ع) برگزار شد، با اشاره به بالاتر بودن میزان پژوهشگران زن نسبت به آقایان، اظهار داشت: خواهران در انقلاب و به‌ویژه در در امر تعلیم، تربیت، آموزش و فرهنگ نقش بسزایی دارند.

وی با تاکید بر اینکه پژوهش باید به عنوان یک اصل در نظر گرفته شود، افزود: باید پژوهشگران را باور داشته باشیم و پژوهش و پژوهشگران را مقدس بدانیم.

نماینده مردم کرج، اشتهارد، آسارا و فردیس در مجلس شورای اسلامی گفت: باید هرکاری به اهل آن واگذار شود و تنها در این صورت است که به موفقیت می‌رسیم و در این راستا مسئولیت کار پژوهشی باید به پژوهشگران واگذار شود.

وی با اشاره به اینکه باید به موضوع پژوهش بها و ارزش و اهمیت داده شود، بیان کرد: مشکل اصلی در مملکت ما این است که به پژوهشگران بها داده نمی‌شود و این امر سبب خروج پژوهشگران از کشور می‌شود.

اکبریان با بیان اینکه در ایران دستگاه‌ها و تجهیزات وجود دارد اما کار علمی انجام نمی‌شود، گفت: این موضوع سبب می‌شود نتیجه انجام فعالیت مشابه با دستگاه‌های یکسان بسیار متفاوت باشد.

وی خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش سرمایه زیربنایی کشور است و باید به فرهنگیان به عنوان انسان‌های فرهیخته و عاشق که با مشکلات بسیاری رو‌به‌رو هستند، توجه ویژه شود.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه توجه به پژوهش نباید در حد شعار باقی بماند، افزود: توجه به پژوهش و باور آن به عنوان یک اصل سبب موفقیت هرچه بیشتر ما در این زمینه می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه تنها باید اراده داشته باشیم تا پژوهش را در عمل اجرایی کنیم، تصریح کرد: این درحالی است که در حوزه‌هایی مانند فناوری هسته‌ای با اراده استوار به موفقیت‌های بزرگی دست یافتیم.

اکبریان با اشاره به الگو قرار دادن امر و اجرای بحث پژوهش در تمامی زمینه‌ها، خاطرنشان کرد: امروزه دنیا با داشتن نیروگاه‌های هسته‌ای ایران مشکلی ندارد بلکه با فناوری هسته‌ای موجود در ایران مشکل دارد.

وی اظهار داشت: ایران در صنایع نظامی رتبه سوم یا چهارم دنیا را کسب کرده و این درحالی است که زمانی حتی نمی‌توانست یک فشنگ بسازد و امروزه این امر مهم باید در تمامی زمینه‌ها نمود یابد و همه کارها بر پایه پژوهش انجام شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس در لغو تعطیلی پنجشنبه‌ها در البرز بی‌تقصیرند، گفت: این تصمیمی است که استاندار اتخاذ و ابلاغ کرده است و از نظر ما غیرکارشناسی بوده، چرا که هزینه‌های خدمات آب و برق و گاز و از این دست به کاری که قرار است در پنجشنبه‌ها انجام شود، نمی‌ارزد.

نماینده مردم کرج همچنین با اشاره به تصویب افزایش 14درصدی حقوق کارمندان در مجلس، افزود: ما تلاش خود را برای افزایش آن می‌کنیم و در این راستا 21 نماینده طرحی مبنی بر افزایش پلکانی حقوق کارمندان پیشنهاد داده‌اند.

وی تصریح کرد: بر این اساس کارمندانی که زیر 1.5 میلیون تومان حقوق دریافت می‌کنند 25 درصد، از 1.5 تا 3.5 میلیون تومان 17 درصد و بیش از 3.5 میلیون تومان 14 درصد افزایش یابد و اگر همه کارمندان به یک اندازه افزایش حقوق داشته باشند به نوعی بی‌عدالتی است و فاصله طبقاتی در جامعه افزایش می‌یابد.

در این مراسم از تازه‌های نشر و آثار قرآنی رونمایی شد و از پژوهشگران برتر استان البرز تقدیر به عمل آمد.

منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین