تاریخ انتشاردوشنبه ۱ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۹
plusresetminus
حزب الله: آیت‌الله العظمی سبحانی با تاکید بر اینکه دشمن از یک در برای مقابله با جمهوری اسلامی وارد نمی‌شود، گفت: مواد مخدر ابزار دست دشمن برای جنگ با جمهوری اسلامی است‌.
۰
کد مطلب : ۷۱۷۶۶
ریشه طلاق خشکانده شود
 
به گزارش شبکه خبری حزب الله ،آیت‌الله العظمی جعفر سبحانی که عصر امروز در دیدار با رئیس سازمان بهزیستی کشور سخن می‌گفت، اظهار داشت: قرآن مجید می‌گوید که اگر کسی عمل خیری را انجام دهد، خداوند بعد مرگ، آن کار خیر را زنده می‌کند.

مرجع تقلید شیعیان افزود: از آیاتی که در آن به زن و مرد با یک دید نگریسته شده است، همین آیه است و البته عمل خیر در جهان زیاد است و یکی از مظاهر آن، کمک به بهزیستی است که هیچ گونه رنگ سیاسی ندارد.

استاد عالی حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: همه دولت‌هایی که تاکنون آمده و رفته‌اند، نسبت به فعالیت‌های بهزیستی خوش بین بوده و فعالیت کرده‌اند.

آیت الله العظمی سبحانی با اشاره به انتشار کتابی درباره فعالیت‌های بهزیستی در سال 1350 اظهار داشت: در آن سال‌ها به سفری برای کارهای خیر رفتیم و مرحوم پرفسور شمس هم با ما بود، من کار وظیفه‌ای داشتم و آن‌ها نیز به محرومان رسیدگی کردند.

مرجع تقلید شیعیان افزود: مردم می‌توانند ثلث اموالشان را در راه خیر مصرف کنند و در هر قاره ای که قدم بگذاریم، مشابه این کار وجود دارد.

استاد عالی حوزه علمیه قم با اشاره به حدیثی از معصوم (ع)، تاکید کرد: انسان وقتی می‌میرد، از او چیزی باقی نمی‌ماند مگر سه چیز که یکی از آن‌ها صدقه جاریه است و مصداق آن وقف است. یعنی چیزی را وقف کنند که اصل آن باقی بماند و درآمدش صرف مستمندان و درماندگان شود.

آیت الله العظمی سبحانی با اشاره به ویژگی‌های کسانی که در بهزیستی مشغول هستند، اظهار داشت: انسان باید واجد ویژگی‌هایی باشد که کارمند بهزیستی شود و اگر چه دیگران هم زحمت می‌کشند اما ویژگی‌های ممتاز و فرشته‌گونه کارمندان بهزیستی بسیار است.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اینکه "گره‌گشایی و نصیحت زوجین و جلوگیری از طلاق آنان ، عمل خیر و نیکویی است" اظهار داشت: خانواده اگر چه واحد کوچکی است اما بسیار مهم است و اگر این واحد تقویت شود، اجتماع قوی می‌شود. بدترین حلال‌ها نزد خداوند، طلاق است و باید کاری کرد که ریشه آن خشکانده شود.

وی با بیان اینکه "دشمن از یک در برای مقابله با نظام جمهوری اسلامی وارد نمی‌شود" تاکید کرد: دشمن از یک در وارد نمی‌شود و در فرهنگی و ماهواره هم دارد. از طرف دیگر 50 درصد تولید مواد مخدر افغانستان یا از ایران رد می‌شود یا به هدف ایران وارد می‌شود.

آیت‌الله العظمی سبحانی افزود: باید از نیروی مردمی برای حل مشکلات مردم استفاده شود که بهزیستی مصداقی برای استفاده از نیروی مردمی است.

منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین