تاریخ انتشاريکشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۸
plusresetminus
قوانین جدید پاریسی ها را قادر می سازد تا باغچه شهری خودشان را داشته باشند
۰
کد مطلب : ۱۲۹۷۶۳
قوانین جدید برای حفظ باغچه‌های شهری در پاریس
قوانین جدید پاریسی ها را قادر می سازد تا باغچه شهری خودشان را داشته باشند
مدیران شهری پاریس اخیرا قانونی را تصویب کرده اند که طی آن مردم اجازه دارند تا باغچه خود را در محدوده شهری داشته باشند. شهروندان بعد از اخذ مجوزهای لازم می توانند بر روی دیوارهای منزلشان، در جعبه ها و روی سقف منزلشان گل، سبزیجات و میوه پرورش دهند.
شهردار پاریس، آن هیدالگو بیان داشت که هدف از اجرای این طرح، ایجاد 100 هکتار دیوار زنده و سقف سبز تا سال 2020 است. حدود یک سوم از این صد هکتار دارای ثابلیت کشاورزی نیز هست. شهروندان شهر پاریس تشویق می شوند تا باغبان های فضای عمومی این شهر باشند. باغبانها باید از روشهایی پایدار استفاده کنند و از حشره کش ها نیز پرهیز نمایند. از آنها خواسته می شود تا "منشور احیاء سبز" را امضاء نمایند و گیاهانی را بکارند که مورد علاقه زنبوران باشد. آنها همچنین باید نگهبان باغچه خود باشند و مطمئن شوند که جنبه زیبایی شهر در آن لحاظ می‌شود. 
مدیران شهری پاریس از شهروندانشان خواسته اند تا در حوزه کاشت گیاهان خود نوآور باشند. آنها همچنین به شهروندان "جعبه پرورش گیاه" می‌دهند که شامل بذر و خاک می‌شود. البته این ها تنها چند پیشنهاد است و از مردم خواسته می شود که از خلاقیت خود استفاده کنند. دستیار شهردار پاریس گفته است که پرورش گیاه باعث می شود تا افراد محلی روابطشان با همسایگانشان بهتر شود و ارتباطات اجتماعی مستحکم تر گردد.
مترجم: محسن راعی
منبع: www.thegreencity.com
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین