تاریخ انتشاردوشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۴
plusresetminus
حزب الله : یک شایعه دیگر هم شنیدیم که می‌گوید ابوالقاسم طالبی یکی از اعضای اتاق فکر سری جدید «هفت» است. نام اعضای اتاق فکر برنامه‌ها معمولا به طور رسمی رسانه‌ای نمی‌شود و تکذیب این خبر محتمل‌تر از شایعه قبلی است!
۰
کد مطلب : ۱۸۵۵۸۲
همه آن چه باید درباره سری جدید برنامه هفت بدانید
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،روز گذشته نام تهیه کننده جدید «هفت» رسانه‌ای شد تا مشخص شود دل شبکه سه «واقعا» با این برنامه است. مجتبی امینی از سوی مدیر شبکه سه به عنوان تهیه کننده آن انتخاب شده و قرار است پس از قطعی ش. دن مجری، روی آنتن برود؛ ظاهرا پیش از آغاز جشنواره فجر. این گزارش چند مسئله را در بر می‌گیرد.
 
امینی کیست، خبر‌های درگوشی چیست، دیگر برنامه شبکه سه چه می‌شود و مهم‌تر این که آیا مقوله تهیه کنندگی در «هفت» مهم است؟
 
 از «دل شکسته» تا چند مسئولیت
 
هفت صبح در ادامه می نویسد برای ما که سینما را به شکل حرفه‌ای پیگیری می‌کنیم مجتبی امینی را به عنوان بازیگر در فیلم «دل شکسته»  و «رسوایی» به یاد می‌آوریم. از قضا هر دو به کرات روی آنتن رفته اند و با دادن یک آدرس مختصر پی می‌برید او در این دو فیلم چه نقشی برعهده داشت. امینی در «رسوایی» نقش یکی از همراهان آخوند محله (اکبر عبدی) را بازی می‌کرد. در دل شکسته  هم نقش دوست شهاب حسینی را برعهده داشت؛ همان جوان بسیجی که وقتی پی به عشق شهاب می‌برد، ترش می‌کند. امینی در تلویزیون برنامه «چلچراغ» را تهیه کردد. در سینما هم به همراد مجید اسماعیلی تهیه کننده مشترک «چراغ‌های ناتمام» و «آفریقا» بوده. «بدون مرز» و «به تهران خوش آمدید» را هم به تنهایی تهیه کرده. مسئولیت هایی، چون معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و مدیر عاملی موسسه شهید آوینی هم در کارنامداش دیده می‌شود که عمر آن‌ها طولانی نیست.
 
 روئین تن مجری هفت؟!
 
از صبح دیروز شایعه‌ها شروع شد و احتمالا تا لحظه‌ای که مجری «هفت» به شکل رسمی اعلام نشود، ادامه دارد. یکی از این شایعه‌ها که به دست مان رسیده، حضور علی روئین تن روی صندلی «هفت» است. این علامت تعجب یعنی اسم روئین تن مطرح شده، ولی خب شانس زیادی ندارد. چه بسا همین اول صبحی، خبر تکذیب شود، ولی به معنای عدم مطرح شدن نام روئین تن نیست. امینی در فیلم او (دل شکسته) به شهرت رسید و البته مدیر تولید این فیلم هم بود. از این منظر قرار گرفتن اسم روئین تن در میان نامزد‌های اجرای «هفت» غیر منطقی به نظر نمی‌رسد
 
طالبی در اتاق فکر؟
 
یک شایعه دیگر هم شنیدیم که می‌گوید ابوالقاسم طالبی یکی از اعضای اتاق فکر سری جدید «هفت» است. نام اعضای اتاق فکر برنامه‌ها معمولا به طور رسمی رسانه‌ای نمی‌شود و تکذیب این خبر محتمل‌تر از شایعه قبلی است! 
 
اگر خاطرتان باشد سال ۹۴ حمید پنداشته تهیه کننده سری اول «هفت» یادداشتی در روزنامه سینما نوشت و از
طالبی، اکبر نبوی، پرویز شیخ طادی و مهدی فرجی به عنوان اتاق فکر این برنامه نام برد. ظاهرا «هفت» در سری جدید با همان مدل رصد میشود که خب به گفته گروه جیرانی بازدارنده بوده است.
 
 تهیه کننده در هفت مهم است؟
 
بر اساس تجربیات دوره‌های گذشته «هفت» یک نتیجه مشخص به دست می‌آید: تهیه کننده این برنامه صرفا بازوی اجرایی مجری است. در سری اول، حمید پنداشته تهیه کننده «هفت» بود و فریدون جیرانی مجری و سردبیر.
 
یک سوال ساده: این برنامه را به اسم چه کسی می‌شناسید؟ وانگهی، چیزی به جیرانی دیکته میشد یا برنامه بر اساس طرز تفکر او پیش می‌رفت؟ همین رویه در سری دوم تداوم داشت. خوب است بدانید تهیه کنندگی «هفت» محمود گبرلو را یکی از چهره‌های خوشفکر تلویزیون یعنی علیرضا قانع بر عهده داشت. او که حالا مدیر گروه تولید برنامه‌های ورزشی است، محتوا را به گبرلو سپرده بود که در نهایت خود گبرلو تهیه کننده هم شد. این شیوه درباره «هفت» بهروز افخمی هم تداوم داشت؛ چه زمانی که محمدحسین رضوی تهیه کننده بود، چه وقتی سعید پروینی جای او را گرفت. هر آنچه دیدیم تفکر افخمی بود به عنوان مجری و سردبیر. این مدل در غالب برنامه‌های تلویزیونی پیاده میشود و تهیه کننده در محتوا چندان دخیل نیست. طبعا در سری جدید «هفت» نیز امضای مجری که صاحب رای بودن شرط مهم انتخاب اوست، پر رنگ‌تر از تهیه کننده (مجتبی امینی) است.
 
کیوسک چه می‌شود؟ 
 
در روز‌هایی که «هشت» از آنتن دور بود، شبکه سه برنامه فرهنگی - هنری «کیوسک» را تدارک دید. محور اصلی برنامه سینمایی است و شمایل آن به «هفت» نزدیک. سرنوشت این برنامه چه میشود؟ شبکه سه چطور می‌تواند جلوی موازی کاری را بگیرد؟ اصلا احسان عبدی پور گزینه مناسبی برای اجرای «هفت» نیست؟
منبع : هفت صبح
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین