تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۵
plusresetminus
حزب الله: معاونان وزیر خارجه کشورمان با نمایندگان سه کشور اروپایی (آلمان،‌ فرانسه و انگلیس) در گروه 1+5 در حال رایزنی هستند.
۰
کد مطلب : ۶۶۵۵۵
رایزنی عراقچی و روانچی با نمایندگان سه کشور اروپایی در 1+5
به گزارش شبکه خبری حزب الله ،رایزنی‌ها در وین در حال حاضر ادامه دارد. پس از پایان نشست عمومی هشتمین دور مذاکرات جامع هسته‌ای بین ایران و گروه 1+5 در وین، سید عباس عراقچی عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران و نماینده چین در گروه 1+5 به گفت‌وگو پرداختند که حدود نیم ساعت قبل پایان یافت.

همزمان با آن نشست کارشناسی ایران و سه کشور اروپایی برگزار شد و در حال حاضر نیز معاونان وزیر خارجه ایران با نمایندگان سه کشور اروپایی در 1+5 در حال رایزنی و گفت‌وگو هستند.

عراقچی و سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه نیز صبح امروز دیدار و گفت‌وگو کردند.

هشتمین دور مذاکرات جامع هسته‌ای امروز پایان می‌یابد و قرار است نشست کارشناسی ظرف یک تا دو هفته آینده در مکانی به غیر از وین برگزار شود.

علاوه بر آن نشست سه جانبه ظریف،‌جان کری وزیر خارجه آمریکا و کاترین اشتون نیز سه تا چهار هفته دیگر برگزار خواهد شد آن هم در محلی به غیر از وین.

احتمال زیاد تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران امروز وین را ترک خواهد کرد.

تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران به ریاست ظریف بامداد سه شنبه 22 مهر ماه راهی وین شد و همان روز معاونان ظریف،‌کری و اشتون در دو نوبت صبح و عصر به گفت‌وگو پرداختند.

ظریف و اشتون نیز همان شب حدود یک ساعت و نیم گفت‌وگو کردند و پس از آن رایزنی‌هایشان بر سر میز شام ادامه یافت.

دیروز چهارشنبه 23 مهر ماه نیز نشست سه جانبه وزرای خارجه ایران، آمریکا و کاترین اشتون برگزار که حدود شش ساعت و نیم به طول انجامید.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین