تاریخ انتشارشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۶
plusresetminus
حزب الله : وزارت دفاع آمریکا قرارداد فروش سامانه‌های دفاع ضدموشکی پاتریوت به لهستان به‌ارزش ۱۰.۵میلیارد دلار را تأیید کرد.
۰
کد مطلب : ۱۵۵۶۶۵
آمریکا ۱۰.۵میلیارد دلار موشک پاتریوت به لهستان می‌فروشد
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، ایالات متحده در اقدامی برای تقابل با توانمندی‌های نظامی روسیه، قرارداد 10.5 میلیارد دلاری فروش سامانه‌های ضدموشکی پاتریوت به لهستان را تأیید کرد.
 
طبق این قرارداد انتظار می‌رود که لهستان 208 موشک پاتریوت از نوع PAC-3، همچنین 16 لانچر M903، چهار رادار AN/MPQ-65، چهار ایستگاه کنترل و تجهیزات مرتبط با آن را از آمریکا دریافت کند.
 
این سامانه ضدموشکی که ساخت شرکت ریتئون آمریکا هستند، توانایی تشخیص، ردیابی و درگیری با پهپادها، موشک‌های کروز و موشک‌های بالستیک تاکتیکی کوتاه‌برد را دارد.
 
در بیانیه‌ای که وزارت دفاع آمریکا منتشر کرد، آمده است: «یک اروپای ایمن دارای توان بازدارندگی در برابر تهدیدهای هوایی و موشکی و دیگر حملات، منجر به تقویت صلح و ثبات درون ناتو و قاره اروپا می‌شود».
 
این قرارداد از آنجا که شامل فروش فناوری‌های نظامی پیشرفته به یک کشور خارجی است، باید به تأیید کنگره آمریکا نیز برسد. کنگره آمریکا باید طی 15 روز آتی، اگر اعتراضی به قرارداد دارد، آن را اعلام کند. هرچند از آنجا که دو کشور روابط نظامی نزدیکی با یکدیگر دارند، انتظار می‌رود این قرارداد به‌سرعت تأیید شود.
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین