تاریخ انتشارسه شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۹
plusresetminus
حزب الله : شهردار کرج گفت: چگونگی رفتار در زمان بحران نیازمند فرهنگ‌سازی است.
۰
کد مطلب : ۱۸۵۶۵۴
شهروندان نقش اصلی را در مدیریت بحران دارند / این که در زمان بحران چطور باید رفتار کنیم نیازمند فرهنگ‌سازی است

به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،علی اصغر کمالی زاده در جلسه ستاد مدیریت بحران با بیان آن که بحث های مدیریت بحران در کشور به صورت یک سویه پیگیری می شود، افزود: در این مسیر نقشی که شهروندان می توانند داشته باشند به دست فراموشی سپرده شده است.
 
وی با اشاره به اینکه شهروندان نقش اصلی را در مدیریتِ بحران دارند، ادامه داد: این در حالی است که بیشتر توقع از مدیران و مسئولان است، برای مثال اگر شهروندان در زمان بارش از منزل خارج نشوند می شود با سرعت و کیفیت بیشتری کار خدمت رسانی را انجام داد.
 
کمالی زاده با تاکید بر اهمیت نهادینه شدن فرهنگ مقابله با بحران در میان شهروندان، گفت: البته بخشی از این وظیفه بر عهده ما است و باید در تحقق آن فعال باشیم، شهرداری به عنوان یکی از ارکان مدیریتِ بحران امکانات خود را در این زمینه به کار خواهد گرفت.
 
وی با اشاره به اینکه احداث سوله های مدیریت بحران از سوی شهرداری کرج در حال پیگیری است، اظهار کرد: باید از ظرفیت هایی مانند رادیو و صدا و سیما برای آگاهی بخشی به شهروندان استفاده کنیم که این روش دو مزیت دارد، اول این که شهروندان این احساس را پیدا می کنند که مسئولان آگاهی لازم را دارند، و دوم، مشارکت آنان افزایش می یابد.
 
 
ضرورت ایمن سازی اماکن عمومی
کمالی زاده همچنین بر ضرورت ایمن سازی اماکن عمومی تاکید کرد و افزود: شهرداری کرج اجازه دارد در صورت عدم همکاری کسبه با ایمن سازی محل کسب و کار در اماکن عمومی، آن محل را پلمپ کند.
 
این مسئول ادامه داد: باید به منظور ارتقای امنیت شهروندان و کسبه، عملیات ایمن سازی، بهسازی و تجهیز ساختمان های مستهلک صورت گیرد چرا که در صورت بروز حادثه و ایجاد خسارت های جانی، شهرداری در این زمینه مسئولیت دارد.
 
 
تعطیلی پنج شنبه ها از سوی مسولان استانی پیگیری شود
شهردار کرج در بخش دیگری به موضوع تعطیلی پنجشنبه ها پرداخت و اظهار کرد: تعطیلی پنج شنبه ها موجب آرام شدن شهر و به دنبال آن کاهش آلودگی هوا می شود که این موضوع نیازمند پیگیری مسئولان استانی است.
 
منبع : پایگاه خبری مدیریت شهری کرج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین