تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۷
plusresetminus
حزب الله : آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی از مراجع تقلید گفت: باید اعلام کنیم خواهان بازسازی بقیع از سوی مجامع بین‌المللی هستیم و آنها باید در مقام جبران جنایت وارده باشند و تا قبرستان بقیع بازسازی نشده است، نه شیعه و نه سنی نمی‌تواند خود را راضی کند.
۰
کد مطلب : ۱۱۷۹۱۹
خواهان بازسازی «بقیع» هستیم/ بقیع مانند عتبات مورد تجلیل قرار گیرد

 

 

به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،هشتم ماه شوال سال 1344 هجری قمری مصادف است با سالروز تخریب قبور مطهر ائمه علیهم‌الاسلام در قبرستان بقیع.

آیت‌الله العظمی لطف‌الله صافی گلپایگانی از مراجع عظام تقلید، پیامی تصویری به همین مناسبت صادر کرده است که مشروح آن را در پی می‌آید:

 

روز هشتم ماه شوال، روز وقوع جنایت بزرگ و تاریخی و ورود آن خسارت خیلی بد بر تاریخ اسلام،‌با اهمیت است و این روز، یک روز جهانی است. در واقع شیعیان و تمام مسلمانان جهان باید این روز را تعظیم کنند و واقعه‌ای که در این روز واقع شده است را به تمام معنا محکوم کنند.

تخریب بقیع یک مسأله جهانی است و همگی باید یک صدا، آن را محکوم کنیم. خسارت، خسارت عمومی بود البته آنچه که خیلی بیشتر اهمیت داشت ائمه بقیع و حضرت امام مجتبی (ع) است؛ شخصیتی که تمام مسلمانان جهان ایشان را از جهت محبوب‌ پیامبر اکرم(ص) بودن، شخص دوم می‌دانند، امام زین‌العابدین (ع) و امام محمد باقر (ع)، امام جعفر صادق همگی ذات مقدس هستند.

البته اگر چه اعتقاد خاصی که شیعه، نسبت به این بزرگواران دارد، بر حسب نصوص کثیره‌ای که از پیامبر اکرم صادر شده است عترت پیامبر(ص) و عِدل قرآن، این ذوات مقدسه بوده که مورد احترام تمام فرق اسلامی هستند و هیچ کدام از فرق اسلامی نیست که اهل بیت‌ (ع) مخصوصاً امام حسن مجتبی(ع) نزد آنها مورد احترام و کمال تجلیل نباشد.

در واقع با تحریک دشمان اسلام و به دست این وهابیان مغرض و مزدور این جنایت بر تاریخ اسلام وارد شد لذا همیشه باید یاد این روزها را در ذهن داشته باشیم تا بقاع متبرکه را به حال اول بازگردانده و تمام مقاماتی که در بقیع وجود دارد و تخریب شده است مورد بازسازی قرار گیرند. قبرستان بقیع، برای تمام مسلمانان سابقه است و این شخصیت‌ها در واقع، معرّف شخصیت شخص حضرت رسول (ص) هستند و اسلام به وسیله همین‌ها شناخته می‌شود.

باید همه مسلمانان، متفق‌القول در روز هشتم شوال اعلام کنیم که خواهان بازسازی بقیع از سوی مجامع بین‌المللی هستیم. مجامع بین‌المللی باید در مقام جبران جنایت وارده باشند و تا قبرستان بقیع بازسازی نشده است نه شیعه، نه سنی و نه هیچ مسلمانی نمی‌تواند با وجود این وضعیت،‌خود را راضی کند.

باید این مشاهد شریفه مانند کربلا و نجف اشرف، محل زیارت و مورد تجلیل و احترام تمام مسلمانان جهان قرار گیرد.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین