تاریخ انتشارسه شنبه ۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۹
plusresetminus
حزب الله : حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای در پیامی به مناسبت آغاز پنجمین دوره‌ مجلس خبرگان تاکید کردند: اهمیت این مجلس عظیم‌الشأن، ناشی از عظمتِ مسئولیتی است که بر دوش منتخبان آن نهاده شده و این «مسئولیت»، حراست دقیق و همه‌جانبه از هویت اسلامی و انقلابی نظام حاکم بر کشور است.
۰
کد مطلب : ۱۱۴۳۰۹
مسئولیت مجلس خبرگان حراست دقیق و همه‌جانبه از هویت اسلامی و انقلابی نظام است

 

 

 

به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به مناسبت آغاز بکار پنجمین دوره‌ی مجلس خبرگان، ضمن تبریک به اعضای این مجلس بخاطر دستیابی به اعتماد و انتخاب ملت، تأکید کردند: اهمیت این مجلس عظیم‌الشأن، ناشی از عظمتِ مسئولیتی است که بر دوش منتخبان آن نهاده شده و این «مسئولیت»، حراست دقیق و همه‌جانبه از هویت اسلامی و انقلابی نظام حاکم بر کشور و هدایت دستگاههای درهم‌تنیده‌ی این نظام به سمت هدف‌های والا و عالی‌قدر آن است.

متن پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی که صبح امروز از سوی حجت‌الاسلام و المسلمین محمّدی گلپایگانی رییس دفتر مقام معظم رهبری قرائت شد، به شرح زیر است:

بسم الله الرّحمن الرّحیم

آغاز به کار پنجمین دوره‌ی مجلس خبرگان در ایّام ولادت حضرت ولیّ الله الاعظم ارواحنا فداه تقارن مبارکی است که باید به فال نیک گرفت و اطمینان به تسدید و تأیید الهی و رعایت و رضایتِ وَلَوی را در دلِ مؤمنِ به صدق وعده‌های الهی، افزون و پایدار ساخت. همچنین همزمانی با سوم خرداد را که نماد پیروزی مقاومت و افراشتن پرچم فتح و نصرت الهی است، باید قدر دانست و از آن پدیده‌ی شگفت‌آور، درس آموخت.

خداوند عزیز و حکیم را با همه‌ی دل سپاس میگزارم که به ملت مؤمن و شجاع و باوفا توفیق تشکیل این مجلس را ارزانی فرمود و نظام جمهوری اسلامی را بار دیگر به بیعتی عمومی سرافراز ساخت.

به شما برگزیدگان نیز به خاطر دستیابی به اعتماد و انتخاب ملت تبریک میگویم و توفیق در تقدیم خدمت شایسته به کشور و مردم را برای شما از خداوند علیم و بصیر مسألت میکنم.

اهمیت این مجلس عظیم‌الشأن، ناشی از عظمت مسئولیتی است که بر دوش منتخب آن نهاده شده است. این مسئولیت در یک جمله:

حراست دقیق و همه‌جانبه از هویت اسلامی و انقلابی نظام حاکم بر کشور و هدایت دستگاههای درهم‌تنیده‌ی این نظام به سمت هدفهای والا و عالیقدر آن است. ادای این مسئولیت سنگین نیازمند صلاحیت هائی است که در قانون اساسی به آن اشاره شده است.

تشخیص وجود و بقای این صلاحیتها برعهده‌ی این مجلس معظم است و این به‌نوبه‌ی خود مسئولیتهای بزرگی را متوجه آن میسازد: آشنائی با جایگاه جمهوری اسلامی در دنیای کنونی؛ توجه به پدیده‌ی جذاب مردمسالاری دینی در میان انبوه شیوه‌های گوناگون حکومت که در آنها یا معنویت و دین، یا مردم، و یا هر دو قربانی شده‌اند؛ توجه به نقش بی‌مانند ایمان و باورهای برآمده از معارف اسلامی در نوع گزینشهای مردمی؛ توجه به تأثیر تقوای فردی و سیاسی شخص رهبر در حفظ اعتماد مردم و سلامت و صلابت و استواری نظام ... اینها بخشی از مسئولیتهای این مجلس معظم را که متشکل از فقهای مردمی و اثرگذار است، یادآور میشود و ادای آن را مطالبه میکند. هریک از سرفصلهای مذکور متضمن وظائفی است که حسن انجام آن، کشور و نظام را به صلاح و سداد رهنمون میگردد و رهبر را در ادای آن مسئولیت بزرگ و بی‌همتا مدد میرساند.

توفیق شما حضرات محترم و خود را در پیمودن این مسیر مبارک که راه امام راحل بزرگوار و هدف بزرگ و حیاتی ایشان بود، از خداوند منان مسألت میکنم.

سیّدعلی خامنه ای

1/خرداد/1395

 

 
منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین