تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۹
plusresetminus
حزب الله:استادعلوم ارتباطات اجتماعي با اشاره به اين كه پدیده دستفروشی به یکی از معضلات اجتماعی در کلان شهر كرج تبدیل شده گفت : بیکاری، رکود اقتصادی و فقر، از عوامل رشد پدیده دستفروشی هستندو متاسفانه تاکنون با این پدیده از دریچه تهدید نگریسته شده است .
۰
کد مطلب : ۱۴۰۹۵۹
مديريت شهري در برخورد با دستفروشي نگاه اجتماعي ندارد
دكتر محمد رضا انواري با بيان اين مطلب افزود :‌ دستفروشی جرم نیست و اين پديده سن و سال مشخصي ندارد از 7 تا 70 سال درگير اين موضوع هستند .
و ي با تاكيد بر پديده دستفروشي بايد ریشه‌یابی شودو  چرا پدیده دستفروشی در کرج تا این میزان مشهود شده است، خاطر نشان ساخت :  یکی از راه‌های حل این معضل، ایجاد روز بازارها برای ساماندهی دستفروشان است.
دكتر انواري تصريح كرد : آمار استاندارد واحدهای صنفی در دنیا برای هر 300 خانوار یک واحد صنفی است اما در کشور ما 30 خانوار یعنی حدود ده برابر بیشتر است ، گفت :  دستفروشی یک فرصت است که در دنیا از آن به صورت بهینه استفاده شده است اما در کشور ما فقط جنبه‌های منفی آن دیده شده است و بايد امکانات موجود در اختیار دستفروشانی قرار گیرد که از روی ناچاری و با توجه به وضعیت بد معیشتی اقدام به فروش اجناس در کنار خیابان می کنند.
وي بر مقابله با سوءاستفاده کنندگان از پدیده دستفروشی تاکید کرد و گفت: معضل دستفروشی در برخی مناطق کرج در حالت بحرانی قرار داردو  اتاق اصناف در کنار شهرداری و سایر دستگاه های اجرایی اقدام به ساماندهی پدیده دستفروشی در شهر کرج كنند.
دكترانواري تاكيد كرد :‌مديريت شهري در برخورد با پديده دستفروشي نگاه اجتماعي ندارد بلكه نگاه ، قهري دارد وبايد اين نوع نگاه عوض شود .
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین