تاریخ انتشاردوشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۹
plusresetminus
حزب الله : دادستان کرج با بیان اینکه تخلفات شهرداری منطقه ۶ کرج پیگیری می‌شود، گفت: دادسرا به این پرونده ورود کرده و تعدادی از افراد مربوط به این پرونده را دستگیر کرده‌ایم و تعدادی از آن‌ها به علت بیماری و با قید وثیقه به صورت موقت آزاد شدند.
۰
کد مطلب : ۸۴۳۵۶
تخلفات شهرداری منطقه ۶ کرج پیگیری می‌شود
 

وی با بیان اینکه به عنوان دادستان کرج به مسائل ترافیک، آلودگی هوا، وضعیت آلودگی نیروگاه منتظر القائم، فضاهای سبز شهری و ساخت و سازهای غیرمجاز تاکنون وارد شده‌ام، بیان کرد: در این مدت دو فقره آدم‌‌ربایی پیش آمد که به سرعت مجرمین دستگیر شدند.

شاه‌کرمی با اشاره به اینکه در سال گذشته آمار قتل‌ها کاهش یافته و آمار 54 قتل در سال به 28 قتل کاهش یافته است، متذکر شد: متاسفانه آمار ضرب و جرح در استان البرز بالا است به طوری که رتبه دوم جرایم استان را به خود اختصاص داده است و این نشان دهنده بی‌حوصله بودن مردم است که متولیان و جامعه‌شناسان باید به این موضوع ورود پیدا کنند.

دادستان کرج با بیان اینکه با قاچاقچیان مواد مخدر در استان البرز برخورد می‌کنیم، گفت: قبل و بعد از ایام عید نوروز احکام قاچاقچیان اجرا شد و با تولیدکنندگان موادهای مخدر روان‌گردان برخورد جدی می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه از بهمن‌ماه سال گذشته همه سارقان را دستگیر و به زندان منتقل کردیم، خاطرنشان کرد: در ایام عید امنیت ارتقاء یافت و آمار سرقت‌ها کاهش یافت ولی آمار زندان‌ها هزار نفر افزایش یافت که هزینه‌های زیادی را برای دولت به دنبال داشت.

شاه‌کرمی با اشاره به اینکه نیروگاه منتظرالقائم در حوزه دادسرای فردیس قرار دارد و سرپرست دادسرای فردیس این موضوع را با جدیت پیگیری می‌کند، اظهار داشت: بخشی از سوخت این نیروگاه مازوت است و بنظرما آلودگی ایجاد شده توسط این نیروگاه نگران کننده است.

وی با بیان اینکه سرپرست دادسرای فردیس به این نیروگاه  تا 16 خردادماه سال جاری فرصت داده است تا این مشکل را حل کند، بیان کرد: اداره محیط زیست هم در این زمینه پیگیری‌های لازم را داشته و اقدامات خوبی را انجام داده است.

دادستان کرج با بیان اینکه ما اشراف کامل بر آنچه که در این نیروگاه می‌گذرد داریم، متذکر شد: برای اصلاح وضعیت فعلی این نیروگاه دستگاه قضائی کوتاه نخواهد آمد و به دنبال کاهش مصرف آب این نیروگاه و تغییر سوخت مازوت آن است.

تخلفات شهرداری منطقه 6 کرج پیگیری می‌شود

شاه کرمی با بیان اینکه دادستان سابق کرج زحمات بسیار زیادی را در طول دوران مسئولیت خود متحمل شد، اظهار داشت: در این مدت پرونده‌های اجرا نشده‌ای که از قبل مانده بود را  اجرا کردیم.

دادستان کرج با اشاره به اینکه این تسریع ساز و کاری دارد و دادسرای کرج با اطلاع دادستان کل کشور این پرونده‌ها را با سرعت بیشتری اجرا کرده است، گفت: ما فقط روند اجرای احکام را تسریع بخشیدیم.

وی با اشاره اینکه برخورد با متخلفان ساخت و ساز با استناد به ماده 100 شهرداری برعهده شهرداری است، بیان کرد: متاسفانه این قانون قدیمی است و نحوه برخورد با متخلفان را برای شهرداری معین نکرده است.

شاه‌کرمی با اشاره به اینکه دادسرا نیز به موضوع برخورد با متخلفین ساخت و سازهای غیرمجاز ورود پیدا کرده است، متذکر شد: با چندین مورد از افراد شاخص که تخلفاتی را در این زمینه داشتند، برخورد کردیم و همه افراد برای ما یکسان هستند.

دادستان کرج با اشاره به اینکه ساماندهی فاضلاب رودخانه کرج و تجاوز به حریم آن نیازمند عزم ملی است و یکی، دو اداره به تنهایی نمی‌توانند این مشکل را حل کنند، اظهار داشت: دولت باید برای رفع فاضلاب و ساماندهی این منطقه هزینه کند و در حال حاضر تاحد امکان مانع از ساخت و ساز در این منطقه می‌شویم.

وی با اشاره به تخلفات صورت گرفته در شهرداری منطقه 6 کرج، بیان کرد: دادسرا به این پرونده ورود کرده و تعدادی از افراد مربوط به این پرونده را دستگیر کرده‌ایم و تعدادی از آن‌ها به علت بیماری و با قید وثیقه به صورت موقت آزاد شدند و نیاز مبرمی به بازداشت آن‌ها وجود نداشت.

شاه‌کرمی با اشاره به اینکه مدیر منطقه و معاونش در این موضوع دخیل نیستند و نیازی به محاکمه آن‌ها وجود ندارد، گفت: افراد متخلف در این پرونده مشخص هستند و افراد دخیل و دلالان این موضوع را بازداشت کرده‌ایم و تحقیقات لازم را انجام داده‌ایم.

دادستان کرج افزود: شاکیان اظهارات خود را برای قاضی عنوان کرده‌اند و تقریبا دلایل احصا شده و مبلغ هم مشخص شده است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته بیش از 74 هزار پرونده به شعبه‌های دادیاری و بازپرسی کرج وارد شده‌اند، اظهار داشت: اتهامات پر تکرار در کرج به ترتیب سرقت موجب تعزیر، ضرب و جرح عمدی، ایراد صدمه بدنی غیرعمد، نگهداری موادمخدر، کلاهبرداری و تهدید هستند.

منبع : خبرگزاری تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین