تاریخ انتشارپنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۸
plusresetminus
حزب الله : ظاهرا دلیل کره شمالی برای توقف آزمایش‎های هسته‎ای، فروریختن سایت «پیونگ ری» است و نه فشارهای اعمال شده از سوی واشنگتن برای تعلیق برنامه هسته‎ای پیونگ‎یانگ.
۰
کد مطلب : ۱۶۷۱۸۶
سایت آزمایش‎های هسته‎ای کره شمالی فروریخته است
 
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، دانشمندان چینی می‌گویند کوه واقع در «پیونگ‌ری» اصلی‌ترین سایت هسته‌ای کره شمالی بر اثر خسارت ناشی از آزمایش‌های متعدد ریزش کرده و این محل برای انجام آزمایش‌های بعدی امن نیست.
 
یافته‌های دانشمندان دانشگاه علوم و فناوری چین می‌تواند بازگوکننده دلیل احتمالی کیم جونگ اون رهبر کره شمالی برای توقف آزمایش‌های هسته‌ای باشد حال‌آنکه این تصمیم همزمان شده است با تشدید رایزنی‌ها در شبه‌جزیره کره و گمانه‌زنی‌ها برای دیدار احتمالی وی با دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا.
 
این گزارش به دنبال آزمایش هسته‌ای سپتامبر ۲۰۱۷ انجام شد که ۴ زمین‌لرزه را طی هفته‌های بعد به دنبال داشت.
 
گفته می‌شد قدرت بمب آزمایش شده در ماه سپتامبر ۱۰۰ کیلوتن بوده است که ۱۰ برابر بیشتر از سایر بمب‌های آزمایش شده از سوی پیونگ‌یانگ است.
 
خبرگزاری رسمی کره شمالی (KCNA)  روز شنبه گفته بود پیونگ یانگ در تلاش برای دستیابی به رشد اقتصادی و برقراری صلح در شبه جزیره کره، آزمایشهای هسته ای و موشکی خود را فوراً به حالت تعلیق در می آورد و یک مرکز آزمایش هسته ای در شمال این کشور را تعطیل می کند.
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین