تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۸
plusresetminus
حزب الله: رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهردار کرج گفت: با اتمام ۱۷۰ هکتار جنگلکاری جدید، وسعت جنگل‌های باغستان به هزار هکتار می‌رسد
۰
کد مطلب : ۱۹۷۱۰۰
۱۷۰ هکتار به اراضی جنگلکاری باغستان اضافه می‌شود

به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،پیمان بضاعتی پوراظهار کرد: جنگلکاری باغستان هم اکنون در حال انجام است و تا پایان اردیبهشت ۷۰ هکتار از آن به پایان می‌رسد.
 
این مسئول توضیح داد: تا پایان سال هم  ۱۷۰ هکتار دیگر از این اراضی جنگلکاری می‌شود و به این ترتیب سرانه فضای سبز کرج به میزان قابل توجهی افزایش می یابد.
 
وی  با اشاره به اینکه تمامی فصول سال برای جنگلکاری مناسب نیست،خاطر نشان کرد: با پایان اردیبهشت پروژه جنگلکاری این اراضی متوقف و با آغاز فصل پاییز مجددا از سرگرفته می‌شود.
 
بضاعتی ابراز کرد: با کاشت این ۱۷۰ هکتار، مجموع مساحت جنگلکاری باغستان به هزار هکتار می رسد.
 
رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهردار کرج با اشاره به گونه‌های کاشته شده در این اراضی گفت: درختان کاشته شده در این جنگل شامل سوزنی برگانی مثل کاج، سرو نقره‌ای، سرو تبری و پهن برگانی که به شرایط نامناسب خاک و کم آبی مقاومند، هستند.
 
وی اضافه کرد: سنجد، عناب، توت نرک، زیتون تلخ نیز در دیگر گونه‌های کاشته شده دراراضی باغستان هستند.
 
این مسئول با اشاره به روش آبیاری این جنگلها توضیح داد: آبیاری این اراضی به صورت صقلی و توسط ایستگاه‌های پمپاژی که آب را در مخازن فلزی پمپ کرده و از مخازن به شیرهای آبیاری انتقال می‌دهند، انجام می‌شود.
منبع : پایگاه خبری کرج امروز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین