تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۳
plusresetminus
حزب الله : نوروزهای زیادی گذشته اما اهالی نوروزآباد کرج هنوز رنگ و روی آبادانی را چنان که باید و شاید به چشم ندیده اند. آنان پیوسته از نوروزی به نوروز دیگر سفر کرده و خواسته های شان را با مسئولان در میان می گذارند اما گویی راهی طولانی تا مقصد مد نظرشان باقی مانده است.
۰
کد مطلب : ۱۵۵۴۱۳
شهردار کرج مهمان اهالی نوروزآباد می شود
 به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،نوروزآباد از محلات قدیمی شهر کرج است و به اندازه همین قدمت، از وجود بافت های فرسوده و مشکلات ناشی از آن رنج می برد.
 
یکی از شهروندان این محل، مشکلات نبود فاضلاب شهری در نوروزآباد را مورد اعتراض قرار می دهد و دیگری از وجود زمینی بایر که سال هاست رونق ساخت و ساز را در این محدوده به مراتب کمرنگ کرده است، سخن می گوید.
 
این ساکن منطقه نوروزآباد با گلایه می گوید: باور کنید مصالحی که ما در ساختمان ها به کار می بریم همان مصالحی است که در مناطق دیگر شهر هم استفاده می شود. اما قیمت خانه در اینجا بسیار پایین تر از سایر نقاط شهر کرج و حتی منطقه است.
 
وی، علت این امر را در وجود زمینی بایر با 24 هکتار مساحت می داند که به محلی برای تجمع متکدیان و معتادان، حیوانات موذی، سگ های ولگرد و حتی مار تبدیل شده است.
 
رونق اراضی نوروزآباد در گرو تعیین تکلیف زمینی بایر
 
خدارحمی که از معتمدین محلات شهر کرج نیز هست، اضافه می کند: در ماه های گذشته چند بار مار را از خانه های شهروندان خارج کردیم که به نظر می رسد از این زمین خالی و بدون صاحب وارد خانه های مردم می شود.
 
به گفته مردم محلی، این زمین سال هاست در کشاکش اختلاف دستگاه ها مانده و صاحب و مالکی برای آن شناخته نشده و از همین رو این زمین بایر به اشکال مختلف مورد سوءاستفاده افراد قرار گرفته است. این ناامنی، علاوه بر ایجاد مشکلات مختلف برای شهروندان و ساکنان، ارزش خانه ها و زمین های منطقه را به میزان قابل توجهی کاهش داده است.
 
فضای سبز، محدودیت یا در واقع محرومیت بزرگ ساکنان این نقطه از جغرافیای شهر کرج است. نبود حتی یک فضای ورزشی و پارک مناسب باعث شده گلایه شهروندان برای اوقات فراغت و سلامت جسم و روان افزایش پیدا کند. آنان خواستار فضاهایی هستند که بتواند به جوانان فرصت بروز و ظهور استعدادهای شان را داده و از فرو افتادن آنها در دام جرائم و اعتیاد دور نگه دارد.
 
کوچه هایی که بوی تعفن می دهد
 
نبود فاضلاب شهری، معضل دیگر اهالی این نقطه است. یکی از شهروندان می گوید: تابستان ها بوی نامطبوع و منظره ناخوشایندی که از رها شدن فاضلاب خانگی در کوچه ها و معابر می پیچد بسیار آزاردهنده است.
 
مدیر منطقه 2 شهرداری کرج در این خصوص گفت: فاضلاب خانگی با عبور از کوچه ها و معابر در کنار سوله بحرانی که برای منطقه راه اندازی کرده ایم، جمع شده و با حرکت به سمت پایین دست، وارد یک کانال می شود.
 
شهرام وارسته، با اشاره به اینکه حرکت فاضلاب در این مسیر به ویژه برای باغات اطراف مضر است، افزود: برای ساماندهی کانال، به اعتباری نزدیک به سه میلیارد تومان نیاز داریم اما این مبلغ هنوز تامین نشده است.
 
بازگشایی خیابان شهید بابایی به ماهدشت، در گفتگویی که با یکی دیگر از ساکنان انجام گرفت، به عنوان یک ضرورت جدی برای رفع مشکلات تردد شهروندان مطرح شد.
 
این شهروند گفت: پلی که برای ایستگاه متروی کرج ساخته شده، تردد ساکنان منطقه را با مشکلات زیادی مواجه کرده به طوری که مردم ناچارند برای ورود به نوروزآباد وارد شیخ آباد شده و از آنجا دور بزنند. طی این مسیر اضافه، زمان و انرژی زیادی از مسافران و عابران می گیرد.
 
پل می خواهیم
 
تاسیس پل زیرگذر شیخ آباد و نوروزآباد و نیز ساخت پل عابر پیاده در جاده های محمدشهر و نوروزآباد از دیگر خواسته های جدی مردمی است که در این نقطه ساکن بوده و با محدودیت های بسیار از نظر امکانات و خدمات شهری و عمرانی روبرو هستند.
 
با این وصف به نظر می رسد حضور میدانی و شنیدن خواسته های مردم توسط مسئولان یکی از ضرورت های اساسی برای درک مشکلات و چاره اندیشی در خصوص نیازهای آنان است. اقدامی که با حضور دکتر نصیری شهردار کرج در یکی از مساجد محله نوروزآباد انجام می گیرد.
 
حضور دکتر اصغر نصیری در مسجد حضرت صاحب الزمان(عج) ظرف ماه های اولیه پذیرش مسئولیت در شهرداری کرج فرصتی مغتنم برای ساکنان است که شهروندان می توانند با طرح بی واسطه مشکلات خود با شهردار، مسیر رفع دغدغه های شان را هموارتر کنند.
 
این دیدار امروز سه شنبه و پس از ملاقات با خانواده یکی از شهدای محل، رأس ساعت 16 در مسجد حضرت صاحب الزمان(عج) انجام می گیرد.
منبع : پایگاه خبری مدیریت شهری کرج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین