تاریخ انتشاريکشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۴
plusresetminus
حزب الله : رئیس اتحادیه کفاشان کرج گفت: امروز با ورود کفش‌های خارجی و وجود فروشگاه‌هایی که به صورت مستقیم از خارج از کشور واردات دارند، تولید داخلی حال و روز خوبی ندارد.
۰
کد مطلب : ۱۳۶۶۶۶
واحد‌های تولیدی کفش در کرج حال و روز خوبی ندارند/ ۶۰ واحد فروش کفش تعطیل شد

 

 

 

 

به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،حسین اباذری  درباره مشکلات اتحادیه صنف کفاشان اظهار داشت: در دو سال اخیر در بازار کفاشان شاهد رکود هستیم.

رئیس اتحادیه کفاشان کرج با بیان اینکه یکی از بزرگترین مشکلات صنف کفاشان دست‌فروشان هستند، گفت: دست‌فروشان علی‌رغم ایجاد مشکل برای کسبه عبور و مرور را برای مردم سخت کرده‌اند و کسبه از اینکه راهی برای مراجعه مردم به فروشگاه‌های آنها نیست شکایت دارند.

وی با تاکید بر اینکه اعتراضات واحد‌های صنفی به اتاق اصناف ارائه شده و جلساتی را با شهرداری و شورای شهر برگزار کرده‌ایم، بیان کرد: تصمیم‌هایی در این جلسات گرفته شد اما تا کنون هیچ‌کدام از آنها به مرحله اجرا در نیامده است.

اباذری، افزود: قرار بر این بوده که این دست‌فروشان جمع‌آوری و ساماندهی شوند اما روز‌به‌روز تعداد آنها افزایش پیدا کرده است.

رئیس اتحادیه کفاشان کرج با بیان اینکه برخی از این دست‌فروشان از شهر‌های اطراف به کرج می‌آیند، گفت: شاید کنترل مناسبی در این استان وجود ندارد  و بستر دست‌فروشی در این استان مناسب است.

وی با تاکید بر اینکه برخی از این دست‌فروشان امورات زندگی خود را از این طریق می‌گذرانند، بیان کرد: باید این دست‌فروشان ساماندهی شوند تا کسبه نیز متضرر نشوند.

اباذری با بیان اینکه در سال گذشته 80 واحد تولیدی کفش با جواز فعالیت می‌کردند که اکنون شاید چیزی حدود 20 واحد از آنها مشغول به فعالیت هستند، گفت: تولیدکنندگان نیز نیازمند حمایت از طرف سازمان صنعت، معدن و تجارت هستند.

رئیس اتحادیه کفاشان کرج، افزود: امروز با ورود کفش‌های خارجی و وجود فروشگاه‌هایی که به صورت مستقیم از خارج از کشور واردات دارند تولید داخلی حال و روز خوبی ندارد.

اباذری گفت: مسئولین اگر می‌خواهند از تولید داخلی حمایت کنند ایجاد چنین فروشگاه‌هایی با عرضه محصولات کشورهای خارجی چه معنایی دارد، فعالیت این فروشگاه‌ها برای کشور و تولید داخل در سال اقتصاد مقاومتی ایجاد ضرر می‌کند.

وی با بیان اینکه برخی از واحد‌های تولیدی به دلیل عدم حمایت از طرف اصناف و سازمان صنعت، معدن و تجارت به صورت زیرزمینی فعالیت می‌کنند، اظهار‌ داشت: حدودا جواز 20 واحد تولیدی در سال گذشته جمع‌آوری شده در حالی که 5 جواز تولیدی صادر شده است و در قسمت فروش 90 جواز صادر شده و 60 واحد صنفی جمع‌آوری شده است.

منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین