تاریخ انتشاردوشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۶
plusresetminus
حزب الله: دادستان کل کشور با اشاره به گزارش هیات بررسی اظهارات اسماعیل بخشی مبنی بر شکنجه در دوران بازداشتش گفت: فردی که مدعی شده که مورد شکنجه قرار گرفته با اهداف سیاسی و با انگیزه‌های خاص خودش دنبال این قضیه بوده است.
۰
کد مطلب : ۱۸۷۹۶۸
اسماعیل بخشی شکنجه‌ نشده است/ موضوع سیاسی است
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، حجت الاسلام منتظری در این باره اظهار کرد: پس از نشر خبر شکنجه یکی از کارگران شرکت نیشکر که در فضای مجازی و رسانه‌ها مطرح شده بود و دستور ریاست قوه قضاییه برای اعزام هیات تحقیق، ما هفته گذشته بلافاصله هیئت را اعزام کردیم.
 
 
وی گفت: این هیئت در دو روز کامل با مجموعه کسانی که در این خصوص اطلاعات کاملی داشتند یا صاحب نظر بودند و اطلاعاتی در اختیار داشتند، بررسی کامل و جامع انجام شد و گزارش هیات را به صورت مکتوب و به صورت جامع برای ما آوردند.
 
 
دادستان کل کشور افزود: الحمدلله گزارش متین، جامع و خوبی است و آنچه که من به اطلاع مردم می رسانم این است که این خبر از اساس دروغ بوده و هیچ گونه ضرب و جرح و شکنجه‌ای در کار نبوده است و این فردی که مدعی شده که مورد شکنجه قرار گرفته با اهداف سیاسی و با انگیزه های خاص خودش دنبال این قضیه بوده است.
 
 
وی گفت: البته به لحاظ اینکه مرتکب یک سری جرایم و تخلفاتی شده بود توسط ماموران دستگیر و برای انجام تحقیقات به مراکز مربوطه برده می شود اما اینکه شکنجه شده یا ضرب و جرح خاصی رخ داده باشد چنین چیزی صورت نگرفته است.
 
 
حجت الاسلام منتظری با بیان اینکه گزارش تهیه شده گزارش کاملی است، افزود: متاسفانه اینها برای برداشتی که با اهداف سیاسی خودشان داشتند شایعه پراکنی کردند و این فرد نیز یک فرد عادی معمولی نبوده است و به لحاظ ارتباطاتی که با بعضی جاها داشته و به لحاظ جرایمی که مرتکب شده است چه بسا برای پوشش دادن به آن جرایم، مسئله شکنجه را مطرح کرده است.
 
 
وی گفت: باهیاتی که ما اعزام کردیم و دستگاه قضایی در تحقیقات به این نتیجه رسید که هیچ شکنجه ای در کار نبوده است و هم بخش هایی که رفته بودندو تحقیقات جامعی انجام دادند، ما شنیدیم که مسئله شکنجه کلا منتفی است و ظاهرا برخی از دستگاه ها و شخصیت های حقوقی نیز ازاین فردی که چنین اتهامی نسبت به مسئولان اطلاعاتی، ‌امنیتی و قضایی زده است شکایت کرده اند که این مسئله قطعا به طور دقیق رسیدگی خواهد شد.
 
 
دادستان کل کشور افزود: ان شاء الله امیدواریم آنچه که به حق است ما به آن برسیم، اگر چنانچه این فرد مرتکب جرم هم شده باشد در چارچوب قوانین و مقررات با آن برخورد خواهد شد اما آنچه که به صراحت می گویم گزارش کامل و جامع ما نشان می دهد موضوع شکنجه کلا منتفی بوده است.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین