تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۱
plusresetminus
حزب الله : در حالی که شرایط اقتصادی کشور با بحران های متعددی روبروست، طرح های عمرانی کلانشهر کرج نیز به شدت با مشکل نبود نقدینگی دست و پنجه نرم کرده و چنین به نظر می رسد که بخش زیادی از این طرح ها به زودی به خوابی عمیق فرو خواهند رفت.
۰
کد مطلب : ۱۷۵۲۶۷
بدون اعتبار نمی شود کارکرد/پایین آمدن تب اقتصاد و جان دوباره به پروژه های عمرانی
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، در حالی که شرایط اقتصادی کشور با بحران های متعددی روبروست، طرح های عمرانی کلانشهر کرج نیز به شدت با مشکل نبود نقدینگی دست و پنجه نرم کرده و چنین به نظر می رسد که بخش زیادی از این طرح ها به زودی به خوابی عمیق فرو خواهند رفت.
 
معاون فنی و عمرانی شهرداری کرج با بیان اینکه هم اکنون پروژه هایی همچون ادامه مهرویلا، خط 4 حصار و بزرگراه شمالی به عنوان بخشی از طرح های بزرگ و مهم مدیریت شهری در حال اجرا هستند، اضافه کرد: ادامه فعالیت این مجموعه ها به شدت تحت تاثیر شرایط اقتصادی، قیمت ارز و تهیه مصالح اجرایی هستند.
 
این گفته عسگر نصیری در شرایطی عنوان می شود که اغلب پیمانکاران این طرح ها تاکنون هیچ وجهی دریافت نکرده و حتی بدهی آنها به صورت تهاتری نیز پرداخت نشده است.
 
نصیری در این باره گفت: امیدواریم بتوانیم با انجام تعهدات، بخشی از بدهی ها را پرداخت کرده و نگذاریم طرح ها روی زمین بماند.
 
با این حال چند برابر شدن قیمت های مصالحی همچون قیر، میل گرد و سیمان در کنار افزایش چشمگیر هزینه های حمل و نقل و سوخت در مدتی کمتر از دو ماه، مضاف بر همه مشکلاتی شده که دامنگیر مباحث درآمدی و اقتصادی شهرداری کرج است و به نوعی حساب و کتاب های اقتصادی این دستگاه را نیز به هم ریخته است.
 
علاوه بر این، برخی مسائل تعهداتی به بانک ها باعث شده پیمانکاران حتی امکان اخذ ضمانتنامه و شرکت در مناقصات را پیدا نکنند. این امر باعث شده بسیاری از طرح های مدیریت شهری به دلیل عدم مشارکت سرمایه گذاران، رها شود.
 
این مشکلات اگرچه احتمال توقف ادامه عملیات احداث طرح های مدیریت شهری کرج را افزایش داده است، اما انتظار می رود با اعلام بسته جدید ارزی دولت، تغییراتی در روند افزایش قیمت ها و اصلاح شرایط انجام پذیرد.
 
در این میان مشارکت و همفکری شورای اسلامی شهر و همراهی حوزه های مالی، درآمد و املاک شهرداری کرج نیز می تواند راه های برون رفت از مشکلات بخش عمران را هموارتر نماید تا با جلوگیری از توقف عملیات عمرانی، زمینه پیشرفت شهر بیش از پیش محقق شود.
منبع : پایگاه خبری مدیریت شهری کرج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین