تاریخ انتشارپنجشنبه ۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۲
plusresetminus
حزب الله: رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: نباید زیاد به مذاکرات هسته‌ای و تلاش برای شکستن تحریم‌های دشمنان امیدوار باشیم و یا منتظر حل معضلات بین‌المللی باشیم بلکه ضرورت دارد به ظرفیت‌های ملی کشورمان بها بدهیم.
۰
کد مطلب : ۶۷۴۴۶
نباید زیاد به نتایج مذاکرات هسته‌ای دل بست
 به گزارش شبکه خبری حزب الله ،سردار محمد‌رضا نقدی صبح امروز در جلسه شورای اداری استان اردبیل با موضوع و محوریت اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: همان طوری که در دفاع مقدس با بهره‌گیری از ظرفیت مردمی پیروز شدیم در اقتصاد نیز بهره‌گیری از این مدل می‌تواند ما را به پیروزی برساند.

وی تنها فرمول غلبه بر معضلات اقتصادی را مشارکت دادن مردم در عرصه‌های مختلف بیان کرد و گفت: نباید زیاد به مذاکرات هسته‌ای و تلاش برای شکستن تحریم‌های دشمنان امیدوار باشیم و یا منتظر حل معضلات بین‌المللی باشیم بلکه ضرورت دارد با بها دادن به ظرفیت‌های ملی و بهره‌گیری از این توان و آزادسازی بسیاری از این قدرت ملی‌ می‌توانیم پیروز حقیقی باشیم.

وی با بیان اینکه سازمان بسیج مستضعفین کار سازماندهی مردمی را بر عهده دارد که شیرینی این حضور را مردم در دوران دفاع مقدس با همراهی ارتش و سپاه چشیده‌اند، افزود: تا زمانی که بسیج وارد میدان نشد ما به پیروزی دست پیدا نکردیم و حتی در عملیات‌های متعدد ارتش و سپاه ما ناکام بود اما از آن روزی که نیروهای مسلح زمینه حضور و ورود بسیج را به عرصه دفاع مقدس مهیا کردند ما پیروز حقیقی بودیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین بیان کرد: بسیج امروز خود را در معرض بهره‌برداری دستگاه‌های مختلف از توان و بضاعت خود قرار داده است تا مشکلات این کشور نظیر بیکاری، مهاجرت، کاهش جمعیت و قدر ناشناسی بسیاری از منابع و ظرفیت‌های عظیم برطرف شده تا کشور ما بتواند در مسیر توسعه‌یافتگی حقیقی قدم بردارد.

نقدی ادامه داد: باید از ظرفیت جوانان و بسیج اقشار مختلف استفاده کنیم چرا که بی‌توجهی دولت‌های بعد از جنگ به این ظرفیت و حتی تعطیل شدن جهاد سازندگی سبب شده تا ما نتوانیم همچون عرصه‌های آزادی، جمهوریت و اسلامیت نظام در عرصه استقلال اقتصادی به نتیجه مطلوب برسیم.

وی حفظ روحیه جهادی را ضروری خواند و عنوان کرد: ما تنها بعد از جنگ در طرح واکسیناسیون فلج اطفال با بهره‌گیری از توان بسیج موفق عمل کردیم چرا که سعی‌مان بر این بوده تا از این توان بالا بهره کامل را بگیریم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ورود نیروهای جهادی را به مناطق محروم و روستایی و استفاده از ظرفیت‌های مردمی در پیشبرد امور و اجرای طرح‌ها با بهای کمتر و قیمت ارزان‌تر یادآور شد و افزود: بسیجیان ما در طرح‌های مختلف از آبخیزداری تا جنگل‌‌کاری گرفته تا حوزه بهداشت و درمان ورود پیدا کرده و سعی‌شان بر این است تا در بخش‌های مختلف حضور قوی و منسجم داشته باشند.

نقدی مفهوم اقتصاد مقاومتی را تقویت تولید ملی و رفع ضعف‌ها در این زمینه بیان کرد و افزود: این جای تاسف است که سالانه 64 میلیارد تومان واردات به کشورمان داریم که اغلب نیز کالاهای تزئینی و لوکس و بی‌مصرف است در حالی که با تقویت جبهه تولید ملی می‌توانیم از خارج شدن این میزان ارز از کشورمان جلوگیری کنیم.

این مسئول دوری از مصرف‌گرایی لوکس را برای تقویت تولید ملی یک راهکار اساسی بیان کرد و ادامه داد: این شعار خوبی است که هر ایرانی یک تولیدکننده و هر خانه نیز یک کارخانه باشد چرا که در همه کشورهای پیشرفته بسیاری از تولیدات در خانه‌ها و کارگاه‌های کوچک و بدون هزینه انجام می‌شود و ما نیز می‌توانیم بسیاری از تولیدات خانگی خودمان را تقویت کرده و به روش‌های مناسب تولید مرغ، تخم مرغ، ماکیان و بسیاری از نیازمندی‌های خودمان را در همان محیط های خانه انجام دهیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در پایان سخنان خود این امر را حرکتی ارزشمند و به دور از قوانین دست و پا گیر توصیف کرد و گفت: این حرکت می‌تواند به تقویت جبهه ملی بیش از گذشته کمک کند.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین