تاریخ انتشارسه شنبه ۳۱ تير ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۷
plusresetminus
حزب الله:یک عضو کمیسیون عمران مجلس با انتقاد از این‌که «اعتبار پروژه‌های عمرانی آبرسانی در سراسر کشور کم است» گفت: کمیسیون عمران قصد دارد، با تدوین یک طرح دو فوریتی نسبت به افزایش اعتبارات این بخش اقدام کند.
۰
کد مطلب : ۵۸۶۰۸
کمیسیون عمران افزایش اعتبار پروژه های آبرسانی را بررسی می کند
محمدرضا رضایی در مورد جلسه عصرروز سه‌شنبه این کمیسیون گفت:‌ طبق برنامه، اتمام موارد باقی مانده از طرح نظام مهندسی در آغاز جلسه انجام شد و بعد از آن با حضور وزیر نیرو مسئله اعتبارات لازم برای پروژه‌های آبرسانی در سراسر کشور مورد بررسی قرار گرفت.

 

وی ادامه داد : در ده سال گذشته بارندگی در سراسر کشور کاهش چشمگیری داشته است، در حال حاضر در برخی نقاط کشور در شرایط بحرانی قرار داریم و در برخی نقاط دیگر به شرایط بحرانی نزدیک می‌شویم اما کل اعتبارات عمرانی در اختیار وزارت نیرو برای اجرای پروژه‌های مدیریتی آب در سطح کشور حدود یک بیست و هشتم اعتبارات مورد نیاز است.

 

وی با انتقاد از این‌که «به نظر می‌رسد بحث مدیریت آب هنوز برای دولت جدی نشده است» گفت:‌ باید تلاش کنیم تا این موضوع در اولویت کاری دولت قرار بگیرد؛ چراکه وضعیت آب در کشور روز به روز در حال بدتر شدن است.

 

رضایی با اعلام این خبر که «کمیته‌ای متشکل از نمایندگان کمیسیون عمران انرژی مدیران آب و فاضلاب و معاونان وزیر نیرو برای بررسی راهکارهای مورد نظر برای مدیریت آب تشکیل شده است» گفت: قرار است این کمیته یک طرح دو فوریتی برای تأمین مالی پروژه‌های عمرانی مربوط به مدیریت آب را تدوین کند تا اعتباراتی از محل صندوق توسعه، مازاد فروش نفت یا هر امکان دیگری در اختیار وزارت نیرو قرار بگیرد.

 

وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا افزایش اعتبارات عمرانی وزارت نیرو می‌تواند در مجلس با اقبال روبرو شود؟ گفت: موضوع افزایش اعتبارات به افراد ربطی ندارد همه نمایندگان از مشکلات آب در حوزه های انتخابی خودشان نگران هستند و فرقی نمی‌کند که چه کسی وزیر نیرو باشد مهم این است که این مشکلات برطرف شود.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین