تاریخ انتشاريکشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۲
plusresetminus
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص):

تجهیزات و نیروی انسانی پروژه‌های قرارگاه خاتم‌ بومی است

حزب الله : فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص استفاده از توان داخلی گفت: تجهیزات، ساخت و نیروی انسانی پروژه‌های قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص)ایرانی بوده و با استفاده از توان متخصصان بومی است.
۰
کد مطلب : ۱۵۳۰۰۹
تجهیزات و نیروی انسانی پروژه‌های قرارگاه خاتم‌ بومی است

 

 

   
 

 به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،عبادالله عبداللهی  اظهار داشت: فعالیت‌های قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) مصداق واقعی اقتصاد مقاومتی بوده که فقط برای توسعه کشور با احقاق شعار سال عمل کرده است.

وی با بیان اینکه کارخانه تولید آهن اسفنجی به میزان 800 هزار تن در سال با فناوری pered به معنای فناوری احیای مستقیم ایرانی آغاز به کار کرده است، گفت: این فناوری توسط یک شرکت ایرانی ابداع شده که ماده اولیه مورد نیاز کارخانه گندله است.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) افزود: تجهیزات، ساخت و نیروی انسانی پروژه‌های قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) تماماً ایرانی بوده که این موضوع شامل کارخانه تولید آهن اسفنجی نیز هست.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در راستای استفاده از توان داخلی ابراز کرد: در کارخانه تولید آهن اسفنجی 300 نفر به صورت مستقیم و 2 هزار نفر به صورت غیرمستقیم فعال شده‌اند و از این رو خواستار احداث بخش ذوب در کنار این پروژه هستیم.

عبداللهی اذعان داشت: با توجه به خلوص 96 درصدی کارخانه تولید اسفنجی می‌توان گفت که این موضوع در دنیا اول بوده است.

وی با اشاره به سخنان سخیف ترامپ درباره ایران بیان کرد: در حال حاضر مردم ایران با عمل به فرامین مقام معظم رهبری و حفظ وحدت و یکپارچگی می‌توانند جواب هرگونه صحبت نسنجیده از طرف دشمنان را بدهند.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) خاطرنشان کرد: منظور از اقتصاد مقاومتی محکم کردن فونداسیون کشور در مقابل تهدیدات و در مقابل نیازهای کشور است و اگر امروز فشارهایی از قبیل تحریم بر کشور وارد می‌کنند، در عوض مقاومت و توانمندی مردم ایران نیز بیشتر می‌شود.

وی اضافه کرد: افتتاح کارخانه‌هایی مانند فولاد اسفنجی میانه مصداق مقابله با همه تحریم‌ها و فشارها علیه ایران اسلامی است و نشان می‌دهد هیچ‌گونه هراسی از این تهدیدات نداشته بلکه همانند مقاومت مردم در دوران دفاع مقدس امروز نیز می‌توانیم عملی کنیم.

عبداللهی با تاکید به اینکه پروژه‌های در دست احداث قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) در 10 حوزه است، بیان کرد: همه حوزه‌های سازندگی قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) مصداق اقتصاد مقاومتی، تولید ملی و اشتغال‌زایی در کشور است.

وی افزود: وقتی در بخش نفت و گاز خام‌فروشی صورت گرفته و سپس تبدیل به فرآورده می‌شود همچنین در بخش حمل و نقل بحث‌های تنشی و حیاتی وجود دارد و در حوزه صنعت و معدن که لزوم جایگزینی در جایگاه نفت محسوس است، نیاز به پروژه‌های حیاتی است که قرارگاه پروژه‌های بزرگ و اولویت‌دار برای آنها مدنظر دارد.

فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) با تاکید به اینکه همه مسوولان باید اقدامات خود در راستای ریل‌گذاری جایگزینی صنعت معدن به جای نفت را انجام دهند، گفت: در موضوع مس سونگون وقتی می‌توانیم بعد از یک سال به مرحله استهلاک برسیم و به 150 هزار تن کنسانتره در یک سال دست بیابیم, باید به فکر تکمیل چرخه جایگزینی باشیم.

وی ادامه داد: در تکمیل چرخه جایگزینی باید به موضوع اکتشاف، تبدیل معادن به نهایی‌سازی و در نهایت تأمین نیازهای کشور توجه ویژه شود.

عبداللهی با بیان اینکه امروز 18 میلیون تن تولید فولاد در کشور وجود دارد که در رتبه چهاردهم دنیا هستیم، افزود: تا پایان دوره برنامه ششم این میزان تولید به 40 میلیون تن در سال خواهد رسید.

وی تصریح کرد: بین میزان تولید در دسترس با میزان تولید مدنظر فاصله زیادی وجود دارد که برای احقاق آن نیاز به تلاش مضاعف وجود دارد.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) اعلام کرد: قرارگاه سازندگی خاتم آمادگی لازم برای اجرای بخش عظیم ماموریت احقاق تولید فولاد تا 40 میلیون تن در سال را دارد و در روزها و ماه‌های آتی شاهد افتتاح پروژه‌های تولید فولاد در شهرهای دیگر از جمله بافق و خود تبریز خواهیم بود.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین