تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۲
plusresetminus
حزب الله : مدیرکل آموزش و پرورش البرز با بیان اینکه ۷۶ درصد دانش‌آموزان در استان البرز در مدارس چرخشی در مقطع ابتدایی درس می‌خوانند گفت: مدرسه دو نوبته امکان و فرصت برای برنامه‌های فوق برنامه را خیلی به مدیران و کادر آموزشی نمی‌دهد.
۰
کد مطلب : ۱۵۱۱۰۰
۷۶ درصد دانش‌آموزان مقطع ابتدایی استان البرز در مدارس ۲ نوبته تحصیل می‌کنند

 

 

 

به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،خسرو ساکی در مراسم جشن متمرکز غنچه‌ها و شکوفه‌ها که صبح امروز در دبستان جمال‌الدین اسدآبادی برگزار شد، اظهار داشت: هفته دفاع مقدس یادآور دلاورمردی و رشادت پیروان واقعی امام حسین (ع) است.

وی با بیان اینکه مناسبت هفته دفاع مقدس و ایام عزاداری اباعبدالله(ع) فضای معنوی دیگری را فراهم کرده است  افزود: معلمان به زبان دانش‌آموزان در هر پایه آنچه که از مکتب عاشورا آموختند را مرور کنند نسل امروز نیاز دارد که با آموزه‌های دینی آشنا شده تا مسیر حق را گم نکند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر یکی از درس‌های عاشورا است، بیان کرد: صداقت مهمترین معروف در جامعه است که کودکان و نوجوان بایدبه آن توجه کنند.

وی با بیان اینکه آزادگی دیگر درس مکتب عاشورا است، عنوان کرد: امام حسین (ع) مظهر آزادگی است و ایثار و از خودگذشتگی دیگر درس مکتب عاشورا است.

ساکی با بیان اینکه 43  هزار و 700 نفر دانش‌آموز پایه اول در استان البرز داریم و این آمار به نسبت سال قبل رشد چشمگیری داشته است،گفت: سال گذشته در همین روز میزبان 42 هزارو 250 دانش‌آموز بودیم  و در سال جاری این دانش آموزان  به 43 هزار و 700 نفر افزایش یافته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز با بیان اینکه رشد دانش آموزان پایه اول در استان البرز به نسبت رشد دانش‌آموزان در سطح ملی افزایش بیشتری را نشان می‌دهد، افزود: این تعداد دانش‌آموز در 1610 کلاس دولتی و غیردولتی در پایه اول تحصیل  می‌کنند که نسبت تراکم دانش‌آموزان در مدارس دولتی بیشتر از مدرس غیردولتی است.

وی با بیان اینکه در مدرسه جمال الدین اسدآبادی 560 دانش آموز در نوبت صبح و 560 دانش آموز در نوبت عصر در 17 کلاس مشغول به تحصیل می‌شوند، عنوان کرد: در هر کلاس 39 دانش آموز حضور دارد.

ساکی با بیان اینکه امروز مشکلی برای تحصیل دانش آموزان از لحاظ فضای آموزشی و تجهیزات نیروی انسانی در کرج نیست که کسی محروم از آموزش باشد،گفت: مردم و مسئولان این استان باید برای بهبود فضای آموزشی تلاش و مساعدت کنند.

وی با بیان اینکه هر روز به جمعیت استان البرز افزوده می‌شود، تاکید کرد: نیازهایی از گذشته  متراکم شده و اگر برطرف نشود سبب مشکلات و گرفتاری‌هایی برای آینده می‌شود.

ساکی گفت: 76 درصد دانش‌آموزان در استان البرز در مدارس چرخشی در مقطع ابتدایی درس می‌خوانند، مدرسه دو نوبته امکان و فرصت برای برنامه‌های فوق برنامه را خیلی به مدیران و کادر آموزشی نمی‌دهد و اگر به دنبال کیفیت آموزش هستیم باید برای تامین نیازهای آموزش و پرورش تلاش مضاعفی داشته باشیم.

منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین