تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۸
plusresetminus
بدرقه طناز رادیو در وعده‌گاه جدایی

خداحافظ ای خالق‌ سلام‌های «صبح جمعه با شما»

حزب الله : اهالی رادیو امروز گرد هم آمدند تا صادق عبداللهی از طنازان قدیمی رادیو را به خانه ابدی‌اش بدرقه کنند.
۰
کد مطلب : ۱۸۰۸۰۱
خداحافظ ای خالق‌ سلام‌های «صبح جمعه با شما»
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، مراسم تشییع صادق عبداللهی ـ نویسنده برنامه‌های طنز رادیو که «صبح جمعه با شما» و «جمعه ایرانی» از جمله برنامه‌های به یادماندنی او در مقام نویسنده بود ـ با حضور اهالی رادیو صبح چهارشنبه (۲۵ مهر ماه) به سوی آرامگاه ابدی‌اش در بهشت زهرا(س) بدرقه شد.
 
در این مراسم اهالی رادیو از جمله حمیدرضا شاه‌آبادی (معاون صدا)، محمد حسین صوفی (معاون اسبق صدا و دبیرشورای نظارت بر صداوسیما)، محمد جعفر محمدزاده (مدیر رادیو ایران)، منوچهر والی‌زاده (گوینده و دوبلور)، شهرام ملازاده (قائم مقام رادیو تهران)، علیرضا جاویدنیا (کارگردان برنامه «صبح جمعه با شما»)، سعید توکل (سردبیر قدیمی برنامه صبح جمعه با شما و جمعه ایرانی) و بهروز تشکر (مجری و گوینده)، مجید قناد (مجری و تهیه‌کننده برنامه‌های کودک)، منوچهر آذری، امیر پارسی و عباس محبی (از هنرمندان رادیو) حضور داشتند.
 
در ابتدا سعید توکل که اجرای این مراسم را بر عهده داشت، در سخنانی ویژگی مهم صادق عبداللهی را لبخند و روحیه شاد او دانست و گفت: امیدوارم دیگر شاهد از دست دادن هنرمندان خود نباشیم.
 
منوچهر والی‌زاده: صادق صادقانه می‌نوشت
 
در ادامه منوچهر والی‌زاده پشت تریبون قرار گرفت و ضمن عرض تسلیت، اظهار کرد: من حدود ۵۰ سال است که با صادق عبداللهی رفاقت دارم. در حالی که هنوز آنقدری از زمان درگذشت حسین عرفانیان نگذشته است، صادق را از دست دادیم.
 
او ادامه داد: او به کارش ایمان داشت و صادق بود. ما سال‌ها با هم در برنامه‌های رادیویی و رادیو پیام کار کردیم و من نمی‌دانم از هفته دیگر می توانم به فعالیت در رادیو پیام ادامه دهم یا خیر. ما در این دو دهه بیش از پیش در رادیو پیام با هم بودیم.
 
والی‌زاده تاکید کرد: صادق صادقانه می‌نوشت. او مردی خوشرو و پرانرژی بود و خنده را بر لب همکارانش می‌آورد علاوه بر اینها همواره دغدغه مردم را داشت.
 
او گفت: از مسوولان رادیو تشکر می‌کنم که در این اواخر کمک‌های بسیاری به او کردند. روز گذشته به محض اینکه به بیمارستان رسیدم در جریان بودم که همه تدارکات مراسم را انجام دادند.
 
این گوینده و دوبلور در پایان سخنانش با اشاره به همکاری عبداللهی با برنامه «جمعه ایرانی» اظهار کرد: عبداللهی سال‌ها با سعید توکل، تهیه‌کننده همکاری کرد؛ در واقع او یا فرهنگ جولایی باید درباره این هنرمند صحبت کنند.
 
همچنین جعفرزاده (مدیر رادیو ایران) نیز در سخنانی با بیان اینکه صادق عبداللهی انسان دردمندی بود، یادآور شد که این هنرمند در قالب طنز دردهای مردم را بیان می‌کرد.
 
او از روزهایی یاد کرد که صادق عبداللهی در برنامه «صبح جمعه با شما» مدام قلم به دست بود و حتی در پشت صحنه برنامه هم همچنان می‌نوشت.
 
امروز یک قلم آرام گرفت
 
سعید توکل، تهیه‌کننده و سردبیر رادیو نیز در سخنانی اظهار کرد: ما ۳۰ سال است که با آقای عبداللهی حرف می‌زدیم. ۳۰ سالی که من بیشتر شنونده بودم و آقای عبداللهی صحبت می‌کردند و حرف‌هایی که برای همیشه شنیدنی هستند. در پاییز بود که تولد اولین آشنایی و سلام ما جان گرفت و حالا پاییز وعده‌گاه جدایی و خداحافظی ما شده است.
 
این تهیه‌کننده رادیو خطاب به دوست و همکاری قدیمی خود زنده‌یاد صادق عبداللهی، ادامه داد: خداحافظ ای کسی که همیشه سلام‌های برنامه بر عهده شما بود و مردم با سلام تو صبح‌های جمعه را شادمانه آغاز می‌کردند. خداحافظ ستاره از شب گریخته به صبح صادق. خداحافظ ای خاطره‌ساز تبسم‌آفرین.
 
توکل یادآور شد: مردم ایران! امروز یک قلم آرام گرفت. قلمی که بی‌تاب‌تر از قلب صاحبش بود. قلمی برای سال‌های صبح جمعه با شما، برای سال‌های صبح سه‌شنبه رادیو پیام، برای هوشیار و بیدار، برای قند و نمک رادیو تهران و ...؛ قلمی شریف که آگاهانه، دلسوزانه، مومنانه و شیرین و سپیدی کاغذ می‌غلتد.
 
او گفت: آقای صادق عبدالهی خلایق را از شادی‌ها خبر داد. او یک عمر همچون بسیاری از هنرمندان دلسوخته در لابه‌لای اتفاقات روزگار بار ناملایمات، دشواری‌های زندگی و سال‌ها رنج بیماری را هم به دوش می‌کشید.
 
او ادامه داد: فرصت ما بسیار کم است و یک دریا سخن داریم. به خانواده و مادر ایشان تسلیت می‌گویم و همچنین باید به خانواده بزرگ رادیو و تمامی دوستانی که در نیم قرن فعالیت اثربخش ایشان در برنامه‌ها و شبکه‌های گوناگون در کنار صادق عبداللهی بودند نیز تسلیت گفت.
 
به گزارش ایسنا، صادق عبداللهی ـ نویسنده رادیو ـ بامداد روز سه‌شنبه درگذشت.
 
این طنزپرداز و نویسنده پیشکسوت رادیو مدت‌ها نویسنده برنامه‌های طنز رادیویی بود که می‌توان از «صبح جمعه با شما» و «رادیو جمعه» نام برد. او همچنین بخش صبحگاهی روزهای سه‌شنبه رادیو پیام را با اجرای منوچهر والی‌زاده می‌نوشت.
 
عبداللهی از ۳۵ سال پیش در برنامه‌های طنز صبح جمعه رادیو، «هوشیار و بیدار»، «جنگ هفتم»، «بعد از خبر»، «جنگ شب» و «جدی نگیرید» تلویزیون به عنوان نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده حضور داشته است.
 
صادق عبداللهی به خاطر سبک زنده‌نویسی بود که شناخته می‌شد. کتاب خاطرات یک طنزنویس را می‌توان از دیگر آثار مکتوب او دانست. او همچنین طنزهایی در مجلات «جوانان»، «سپید و سیاه»، «فیلم و هنر»، «ستاره سینما»، «تهران مصور»، «کاریکاتور»، «بهلول»، «فاراد» و «طلوع زندگی» نوشته است.
 
مراسم ترحیم این هنرمند شنبه (۲۸ مهر ماه) ساعت ۱۴ در مسجد بلال صداوسیما برگزار می‌شود.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین