تاریخ انتشارشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۳
plusresetminus
حزب الله : این روزها گالری شکوه برگزارکننده حراجی از ۸۶ هنرمند است که به گفته امیر یگانه گردآورنده آثار، قیمت‌گذاری ها با هدف ایجاد چرخش مالی و بر اساس دلار ۲ سال گذشته انجام شده است.
۰
کد مطلب : ۱۸۰۳۵۲
حراجی که قیمت‌هایش با نرخ ۲ سال پیش برابر است

به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،امیر یگانه که مجموعه‌ای از آثار هنری را در قالب یک حراجی از ۱۳ مهرماه به مدت ۲ هفته در گالری شکوه به فروش گذاشته است به خبرنگار مهر گفت: در این نمایشگاه ۲۸۵ اثر به نمایش و فروش گذاشته شده است، البته با توجه به محدودیت فضای گالری توانستیم ۲۲۲ اثر را روی دیوار به نمایش بگذاریم.
 
وی با بیان اینکه در این نمایشگاه آثار ۸۶ هنرمند در معرض دید قرار گرفته که شامل یک تا ۱۵ اثر از هر هنرمند است، اظهار کرد: جذابیت این مجموعه وجود آثار از هر سبک و سیاق و هر بخش از هنرهای تجسمی است یعنی در این مجموعه، آثار در شاخه‌های مختلف و سبک‌های متعدد از رئال، سوررئال و امپرسیونیسم وجود دارد و این نشان می‌دهد که ما سلیقه عموم افراد را در نظر گرفته‌ایم.
 
یگانه با اعلام اینکه این نمایشگاه و حراج از نظر شیوه کار، طراحی و رنگ مجموعه‌ متنوعی محسوب می‌شود، افزود: همچنین قرار گرفتن آثار هنرمندان جوان در کنار کسانی که سال ها در حوزه هنرهای تجسمی کار کرده‌اند و صاحب سبک هستند از دیگر شاخصه‌های این نمایشگاه است.
 
وی درباره دلایل فروش مجموعه شخصی‌اش در گالری شکوه تشریح کرد: آثاری که به فروش گذاشته شده همه از مجموعه شخصی‌ام است که سال ها از گالری‌ها و هنرمندان خریداری کرده‌ام و دلیل حراج کردن آنها این بود که احساس کردم وقت آن رسیده آثار هنری از انبار خارج شده و دیده شوند تا موقعیتی برای بازدید یا خریداری آنها توسط دیگران هم فراهم شود.
 
یگانه درباره قیمت گذاری آثار توضیح داد: دوست داشتم در شرایط اقتصادی امروز افراد قیمت‌های مناسب را ببینند و به خرید آثارهنری روی آورند همچنین بتوانند کارهای هنرمندانی مثل اویسی و تبریزی را که بسیار گران هستند با قیمت ۲ سال گذشته خریداری کنند. من در ارزش‌گذاری، اثری را که با دلار ۴ هزار و ۸۰۰ تومان به قیمت ۳۰۰ هزار تومان خریداری کرده‌ام با در نظر گرفتن درصد گالری به فروش می‌رسانم تا فقط به هزینه‌ای که پراخت کرده‌ام برسم و چرخش مالی اتفاق بیفتد.
 
گردآورنده آثار حراج پاییز گالری شکوه با اشاره به اینکه قیمت آثار از ۳۰۰ هزار تا ۳ میلیون تومان است، بیان کرد: برخی از کارها ارزش هنری‌شان کمتر از ۳۰۰ تومانی است که قیمت‌گذاری شده اما ما سعی کرده‌ایم یا تخفیف بیشتر قائل شویم یا پیشنهاد اثر دیگر را در کنار تابلویی که یک خریدار انتخاب کرده، مطرح کنیم. در حقیقت تلاش بر این بوده که خریدار هم از منفعت مالی برخوردار شود.
 
این هنرمند با اشاره به اینکه فروش آثار هنری در ایران کار بسیار سختی است، تاکید کرد: من در برگزاری این نمایشگاه فکر کردم بهتر است موقعیتی ایجاد کنم که اگر کسی قصد خرید تاج گل دارد بجای تقبل این هزینه برای گل، اثر هنری خریداری کند که هدیه‌اش ارزش معنوی و مادی هم داشته باشد و با همین نگاه قیمت‌گذاری و عرضه آثار را آغاز کردم.
 
وی درباره اینکه تاکنون در این نمایشگاه چه میزان اثر هنری فروخته شده است، اظهار کرد: من در این برنامه به دنبال سود یا منافع شخصی نبودم و تاکنون هم بازدید و فروش بسیار خوبی در گالری شکوه داشته‌ام. در روز اول ۳۵ تا ۴۰ درصد کارها فروخته شد اما هنوز جمع‌بندی نسبت به میزان فروش ندارم.
 
یگانه در بخش دیگری از صحبت‌هایش دلیل بی‌رغبتی مردم به خرید آثار هنری را شرایط اقتصادی روز معرفی کرد و استرس‌هایی را که در میان عموم افراد (چه کسانی که از قیمت دلار سود می‌برند و چه کسانی که به دلیل افزایش قیمت دلار متحمل فشار بیشتری شده‌اند) وجود دارد علت اصلی خریداری نشدن آثار هنری دانست.
 
وی در پایان درباره همکاری با گالری شکوه تصریح کرد: با خیلی از گالری‌ها کار می‌کنم و علاقه‌مند به حمایت از هنرمندان هستم اما فکر کردم گالری شکوه فضای بزرگتری دارد و وقت بهتری را به این نمایشگاه اختصاص می‌دهد، بنابراین می‌توانستم در این گالری بخشی را به طراحی و بخشی دیگر به بوم و کارهای بزرگتر اختصاص دهم.
 
نمایشگاه حراج آثار هنری تا ۲۴ مهرماه هر روزه از ساعت ۱۶ تا ۲۱ در گالری شکوه واقع در بلوار اندرزگو، خیابان سلیمی شمالی، کوچه امیر نوری، پلاک ۱۹ برپاست.
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین