تاریخ انتشارچهارشنبه ۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۵
plusresetminus
حزب الله : شهردار کلانشهر کرج با تشکر از دولت یازدهم در زمینه تهیه و انتشار منشور حقوق شهروندی، اظهار داشت: بی اطلاعی مردم از مبانی حقوق شهروندی به فراگیری تخلفات اداری منجر شده و ظلم های دیگری را نیز در حق ایشان روا داشته است.
۰
کد مطلب : ۱۳۰۰۰۴
بی اطلاعی مردم از حقوق شهروندی به فراگیری تخلفات اداری دامن می زند

 


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،علی ترکاشوند  ادامه داد: متاسفانه واژه حقوق شهروندی آنطور که باید و شاید در ایران نهادینه نشده است و بسیاری از اقشار جامعه هنوز به حقوق مدنی و اجتماعی خود واقف نیستند و این مهم فضا را برای سوء استفاده برخی سودجویان فراهم آورده است. حقوق شهروندی به مثابه چتری است که با قدم زدن زیر آن می توان به آرامش دست یافت و از تیررس بسیاری تهدیدها و مشکلات در امان بود.
 
وی اضافه کرد: همانطور که شاهد بودیم دولت طی روزهای گذشته از منشور حقوق شهروندی رونمایی کرد و آن را در اختیار همگان قرار داد تا شهروندان و اتباع ایرانی بدانند که از چه حقوقی برخوردار هستند و حدود و ثغور آنها در موضوعات مختلف اجتماعی، فرهنگی، امنیتی و اخلاقی چیست و همچنین خط قرمزهایی را نیز برای نهادهای مختلف ترسیم کرد تا به منظور تامین آرامش و امنیت روانی شهروندان، حق نزدیک شدن به آنها را نداشته باشند.
 
این مسئول ارشد شهری در بخش دیگری از سخنانش بیان داشت: حقوق شهروندی که از آموزه های دینی، اخلاقی و اصول قانون اساسی کشورمان استخراج گردیده است، به انسانها حق حیات آزادانه در چارچوب های مشروع عطاء می کند و همچنین دیگران اعم از شخصیت های حقوقی و حقیقی را از نزدیک شدن به حریم های خصوصی افراد نهی می کند و همچنین به افراد می آموزد که در شرایط های مختلف دارای چه حقوق مسلمی هستند.
 
ترکاشوند با تاکید بر اینکه شهرداری ها نیز باید در عملیاتی کردن منشور حقوق شهروندی مساعدت لازم را داشته باشند و به حمایت از اقدامات دولت محترم بپردازند، اظهار داشت: در صورتی که حقوق شهروندی در بستر مناسب فرهنگی پیاده سازی شود، بسیاری از موضوعاتی که اکنون همچون بُغضی گلوی مردم را می فشارد (اعم از فساد اداری و عدم رسیدگی به مشکلات مردم در نهادهای مختلف) ریشه کن خواهند شد و شهروندان با اطمینان و آسودگی خاطر بیشتری به فعالیت در جامعه می پردازند.
 
شهردار کلانشهر کرج در بخش پایانی سخنانش با بیان اینکه اجرای منشور «حقوق شهروندی» به بهبود فضای اقتصادی و فرهنگی جامعه کمک شایانی می کند و همچنین مشارکت عمومی و فضای وحدت و همدلی فی مابین مردم و مسئولان را ارتقاء می بخشد، گفت: ایران اسلامی با توجه به حاکمیت دینی و قرآنی که بر آن حاکم است، در بحث توجه به هویت و کرامت انسانها پیشتاز است و موضوعاتی همچون منشور حقوق شهروندی نیز در راستای تبیین هرچه بهتر حقوق انسانی شهروندان صورت می پذیرد.

منبع : پایگاه خبری مدیریت شهری کرج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین