تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۹
plusresetminus
حزب الله : وزیر نیرو با تاکید بر رفع مشکلات زیست محیطی در مازندران، گفت: جرای طرح‌های فاضلاب در شهرهای شمالی ایران شتاب گرفت.
۰
کد مطلب : ۱۷۶۰۱۴
اجرای طرح‌های فاضلاب در شهرهای شمالی ایران شتاب گرفت
 به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،رضا اردکانیان امروز در حاشیه بازدید از روند فعالیت مدول اول و پیشرفت فیزیکی مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب ساری با اشاره به اینکه اجرای طرح‌های فاضلاب در شهرهای ساحلی در چندسال اخیر شتاب گرفت، اظهار داشت: اجرای این طرح‌ها در حفظ محیط زیست موثر خواهد بود.      
 
وی با بیان اینکه مدول اول طرح فاضلاب  در شهر ساری از سال 91 به بهره برداری رسید، افزود: این مدول با ظرفیت23 هزار و 240 متر مکعب در شبانه روز برای 105 هزار نفر طراحی و بهره برداری شد.
 
اردکانیان، فرآیند تصفیه فاضلاب در این تصفیه خانه را لجن فعال با هوادهی عمقی و اختلاط کامل عنوان و تصریح کرد: مدول اول تصفیه خانه دارای بخشهای مختلف از جمله حوضچه ورودی، آشغالگیر، واشینگ پرس، دانه گیر و جربی گیر، حوض ته نشینی و.... است.
 
وی ادامه داد: پساب حاصل از تصفیه فاضلاب براساس استانداردهای سازمان بهداشت جهانی، سازمان حفاظت محیط زیست و استانداردهای حفاظت محیط زیست ایران است و براساس این استاندارد ها می توان از پساب آن در اراضی کشاورزی و توسعه فضاهای سبز از جمله پارکها استفاده نمود.
 
مدیرعامل آبفاشهری مازندران نیز در این نشست با اشاره به روند ساخت مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب شهر ساری، گفت: مدول دوم این تصفیه خانه با ظرفیت جمع آوری فاضلاب 105 هزار نفر از مردم شهر ساری از سال 92 آغاز و با 90 درصد پیشرفت فیزیکی درحال ساخت است.
 
ذبیح الله ذاکری، ظرفیت مدول دوم را همانند مدول اول 23 هزار متر مکعب در شبانه روز  دانست و گفت:  در این مدول، فاضلاب به روش لجن فعال با هوادهی متعارف تصفیه می شود.
 
وی با تاکید بر اینکه در مدول دوم از تجهیزات و تکنولوژی به روز تری استفاده خواهد شد، افزود: پیش بینی می‌شود در آذرماه امسال مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب ساری به بهره برداری برسد.
 
ذاکری خاطرنشان کرد: تاکنون در شهر ساری 330 کیلومتر خط انتقال  و شبکه فاضلاب احداث و نسبت به جاری سازی 21700 انشعاب فاضلاب در شهر ساری اقدام شد.
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین