تاریخ انتشاريکشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۳
plusresetminus
حزب الله: رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: کمیسیون عمران مجلس حادثه هواپیمای بوئینگ ۷۰۷ ارتش علت سقوط را به جدی پیگیری کرده و برای پیشگیری از این حادثه پیشنهادات لازم را با دستگاه‌های اجرایی بررسی کند.
۰
کد مطلب : ۱۸۸۳۸۱
برخورد با خبرنگار پرس‌تی‌وی نشان داد آمریکا حقوق بشر را برای دیگران می‌سُراید
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، علی لاریجانی رئیس مجلس در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۳۰ دی ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور گفت: رفتار مذبوحانه آمریکا نسبت به مجری پرس‌تی‌وی نشانگر آن است که آمریکا حقوق بشر را تنها برای دیگران می‌سراید و خود به سبک دولت‌های پیروی خود در برخورد با خاشقجی ملتزم است.
 
وی افزود: اگر حوادث بسیار ضعیف‌تر از این سنخ نسبت به این خبرنگار یا در فرانسه نسبت به تظاهرکنندگان در ایران رخ داده بود، کوس دفاع از حقوق بشر گوش جهان را کر می‌کرد، لذا این هم نمونه‌ای از سیاست ورزی دروغین در صحنه بین‌المللی است که خشونت حکمرانی خود را در لفافه الفاظ فریبکارانه مخفی می‌کند.
 
لاریجانی با اشاره به سقوط هواپیمای بوئیگ ۷۰۷ تصریح کرد: حادثه سوزناک و متأثر کننده‌ای بود و به همه خانواده‌های داغدار تسلیت می‌گویم و از خداوند علو درجات را برای آن‌ها آرزومندم؛ لازم است که کمیسیون عمران مجلس رسیدگی به این امر و علت سقوط را به طور جدی دنبال کند و برای پیشگیری از این نوع حوادث اقدامات لازم را انجام دهد.
 
رئیس مجلس در بخش دیگری از سخنان خود به مناسبت آغاز ایام فاطمیه اظهار کرد: رحلت دخت گرامی پیامبر(ص) حضرت فاطمه زهرا (س) را به مردم ایران و نمایندگان تسلیت می‌گویم.
 
وی افزود: فاطمه زهرا (س) از زنان بلند مقداری است که در تاریخ بشریت نظیر نداشته و به قول شیعه و سنی آیه تطهیر در شأن پنج تنی نازل شد که فاطمه زهرا (س) نیز جزء آنان بود.
 
لاریجانی تصریح کرد: مرحوم جلال الدین سیوطی در تفسیر خود روایت می‌کند که مراد از پنج تن یعنی پیامبر اکرم(ص)، امام علی(ع) و حضرت زهرا (س) و حسنین بوده‌اند و نقل شده که رسول الله (ص) به حضرت فاطمه(س) فرمودند همسر و دو فرزند خود را بیاور و وقتی آنها آمدند، پیامبر کسای فدکی را بر روی آنها انداخت و فرمود خدایا اینان آل محمد(ص) هستند.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در تفسیر مجمع‌البیان در مورد این آیه حدیثی از رسول‌الله (ص) نقل شده است که فرمود: خداوند متعال و انبیاء (ع) را از درخت ها‌ی مختلفی آفرید و من و علی را از یک درخت خلق کرد و من ریشه درخت بودم و علی (ع) تنه درخت است و فاطمه (س) شکوفه آن و حسنین میوه و پیروان ما برگ‌های آن‌ها خواهند بود. پس هر که به شاخه‌هایی از شاخه‌های این درخت دست یابد نجات یافته و هر که آن را ترک کند هلاک شود، اگر بنده‌ای از بندگان خدا سال‌ها خدا را عبادت کند سپس هزار سال دیگر و باز هم هزار سال دیگر به عبادت بپردازد، ولی دوستدار ما نباشد خداوند او را با صورت در جهنم می‌اندازد.
 
وی افزود: اگر بنده‌ای از بندگان خدا سال‌ها خدا را عبادت کند سپس هزار سال دیگر و باز هم هزار سال دیگر به عبادت بپردازد، ولی دوستدار ما نباشد خداوند او را با صورت در جهنم می‌اندازد و سپس این آیه را تلاوت کرد «قُل لَّا أَسْأَلُکُمْ عَلَیْهِ أَجْرًا إِلَّا الْمَوَدَّةَ فِی الْقُرْبَی وَمَن یَقْتَرِفْ حَسَنَةً نَّزِدْ لَهُ فِیهَا حُسْنًا إِنَّ اللَّهَ غَفُورٌ شَکُورٌ».
 
لاریجانی تصریح کرد: بزرگی مقام آن بانوی برگزیده خدا به حدی است که آیه در مقام ایشان و اهل بیت نازل گردید؛ «إِنَّ الْأَبْرارَ یَشْرَبُونَ مِنْ کَأْسٍ کانَ مِزاجُها کافُوراً عَیْناً یَشْرَبُ بِها عِبادُ اللَّهِ یُفَجِّرُونَها تَفْجِیراً».
 
رئیس قوه مقننه اظهار کرد: زمخشری در تفسیر کشاف از ابن عباس داستان بیماری حسنین و سفارش پیامبر(ص) به امام علی(ع) جهت شفای این دو عزیز و نذر برای شفا نقل می‌کند؛ فاطمه زهرا (س) سه روز نذر روزه می‌کند و اینکه هر بار موقع افطار مسکین یا یتیم یا اسیری آمدند و ایشان افطار را به آنها اهدا کردند و روز سوم پیامبر(ص)  وارد شد و آنها را دید که فاطمه (س) در محراب است و آیه ابرار نازل شد.
 
وی خاطرنشان کرد: بزرگی در مکتب فاطمی به گذشت و فداکاری حاصل می‌شود، سختی‌ها کلید پیروزی‌هاست، تحمل ناگواری‌ها در زندگی آن بزرگوار صحنه‌های تاریخی را برای پیروان آن حضرت ورق زد؛ امروز که ملت ایران شیفته آن حضرت هستند سربلندی خویش را در صراط فاطمی می‌دانند.
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین