تاریخ انتشارسه شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۳
plusresetminus
حزب الله : بی محابا درختان را قطع می کنیم و بی توجه به پرنده ای هستیم که اشک ریزان در کارگاهِ نجاری به دنبال آشیانه اش می گردد و اسراف می کنیم، و آب را و ماهی ها را ...
۰
کد مطلب : ۱۷۱۱۶۳
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،ما انسانیم، انسان هایی که گاهی فراموش می کند، انسان هایی سر به هوا و بی توجه، بی توجه به اینکه پاهای مان کجای زیبایی های زمین فرود می آوریم.
 
بی محابا درختان را قطع می کنیم و بی توجه به پرنده ای هستیم که اشک ریزان در کارگاهِ نجاری به دنبال آشیانه اش می گردد. و اسراف می کنیم، و آب را و ماهی ها را ...
 
زباله تولید می کنیم بی آنکه لحظه ای فکر کنیم اگر محیط زیست دیگر توانی برای هضم آلودگی نداشته باشد، در واقع این ما هستیم که نابود می شویم.
 
چرا متوجه نمی شویم که زمین، این مادر مهربانِ طبیعت باید جاودانه باشد تا پس از بارش، پس از هر باران و تابش آفتاب، هفت رنگ رنگین کمان را کنار هم بنشاند. لطفا بیاییم زیبایی ها را لحظه ای نخواهیم و برای حظ بردن از زندگی، به حفاظت از این زیبایی های طبیعی نیز عادت کنیم.
 
 
تولید روزانه 2 هزار تن زباله خانگی در استان البرز
 
لطفا کمی توجه کنید. روزانه بیش از 50 هزار تن زباله خانگی در کشور تولید می شود که از این حجم بسیار بالا، سهم البرزی ها چیزی در حدود 2 هزار تن است که چنین عددی یعنی "فاجعه." البته این در حالی است که از میزان یاد شده سهم کرج به عنوان شهری پیشتاز، هزار تن است.
 
 سرانه تولیدِ زباله برای هر نفر در کرج چیزی در حدود 650 تا 700 گرم است. به نظر می رسد استاندارهای لازم در خصوص کاهش تولید زباله در کشور به ویژه کلانشهر کرج رعایت نشده است، البته این مقدار سوایِ زباله های صنعتی، عفونی و خاک و نخاله است.
 
رسالت انسانی ما حفاظت از محیط زیست است
 
سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج که به تازگی در راس مدیریت این سازمان قرار گرفته در این باره گفت: ما زمین را از گذشتگان به ارث نبرده ایم بلکه از آیندگان به امانت داریم، از این رو به عنوانِ "رسالت انسانی" باید هرکدام مان سفیر حفاظت از محیط زیست باشیم.
 
اصغر نصیری کاهش تولید زباله از سوی شهروندان را راهکاری موثر در حفاظت از محیط زیست ذکر کرد و با اشاره به اینکه هر شهروند مسول رفتار خود با طبیعت است، اظهار کرد: رفتار سازی میان شهروندان و ارتقای سطح مسولیت پذیری آنان در قبال محیط زیست به عهده سازمان های دوستدار محیط است.
 
وی با بیان اینکه سازمان مدیریت پسماند در واقع سازمانی است با دغدغه های زیست محیطی، یادآور شد: بنابراین فعالیت این سازمان نیز با سازمان های دوستدار محیط زیست شباهت دارد و می توان این سازمان را با این نام تلفظ کرد.
 
سرپرست سازمان مدیریت پسماند از اجرای برنامه هایی ویژه از سوی این سازمان، برگزاریِ همایش ها و نهادینه کردن فرهنگ حفاظت از محیط زیست به عنوان اولویت برنامه ها در ادامه مسیر خبر داد.
 
نصیری همچنین به اجرای طرح عظیم "تفکیک از مبدا" اشاره کرد و افزود: این طرح با اهمیتی که دارد تا کنون چندان جدی گرفته نشده و سعی داریم در برنامه های عملکردی سازمان این موضوع مهم را از طریق آموزش های شهروندی جا بیاندازیم.
منبع : پایگاه خبری مدیریت شهری کرج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین