تاریخ انتشارسه شنبه ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۱
plusresetminus
حزب الله : ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه نیرو‌های اطلاعاتی و امنیتی آمریکا را متهم به تحصیل مال نامشروع در روسیه و تزریق آن به ستاد انتخاباتی هیلاری کلینتون کرد و خواستار بازجویی از آنان شد.
۰
کد مطلب : ۱۷۳۴۵۹
پوتین نیرو‌های اطلاعاتی آمریکا را فاسد خواند!
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، بر اساس متن کامل مصاحبه دیروز (دوشنبه) رئیسان جمهوری آمریکا و روسیه در پایان دیدار در هلسینکی پایتخت فنلاند که در تارنمای کاخ سفید منتشر شده، پوتین در پاسخ به پرسشی در زمینه ادعای دخالت مسکو در امور داخلی آمریکا و حکم جلب ۱۲ افسر اطلاعاتی روس، گفت: از کم و کیف این موضوع آگاهی ندارم، اما رئیس جمهور ترامپ (در جریان مذاکرات) به این مساله اشاره کرد و من آن را بررسی می‌کنم.
 
پوتین افزود: معاهده 'مساعدت دوجانبه در پرونده‌های جنایی' سال ۱۹۹۹ میان ایالات متحده آمریکا و فدراسیون روسیه امضا شد که تمام و کمال اعمال و اجرا می‌شود. ما به طور میانگین حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ پرونده جنایی را به درخواست کشور‌های خارجی بررسی می‌کنیم و به عنوان نمونه سال گذشته یک مورد استرداد به تقاضای ایالات متحده وجود داشت؛ بنابراین معاهده امضا شده رویه‌های حقوقی خاصی دارد.
وی پیشنهاد کرد که رابرت مولر دادستان ویژه و رئیس کمیسیون بررسی اتهام دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا این معاهده را مبنای ارسال درخواست رسمی برای بازجویی ماموران روس از متهمان مد نظر قرار دهد.
پوتین افزود که ماموران روس پس از پایان بازجویی، نتایج را به آمریکا ارسال خواهند کرد.
رئیس جمهوری روسیه گفت: افزون بر این، ما می‌توانیم به راه حل میانه‌ای دست یابیم و گام دیگری برداریم. می‌توان به نمایندگان رسمی ایالات متحده از جمله اعضای کمیسیون تحت ریاست آقای مولر اجازه دهیم به مسکو آمده و در جریان بازجویی‌ها حاضر باشند به شرط آنکه چنین تلاش‌هایی دوجانبه باشند. آن زمان از آمریکایی‌ها انتظار خواهیم داشت اقدام متقابلی انجام داده و مقام‌ها از جمله افسران نیرو‌های انتظامی و اطلاعاتی خود را که به گمان ما با اقدام‌های غیرقانونی در روسیه ارتباط دارند در حضور نیروی‌های انتظامی روسی بازجویی کنند.
رئیس جمهوری روسیه همچنین فاش کرد که به عنوان نمونه ما می‌توانیم موضوع آقای براودر را مطرح کنیم. همکاران آقای براودر (از فعالیت‌های خود) در روسیه ۱.۵ میلیارد دلار درآمد داشتند که بدون پرداخت مالیات به کشور ما و ایالات متحده، این مال را فراری داده و به آمریکا منتقل کردند.
پوتین افزود: آن‌ها مبلغ هنگفتی یعنی ۴۰۰ میلیون دلار را به عنوان کمک به ستاد هیلاری کلینتون پرداخت کردند. این پرداخت امری شخصی است که ممکن است مشارکتی قانونی باشد، اما نحوه تحصیل آن قانونی نیست.
رئیس جمهوری روسیه در ادامه گفت: بنابراین ما دلیل محکمی داریم که باور کنیم برخی افسران اطلاعاتی (آمریکا) این نقل و انتقالات مالی را هدایت و در آن مشارکت داشته اند. پس به سود ما است از آن‌ها بازجویی کنیم. این می‌تواند گام اول باشد و آن را گسترش داد. گزینه‌های دیگری نیز وجود دارد که می‌توان برای آن‌ها چارچوب قانونی مناسبی یافت.
بیل براودر ۵۳ ساله مدیر و یکی از موسسین شرکت مدیریت سرمایه هرمیتج است که زمانی بزرگ‌ترین سرمایه گذار خارجی در روسیه بود. این سرمایه گذار یهودی که سال ۱۹۹۸ برای فرار از پرداخت مالیات، تابعیت آمریکا را کنار گذاشت، سال ۲۰۰۵ و پس از ۱۰ سال فعالیت در روسیه ممنوع الورود شد.
مسکو دلیل این اقدام را تهدید براودر علیه امنیت ملی روسیه اعلام کرد در حالیکه وی مدعی است به دلیل افشای فساد در این کشور ممنوع الورود شده است.
با وجود تلاش‌های روسیه برای دستگیری براودر از طریق اینترپل، این نهاد بین المللی با سیاسی خواندن پرونده از دستگیری و تحویل وی به مسکو خودداری کرده است. براودر سال گذشته نیز در کمیته قضایی سنا در مورد دخالت روسیه در امور داخلی آمریکا شهادت داد.
منبع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین