تاریخ انتشارشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۷
plusresetminus
ما موجود زنده را به فضا فرستادیم و زنده برگرداندیم اما پراید را هنوز نتوانسته‌ایم درست کنیم
۰
کد مطلب : ۶۶۵۹۰
درد از نوک انگشت است برادر !!
عضو هیأت رئیسه مجلس در افتتاحیه سومین کنگره ملی توسعه نظام پیمانکار در صنعت نفت گفته است «که ما موجود زنده را به فضا فرستادیم و زنده برگرداندیم اما پراید را هنوز نتوانسته‌ایم درست کنیم»
 
 
هر چند که به نظر می رسد سبک چینش کلمات و تبدیل آن به این جمله کاملا الهام گرفته از فضای رسانه اي باشد اما باید دانست که در تعریف فضای کسب و کار اهالی فن بر این اصل اعتقاد دارند که قوانین و امنیت سرمایه گذاری از قواعد بالا دستی مدیریت یک بنگاه محسوب می شود؛ به عبارتی دیگر هیچ گاه مدیر یک بنگاه قدرت دخل و تصرف در این قواعد را ندارد هر چند که لحاظ کردن شرایط قابل پیش بینی و غیر قابل پیش بینی از اصول اولیه برنامه ریزی های اقتصادی به شمار می رود.

اما واقعا پاسخ به این پرسش که چرا امروز محصول پراید در این سطح مثال زدنی شده است پرسشی که در ابتدای امر باید طراحان قوانین بالادستی پاسخ دهند؛ چرا که اصول بنگاه داری تنظیم شرایط تولید محصول با نظام قانون گذاری را می طلبد.

در شرایطی که تعیین نرخ ارز، دستمزد، سطح تورم، دیه، قوانین گمرکی، روابط تجاری با سایر کشور ها، قوانین مالیاتی و ... کاملا از عهده یک بنگاه دار خارج است و اصولا به بازی گرفته نمی شود حالا استفاده از نام برخی محصولات همان بنگاه آن هم در پشت تریبون چه تعبیری دارد؟

چه شد که در میان این همه محصول قرعه به نام پراید افتاد؟

آیا این به مفهوم تاییدیه ای به کیفیت سایر خودرو سازهاست؟

اینکه میمونی را به فضا فرستادیم و برگشت، داستانیست میمون اما اینکه پراید را نتوانستیم به سامان برسانیم، آيا گاز غذاپزي ما خيلي برند است يا يخچال ويژه مي سازيم؟آيا توانسته ايم يك تلويزيون ساده بسازيم؟

بنابراین ناخوداگاه انسان به یاد طنزی می افتد که ظاهرا فردی به طبیبی از برای دردی مراجعه می کند و ادعا می کند به بدن درد دچار است طبیب به بیمارش می گوید با انگشت دستت محل درد را نشان بده بیمار همه جای بدن را با انگشت نشانه میرود و ناله می کند که پس از کلی نشانه روی کاشف به عمل می آید که این نوک انگشت بیمار بوده است که بیمار است نه قلب و دست و سر و ...
منبع : افکار
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین