تاریخ انتشاردوشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۷
plusresetminus
رئیس‌جمهور در تماس تلفنی با نخست‌وزیر ترکیه تاکید کرد

تلاش فوری و مؤثر کشورهای اسلامی برای کمک به مردم غزه

حزب الله: حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان در گفت‌وگوی تلفنی با رجب طیب اردوغان نخست‌وزیر ترکیه، بر ضرورت تلاش فوری و همکاری جدی کشورهای اسلامی برای کمک مؤثر به مردم غزه، توقف فوری حملات رژیم صهیونیستی و رفع حصر غزه تاکید کرد.
۰
کد مطلب : ۵۹۱۶۶
تلاش فوری و مؤثر کشورهای اسلامی برای کمک به مردم غزه

 

به گزارش شبکه خبری حزب الله ،رجب طیب اردوغان نخست‌وزیر ترکیه در این تماس تلفنی، مراتب تبریک خود و دولت و ملت ترکیه را به مناسبت عید سعید فطر به ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران ابراز کرد و از برگزاری اجلاس وزرای خارجه کمیته فلسطین جنبش عدم تعهد در تهران که به ابتکار جمهوری اسلامی ایران در هفته آینده برگزار می‌شود، استقبال کرد.

 

حسن روحانی نیز در این مکالمه تلفنی یادآور شد: اگر قاهره زمینه همکاری و کالارسانی را فراهم کند، تهران و آنکارا می توانند برای جمع‌آوری و ارسال کمک‌های انسان دوستانه منطقه و جهان اسلام جهت یاری رساندن به مردم مظلوم غزه برنامه‌ریزی کنند.

 

رئیس‌جمهور همچنین با اشاره به معضل تروریسم در عراق و سوریه، تلاش برای تأمین امنیت کشورهای منطقه را ضروری دانست و تلاش پیگیر همه کشورهای منطقه را ضامن ایجاد و دوام امنیت دانست.

 

نخست‌وزیر ترکیه در ادامه این گفت‌وگوی تلفنی نیز بر ضرورت ادامه همکاری با ایران برای رایزنی و حل معضلات منطقه تاکید کرد.

 

همچنین طرفین ابراز امیدواری کردند با پیگیری توافقات اجلاس مشترک ایران و ترکیه در آنکارا، پیوند همکاری دو کشور به طور پیوسته و پایدار ارتقا یابد.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین