تاریخ انتشارپنجشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۴
plusresetminus
حزب الله: پخته شدن چشم دختر جوان با نور موبایل در فضای مجازی با حواشی زیادی رو به رو گشت.
۰
کد مطلب : ۱۹۰۹۸۲
پخته شدن چشم دختر جوان با نور موبایل /عکس
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، استفاده از گوشی موبایل و تلفن همراه در مدلهای جدید که دارای صفحات بزرگتری هستند یکی از عواملی است که سلامت چشمان کاربران را به خطر می اندازد ، حقیقتی که بارها و بارها توسط پزشکان هشدار داده شده است .

 
 
 
دختر جوانی ادعا کرده است، بعد از اینکه او به مدت دو سال از بیشترین میزان روشنایی تلفن همراه استفاده کرده، باعث ایجاد 500 حفره درون چشمش شده است. و پزشکان به او گفته اند که بیناییش به طور دائمی آسیب دیده است.
 
 
 
این زن 25 ساله، به نام چن که منشی نیز است، ادعا می کند که تلفن همراه چشمانش را مانند یک مایکروویو پخته است. پزشکانی که چن را درمان کردند، گفتند این دستگاه نور را 625 لومن منتشر کرده است، که بیش از دو برابر سطح توصیه شده یعنی 300 لومن، می باشد او به مدت 2 سال هر گاه که بیرون میرفته و دید درست نداشته است، روشنایی تلفن همراهش را به بیشترین حد افزایش می داده که چشمان او به یک باره درد گرفته و در نهایت خون ریزی کرده است و به بیمارستان مراجعه می کند و پزشکان در گوشه چشم چپ او لخته ای از خون پیدا می کنند و چشمانش به طور دائم آسیب می بیند.
 
به گزارش پزشک معالج، اوضاع چشم راست او وخیم تر بود و پزشکان حدود 500 سوراخ روی آن پیدا کردند .
 
مدل گوشی "چن" همچنان نامشخص است ، اثبات شده است که سطح شدید نور آبی از گوشی های مدرن موجب آسیب به شبکیه می شود. گوشی های اپل یک گزینه دارند که می توان به طور خودکار وضعیت نور را به یک مدل کم آسیب تر تبدیل کرد و کاربران سامسونگ می توانند نور مورد نظرشان را تغییر دهند.
منبع : رکنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین