تاریخ انتشاريکشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۴
plusresetminus
اعتراض اوکراینی ها به روسیه

ورودکوزپلیرها به نمایشگاه فرانکفورت

حزب الله : با بازشدن درهای نمایشگاه کتاب فرانکفورت به روی عموم بازدیدکنندگان، حضور اقشار مختلف مردم از جمله گروه جوانان کوزپلیر از جمله اتفاقات قابل مشاهده روز چهارم این نمایشگاه بود.
۰
کد مطلب : ۱۸۰۵۱۳
ورودکوزپلیرها به نمایشگاه فرانکفورت
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،دیروز شنبه ۲۱ مهر چهارمین روز از هفتادمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت بود که با استقبال زیاد عموم بازدیدکنندگان در مرکز نمایشگاهی فرانکفورت پشت سر گذاشته شد.
 
طی دیروز و امروز که دو روز پایانی این دوره از نمایشگاه مذکور هستند، بازدید از نمایشگاه برای عموم بازدیدکنندگان و شهروندان آزاد است و همان‌طور که انتظار می‌رفت، دیروز نمایشگاه فرانکفورت شلوغ شد.
 
طبق روال دوره‌های گذشته این نمایشگاه، در چنین روزی کوزپلیرها به نمایشگاه آمدند و جمعیت زیادی از مردم با لباس‌های مختلف خود را در قالب کوزپلیر به نمایشگاه رساندند. لباس‌های عجیب و غریب کوزپلیرها، شبیه به لباس‌های جشن هالووین هستند و عموم افرادی که این لباس‌ها را پوشیده‌ بودند، جوانان یا نوجوانان آلمانی بودند که حضورشان در بخش‌های بیرونی نمایشگاه و همچنین محیط‌های بیرونی و داخلی نمایشگاه مشهود بود.
 
به هر حال، تا ظهر دیروز، بخش مربوط به ناشران خارجی، بازدیدکننده چندانی نداشت اما با گذشت دقایقی از ظهر شنبه، جمعیت زیادی از بازدیدکنندگان عمومی نمایشگاه به غرفه ایران وارد شده و سوالات زیادی را از مسئولان نشر و متولیان غرفه پرسیدند.
 
عمل به وعده آلمانی‌ها و ناکامی منافقین
 
دیروز همزمان با چهارمین روز نمایشگاه هفتادم، جمعی حدود ۶ نفر از اعضای سازمان تروریستی مجاهدین خلق که طبق روال سال‌های گذشته قصد ایجاد ناآرامی مقابل غرفه ملی ایران را داشتند، به دلیل عکس‌العمل به موقع نیروهای امنیتی نمایشگاه با ناکامی مواجه شدند. پیش از برپایی این دوره از نمایشگاه، با رسیدگی‌های مسئولان ایرانی و مذاکره با مسئولان نمایشگاه، از دست‌اندرکاران غرفه ایران دلجویی به عمل آمد و این وعده داده شد که از تحرکات و ایجاد ناآرامی توسط منافقین جلوگیری به عمل خواهد آمد که با مشاهده اتفاق دیروز، می‌توان به این نتیجه رسید که مسئولان نمایشگاه فرانکفورت به وعده خود عمل کرده و معدود افراد پرخاش‌جو را بدون این‌که اجازه تحرک و فریادی به آن‌ها داده شود، به بیرون سالن ناشران خارجی هدایت کردند. رویه سال‌های گذشته این گروه چندنفره این بود که مقابل غرفه ایران ایستاده و به فحاشی با صدای بلند بپردازند که امسال ناکام ماندند.
 
از جمله فعالیت‌های غرفه ایران در این دوره که مقابله‌ای فرهنگی با اعمال غیرانسانی منافقین محسوب می‌شود، عرضه دو کتاب درباره این سازمان تروریستی و همچنین عرضه بروشوری درباره آسیب‌های سازمان مجاهدین خلق(منافقین) به ایران، به عنوان یک کشور قربانی ترور است.
 
دیروز همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین محمدهادی مفتح (یکی از قربانیان ترور در سال‌های اولیه انقلاب اسلامی) که چندی است به عنوان رئیس جدید مرکز اسلامی هامبورگ منصوب شده، از غرفه ایران در نمایشگاه فرانکفورت بازدید کرده و با غرفه‌داران و نمایندگان نشر دیدار و گفتگو کرد.
 
غرفه روسیه در بخش ناشران خارجی نمایشگاه فرانکفورت
 
نکته جالب و قابل مشاهده چهارمین روز برپایی نمایشگاه فرانکفورت، اعتراض عده‌ای از مخاطبان و اهالی غرفه اوکراین مقابل غرفه روسیه بود. افرادی مقابل غرفه روسیه ایستاده بودند و کاغذهایی به دست داشتند که روی آن‌ها درخواستی مبنی بر حفظ جان یک فرد نوشته شده بود. با پرس‌وجو و پیگیری از یکی از این افراد، متوجه شدیم که فرد مورد نظر Oleg Sentsov نویسنده و فیلم‌ساز اوکراینی است که به مدت ۴ ماه  در روسیه زندانی است. اوکراینی‌ها مدعی هستند این فرد بدون هیچ‌گونه دلیل خاص یا ساده‌ترین علتی در بند روس‌هاست. اوکراینی‌ها برای نجات سنت‌سُوْ تلاش کرده و تراکت‌ها و بروشورهایی را در غرفه خود عرضه می‌کنند. دیروز شنبه نیز اولین روز اعلام رسمی و عمومی اعتراض‌شان بود.
 
نکته مهم درباره ۲ روز پایانی نمایشگاه فرانکفورت این است که در این مدت، فروش کتاب به مخاطبان منعی ندارد. بنابراین بسیاری از ناشران، تلاش می‌کنند تا کتاب‌های ویترین‌های غرفه خود را به مخاطبان بفروشند.
 
رونمایی و نقد و معرفی کتاب «نقش مسلمان بیت المقدس در  تولید علوم»، رونمایی و نقد و معرفی کتاب «شهید عشق، آلبوم چهل مجلس مینیاتور از قیام امام حسین علیه السلام»، رونمایی و نقد و معرفی کتاب «حکمه العرشیه ملاصدرا» (اولین اثری که از این فیلسوف شیعی به آلمانی ترجمه شده)، رونمایی و نقد و معرفی ترجمه کتاب هزار ساله «تحف العقول» و برنامه رونمایی از ترجمه آلمانی کتاب «گام اول برای فارسی آموزان» هم از جمله برنامه‌هایی هستند که رایزنی فرهنگی ایران در آلمان، طی این روزها در سالن بین الملل نمایشگاه کتاب فرانکفورت برگزار کرد.
 
امروز یک‌شنبه ۲۲ مهر پنجمین و آخرین روز از هفتادمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت است.
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین