تاریخ انتشارشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۷
plusresetminus
معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی خبر داد

خاموشی احتمالی در راه است

حزب الله : معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: سه سناریو برای تأمین برق تابستان پیش‌بینی شده است.
۰
کد مطلب : ۷۷۶۶۱
خاموشی احتمالی در راه است

وی افزود: در 10ماهه امسال ظرفیت نیروگاه‌های جدیدی که وارد مدار شده، 2518 مگاوات است که 46 مگاوات نیروگاه‌های تجدیدپذیر از نوع بادی و فتوولتاییک و همچنین 74 مگاوات نیروگاه DG و CHP از آن جمله است.
وی اظهار داشت: همچنین تعدادی از واحدهای جدید ازجمله واحد شماره دو کهنوج به‌ظرفیت 162 مگاوات و 400 مگاوات واحدهای DG ،CHP و انرژی‌های تجدیدپذیر برای تأمین برق تابستان 94 وارد مدار می‌شود.
معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی سپس از پیش‌بینی سه سناریو برای تأمین برق تابستان 94 خبر داد و گفت: یک سناریو، رسیدن پیک بار به 52هزار و 100 مگاوات است که در این صورت با چالش مواجه می‌شویم و باید مقداری خاموشی اعمال کنیم؛ دومین پیش‌بینی پیک بار 51هزار مگاواتی است و دیگری اینکه پیک مصرف برق به حدود 50هزار مگاوات برسد.
وی با بیان اینکه برای کنترل این میزان بار باید مدیریت مصرف، مدیریت تقاضا و تعمیر اساسی نیروگاه‌ها را به‌سرعت انجام دهیم، گفت: وقتی نیروگاهی وارد مدار می‌شود، در مقام عمل بسته به میزان دما و ارتفاع استقرار نیروگاه از سطح دریا، تولید برق آن کاهش می‌یابد.
وی اظهار داشت: ما سالانه باید پنج‌هزار مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی احداث کنیم که این رقم افزایش ظرفیت نیروگاهی، فقط 3500 مگاوات به قابلیت تولید برق کشور اضافه می‌کند چراکه 30 درصد از ظرفیت آن متناسب با دما و ارتفاع از سطح دریا کاهش می‌یابد.
وی خاطرنشان کرد: با وجود همه این شرایط، تلاش‌مان این است که قابلیت تولید برق در تابستان حداکثر به 50هزار مگاوات برسد؛ بنابراین اگر بار بیش از 50هزار مگاوات باشد، طرف تقاضا را باید مدیریت کنیم.

منبع : خبرگزاری تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین