تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۳
plusresetminus
حزب الله : معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه طرح احداث کلینیک‌های ویژه با استفاده از فناوری هوشمند در کشور پیگیری می‌شود، گفت: در این طرح ۳۹۶ هزار مترمربع در استانهای مختلف احداث که ۸۳ طرح بهره‌برداری شده است.
۰
کد مطلب : ۱۴۶۰۰۷
طرح احداث کلینیک‌های ویژه با استفاده از فناوری هوشمند در کشور پیگیری می‌شود

  

 

به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،سیدعلی صدرالسادات در جشنواره بهره‌برداری از 1400 تخت بیمارستانی در استان البرز که پیش از ظهر امروز در دانشگاه علوم پزشکی استان البرز برگزار شد، با اشاره به اینکه در سطح کشور در غالب برنامه‌های توسعه وزارت بهداشت در حوزه منابع فیزیکی و بخش زیرساخت‌ها نیاز بزرگی لازم بوده است، اظهار داشت: شاخص‌های مطلوبی در این زمینه وجود نداشت و البته در حال حاضر هم وجود ندارد.

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه سرانه تخت در کشور 1.67 بود و به همین سبب در دولت یازدهم تکمیل 20 هزار تخت کلید خورد، ادامه داد: در حال حاضر بزرگترین پروژه‌های درمانی 35 سال اخیر انجام شده و 25 درصد تخت بیمارستانی افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه در این طرح‌ها با موافقت مجلس از یک درصد ارزش افزوده سلامت استفاده شده است، بیان کرد: در این طرح در کشور از 22 بیمارستان با ظرفیت بیش از 200 تخت و در کل 6 هزار و 468 تخت بهره‌برداری شد.

صدرالسادات با بیان اینکه از 45 بیمارستان با ظرفیت بین 100 تا 200 تخت با ظرفیت هزار و 122 تخت  بهره‌برداری شده است، اضافه کرد: در استانهای محروم و کم برخوردار سرانه‌های تخت افزایش داده شده است.

وی با اشاره به اینکه در دوره‌های گذشته وزارت بهداشت سالانه بین یک هزار و 800 تا 2 هزار تخت می‌ساخت، بیان کرد: ‌تا پایان شهریورماه سال جاری 5 هزار تخت دیگر اضافه می‌شود.

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه در البرز در سال جاری 2200 تخت فعال وجود دارد که 878 فرسوده است، ادامه داد: در بحث پروژه‌های تحول سلامت در کشور بلوک‌های زایمان ایجاد و در توسعه بخش‌های ویژه ارتقا هتلینگ بیمارستان‌ها 202 طرح تکمیل و یک هزار و 207 تخت ldr اجرا و 32 تخت بهسازی شده است.

وی با اشاره به طرح احداث کلینیک‌های ویژه با استفاده از فناوری هوشمند، عنوان کرد: در این طرح 396 هزار مترمربع در استان‌های مختلف احداث که 83 طرح بهره‌برداری شده و در البرز کلینیک شهید باهنر افتتاح شده و حصارک در دست اجرا است.

صدرالسادات با بیان اینکه طرح احداث و بهسازی اورژانس‌های بیمارستانی 200 هزار مترمربع احداث و بهسازی شده در کشور انجام شده است، افزود: در این طرح بیش از 29 پروژه با ظرفیت 593 تخت بهره‌برداری شده و در البرز 30 تخت اورژانس اضافه شده است. 

وی با اشاره به اینکه در طرح مراکز غربالگری تشخیص سرطان، 23 پروژه با 102 تخت بهره‌برداری شده است، بیان کرد: در طرح افزایش بخشهای ویژه بیمارستان‌ها، 80 هزار مترمربع اضافه شده که 2336 تخت اضافه و 370 پروژه بهره‌برداری شده است.

صدرالسادات با اشاره به طرح ارتقا هتلینگ بیمارستان‌ها، اظهار داشت: 570 بیمارستان در نزدیک 2.5 میلیون مترمربع بهسازی شده و در البرز در 11 بیمارستان با رشد 75 درصد انجام شده است.

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه تا سال 95، 3 هزار و 400 خانه بهداشت احداث، 365 مرکز جامع سلامت روستایی و 4 هزار و 525 واحد بهداشتی تکمیل شده است، افزود: از اهداف وزارتخانه افزودن 6 هزار و 656 پروژه دیگر است.

وی با اشاره به اینکه 50 درصد وزارت بهداشت و 50 درصد خیرین و مسئولان محلی هزینه این پروژه‌ها را می‌دهند، گفت: با اجرای این طرح یک هزار و 500 پروژه تکمیل شده است.

صدرالسادات با بیان اینکه در البرز، 36 خانه بهداشت، 18 پایگاه بهداشتی و 8 مرکز جامعه سلامت در این طرح اضافه شده است، ادامه داد: در بخش درمان در کشور، 700 پروژه طرح تحول سلامت و 6 هزار و 15 پروژه بهداشتی انجام شده است.

منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین