تاریخ انتشاريکشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۶
plusresetminus
این مکان های متروک همچون شهر ارواح، پارک های تفریحی خالی از سکنه و قلعه های مخروبه از نقاطی هستند که پیش از آن که به طور کامل ناپدید شوند، ارزش یک بار دیدن را دارند! در سراسر دنیا مکان های بی نظیری وجود دارند که شاید از نظر ها دور مانده باشند. این مکان های متروک همچون شهر ارواح، پارک های تفریحی خالی از سکنه و قلعه های مخروبه از نقاطی هستند که پیش از آن که به طور کامل ناپدید شوند، ارزش یک بار دیدن را دارند! در ادامه به معرفی چند مورد از این دست مکان ها خواهیم پرداخت.
۰
کد مطلب : ۱۰۶۱۶۵
جالب ترین متروکه های جهان
 
 
 

 

1. قلعه دریای مائونسل؛ انگلستان

جالب ترین متروکه های جهان

استحکامات مائونسل در فاصله 10 مایلی از thames estuary در کشور انگلستان قرار گرفته اند. این سازه ها در سال 1942 ساخته شدند و در طول جنگ جهانی دوم به منظور دفاع مورد استفاده قرار گرفتند. اگرچه این منطقه سال هاست که به فراموشی سپرده شده است، از طریق قایق هایی که تور های مسافرتی در اختیار بازدیدکنندگان قرار می دهند، می توان از مائونسل دیدن کرد.

 


2. کشتی شکسته آمریکا اس اس

جالب ترین متروکه های جهان

آمریکا اس اس یک کشتی اقیانوس پیما بود که در سال 1939 ساخته شد. این کشتی در طول تاریخ پر فراز و نشیب خود، هر گونه مسافری که فکرش را کنید داشته است؛ از نازی ها گرفته تا سربازان نیروی دریای و یا مسافران سفر های دریایی! دوران فعالیت آمریکا اس اس در سال 1993 با گیر افتادن در توفانی تندری در فورته ونتورا؛ جزایر قناری به اتمام رسید. گردشگران سراسر دنیا امروزه می توانند از بقایای این کشتی در ساحل garcey دیدن کنند.

 


3. هتل دل سالتو؛ کلمبیا

جالب ترین متروکه های جهان

با برخورداری از منظره بکر آبشار tequendama، هتل دل سالتو واقع در جنوب غرب بوگوتا (پایتخت کلمبیا) روزگاری یکی از لوکس ترین هتل های موجود برای توریست های ثروتمند به شمار می رفته است. پس از آلوده شدن رودخانه بوگوتا، تعداد توریست های مراجعه کننده به هتل نیز روز به روز کاهش یافت تا این که به طور کلی در دهه 1990 تبدیل به هتلی متروکه شد. از آن پس هتل دل سالتو را مکانی تسخیر شده می پندارند، چرا که خودکشی های متعددی در آن رخ داده است.

 


4. ندامتگاه ایالتی شرقی؛ فیلادلفیا

جالب ترین متروکه های جهان

ندامتگاه ایالتی شرقی فیلادلفیا که اکنون به عنوان یکی از ترسناک ترین نقاط جهان به حساب می آید، نخستین بار در های خود را در سال 1829 به روی زندانیان گشود. این ندامتگاه را نیز محلی تسخیر شده می دانند. هر ساله تور های زیادی برای بازدید از زندان شرقی ارائه می شود و علاقه مندان داستان های ترسناک را به خود جلب می کند!

 


5. ایستگاه مرکزی میشیگان؛ دیترویت

جالب ترین متروکه های جهان

ایستگاه مرکزی میشیگان در سال 1913 احداث شد و بلند ترین ایستگاه قطار دنیا به شمار می رفت. این ساختمان که نمادی از دیترویت بود، در سال 1988 بسته شد و هم اکنون به مکانی برای خرابکاران و جویندگان هیجان تبدیل شده است!

 


6. قلعه چاتو میراندا؛ بلژیک

جالب ترین متروکه های جهان

قلعه میراندا که به قلعه پر سر و صدا نیز شهرت دارد، بیش از 25 سال است که میزبان سکوت مطلق شده است! این قلعه در قرن 19 و به سبکی نئو گوتیک ساخته شد اما متاسفانه امروزه بر اثر توفان ها و صاعقه های متعدد در خطر نابودی کامل قرار دارد.

 


7. شهربازی شش پرچم؛ نیو اورلئان، لوئیزیانا

جالب ترین متروکه های جهان

این شهربازی پس از آن که در آگوست 2005 در اثر توفان کاترینا صدمات زیادی دید، تا کنون متروکه باقی مانده است. شش پرچم بیش از آن که یک شهربازی باشد، تبدیل به مکانی برای فیلم برداری سریال های ترسناک شده است.

 


8. کایاکوی؛ ترکیه

جالب ترین متروکه های جهان

اگرچه این شهر روزگاری بسیار پررونق بود، امروزه منطقه ای خالی از سکنه و مخروبه است. این دهکده در سال 1923 در جریان جنگ یونان و ترک ها، به طور کامل تخیله شد و 25000 ساکن یونانی تبار آن همگی به کشور خود بازگشتند.

 


9. پارک تفریحی واندرلند؛ پکن

جالب ترین متروکه های جهان

پارک تفریحی واندرلند که قرار بود حال و هوای دیزنی لند را زنده کند و بزرگترین پروژه تفریحی آسیا باشد، در دهه 1990 با شکست مواجه شد. برنامه ریزی ها حاکی از احداث یک مرکز فروشگاهی در این مکان است.

 


10. مرغزار فلاشینگ-کرونو پارک کویینز؛ نیویورک

جالب ترین متروکه های جهان

یونیسفر کره ای به ارتفاع 140 فوت و 700000 پوند وزن و ساخته شده از فلز زدزنگ است که در واقع نمادی منحصر به فرد از این منطقه به شمار می رود و از سال 1964 در کرونو پارک قرار گرفته است.

 


11. خانه های یوفو سانجهی؛ تایوان

جالب ترین متروکه های جهان

این خانه های عجیب و غریب در تایوان سال ها است که متروکه شده اند. این پروژه در سال 1980 به دلیل حوادث عجیبی که نشان دهنده ی تسخیر شدن منطقه بود، متوقف شد. این ساختمان ها به دلیل ظاهر جالب خود، امروزه از مکان های دیدنی برای توریست ها به شمار می روند.

 


12. جزیره هلند در خلیج چساپیک

آخرین خانه جزیره هلند در سال 2010 به زیر آب فرو رفت. این منطقه که روزی بیش از 60 خانه و ساختمان های دیگر را در خود جای داده بود، اخرین ساکنانش را نیز در سال 1922 از دست داد.

جالب ترین متروکه های جهان

 
 
منبع : 118سفر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین