تاریخ انتشاردوشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۰
plusresetminus
حزب الله : معاون خدمات شهری شهرداری کرج از برگزاری جلسه ای به منظور رسیدگی به وضعیت خاک و نخاله، پسماندها، شاخ و برگ و ضایعات فضای سبز در دپوهای موقت از سوی این معاونت خبر داد.
۰
کد مطلب : ۱۷۳۸۸۲
نحوه جمع آوری خاک و نخاله و ضایعات فضایِ سبز بررسی شد

به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،حسن مدیرروستا  با اعلام اینکه دپوی خاک و نخاله و ضایعات در شهر به ایجاد مشکلاتی همچون شکل گیری جلوه بصری نامناسب در شهر، افزایش خطر آتش سوزی و تجمع معتادان و افرادی موسوم به نان خشکی ها می شود، افزود: با توجه به شرایط درآمدی شهرداری کرج و نظر به تاکیدات شورای اسلامی شهر مبنی بر کاهش هزینه ها، ضروری است این حوزه با نگاهی ویژه و به صورت ریشه ای مورد توجه قرار گیرد.
 
مدیرروستا بیان کرد: بر این اساس انجام اموری مانند افزایش نظارت بر جمع آوری ضایعات توسط تمامی حوزه ها از جمله عمران، فضای سبز و خدمات شهر، ارائه راهکارهای مناسب جمع آوری بهینه ضایعات و پسماندها در مناطق توسط سازمان مدیریت پسماند، انجام هرس به موقع درختان و استفاده از دستگاه چیپس چوب می تواند به رفع سهل تر این مشکل کمک کند.
 
وی، با اشاره به اینکه می توان از ضایعات فضای سبز نظیر شاخه های درختان به صورت بهینه استفاده کرد، سازمان سیما، منظر و فضای سبز را موظف کرد از این ضایعات به منظور تهیه اقلام مورد نیاز فضای سبز مانند فلاورباکس استفاده کند.
 
معاون شهردار کرج افزود: همچنین به منظور حل مشکل خاک و نخاله، شناسایی تولیدکنندگان خاک و نخاله از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. مهم است که مشخص شود نخاله های تولیدی توسط شهروندان به منظور تعمیرات ساختمانی است یا از پروژه های شهری و عمرانی به جا مانده است که این زباله ها باید توسط شهرداری جمع آوری شوند.
 
این مسئول ادامه داد: با توجه به این امر مقرر سازمان مدیریت پسماند ظرف مدت یک هفته برای جمع آوری ضایعات با تعیین مصداق در مناطق اقدام کند.
 
به گفته مدیرروستا، جمع آوری فوری آماری جامع و کامل از وضعیت پسماندها و دپوهای موقت، عدم تخلیه ضایعات شاخ و برگ در دپوهای موقت، صدور دستور تهیه دستورالعمل بخش نامه نحوه اقدام در خصوص دپوهای نخاله های جز و ابلاغ آن به مناطق و تشکیل کمیته کارشناسی در خصوص شناسایی تولیدکنندگان و محل دپوی ضایعات، از جمله مهمترین مصوبات این جلسه بود.
 
معاون شهردار کرج در پایان اضافه کرد: در این نشست مسئولان مناطق و سازمان ها موظف شدند لیست کامل ماشین آلات و تجهیزات خود را به معاونت ارایه داده و همچنین مقرر شد مراحل اصلاح دفترچه پیمان در خصوص جمع آوری خاک و نخاله از سوی این معاونت انجام پذیرد.
منبع : پایگاه خبری مدیریت شهری کرج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین