تاریخ انتشاريکشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۸
plusresetminus
حزب الله: رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج از راه اندازی پویش توسعه فضای سبز عمودی در شهر خبر داد.
۰
کد مطلب : ۱۹۶۶۶۱
شهروندان به شماره ۱۰۰۰۱۱۴۷ پیامک بدهند

به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،پیمان بضاعتی پور   با اشاره به ضرورت فرهنگسازی برای ایجاد فضای سبز عمودی در شهر اظهار کرد: در مقایسه با شهرهای توسعه یافته،توسعه فضای سبزعمودی در کرج آن طور که باید و شاید اجرایی نشد است.
 
وی افزود: با رشد زندگی شهر نشینی، کمبود زمین و به دنبال آن افزایش مشکلات زیست محیطی بویژه سیما مناظر شهری که مملو از آسمان خراش ها شده اهمیت مفاهیمی چون کیفیت زندگی بیشتر شده و نیاز است تا فضای سبز عمودی به عنوان یک مبحث شهر نشینی مطرح شود.
 
این مسئول با بیان اینکه نصب گلدان‌های رنگی و گل طبیعی در جداره بیرونی دیوارهای شهر سال گذشته در برخی از مناطق شهری اجرایی شده، توضیح داد: نیاز است برای سال پیش رو هم فرهنگسازی لازم در این خصوص صورت بگیرد.
 
وی در بخش دیگری از صحبت های خود خواستار مشارکت مردم در اجرای این طرح شد و بیان داشت: شهروندان در دیوار خانه های خود در صورت تامین باکس های مربوطه می توانند با ارسال پیامک به شماره ۱۰۰۰۱۱۴۷ نسبت به اعزام تیم تخصصی و کارشناسی از این سازمان جهت کاشت گونه های گیاهی اقدام کنند.
 
بضاعتی پور با بیان اینکه درجشنواره هفتم بخشی از فضای باغ گلها به این موضوع اختصاص یافته بود تصریح کرد: با احداث و گسترش فضای سبز عمودی در بافت های مسکونی فشرده و متراکم شهری که مشکل کمبود زمین در آنها مانع توسعه فضای سبز می شود، علاوه بر کاهش آلودگی هوا، زمینه بهبود سیما و منظر شهری فراهم می‌شود.
 
وی ادامه داد: درحال حاضر با هدف بهسازی و ساماندهی ورودی شهر اجرای طرح دیوار سبز عمودی دربلوار جانبازان و محور بیلقان  با نصب ۳۵ هزار فلاور باکس بر روی دیواره سنگی این بلوار و کاشت گل و گیاه در آن فراهم شده که علاوه برافزایش سرانه فضای سبز موجب بهبود وضعیت ورودی شهر شده است.
 
بضاعتی پور ایجاد فضای سبز عمودی را یکی از کاربردی ترین راه‌های افزایش فضای سبز در کلانشهر کرج دانسته و افزود: برای نهادینه کردن و فرهنگ سازی این طرح در قالب یک پویش آغاز به کار کرده و امید است بستر سازی مناسب از طریق آن صورت پذیرد.
منبع : پایگاه خبری کرج امروز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین