تاریخ انتشاريکشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۹
plusresetminus
حزب الله : بدون اغراق رویکردِ شهرداری کرج در دوره یِ جدید مدیریتی در قبال توجه به مناطق کم برخوردار را باید ارج نهاد. هر چند نه تغییرات آنچنانی در محلات صورت گرفته و نه محلاتِ کم برخوردار، برخوردار شده اند، اما نگاه حاکم و تلاشی که در هفت ماه گذشته از سوی مجموعه مدیریت شهری برای کمرنگ شدن مشکلات شهری انجام گرفته را باید ستود.
۰
کد مطلب : ۱۶۶۲۵۸
تلاش برای توسعه شهر تا آخرین لحظه / با وجود استعفا، شهردار میهمان شهرک سهرابیه خواهد بود
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، "ملاقات مردمی، توجه به مناطق کم برخوردار، سعی بر برقراری عدالت اجتماعی، گپ و گفت صمیمانه، دیدار چهره به چهره، محله محوری و استفاده از ظرفیت مساجد برای کمک به توسعه محلات و ..."
 
بدون اغراق رویکردِ شهرداری کرج در دوره یِ جدید مدیریتی در قبال توجه به مناطق کم برخوردار را باید ارج نهاد. هر چند نه تغییرات آنچنانی در محلات صورت گرفته و نه محلاتِ کم برخوردار، برخوردار شده اند، اما نگاه حاکم و تلاشی که در هفت ماه گذشته از سوی مجموعه مدیریت شهری برای کمرنگ شدن مشکلات شهری انجام گرفته را باید ستود.
 
همانطور که شورای شهر کرج در دوره پنجم، برقراری عدالت اجتماعی، رفع فقر و توسعه متوازن شهری را در کنار سایر اقدامات به عنوان اولویت تصمیم گیری و تصویب های خود مورد توجه دارد، مجموعه مدیریت شهری نیز با هدایت اصغر نصیری بیش از پیش چنین تفکری را نصب العینِ خود قرار داده و برای رسیدن به آن نه در حرف، بلکه در عمل قدم برداشت. واقعیت این است تلاش ها برای زیبا شدن چهره یِ شهر آغاز شده بود، تلاش هایی که نه قائم به فرد، بلکه به تلاشی گروهی ست که در راس آن شهردار، معاونان، مدیران مناطق و روسای سازمان ها همپای یکدیگر برای کم کردن کاستی ها و آبادانی بیشتر در حرکت بودند، و در این مسیرِ دشوار، قطع یقین کم کاری و کم تحرکی پذیرفتنی نمی بود.
 
طرح حمایت و نظارت ستادی مناطق و سازمان ها با موضوع #از_بودجه_تا_اجرا که روزهای گذشته و با حضور مدیران مدیریت شهری آغاز شد، شاید سندی باشد بر این مدعا که حرکتِ مجموعه ی مدیریت شهری برای تقویتِ عدالت اجتماعی با محوریت دیدارهای چهره به چهره در مساجد و محلات، به عنوان ارکان اصلی توسعه، مورد توجه قرار گرفته بود چنانکه هفته گذشته مسجد المهدی (عج) اسلام آباد و امروز  بیست و ششم فروردین ماه با وجود استعفای شهردار، مسجد امام محمد تقی (ع) شهرک سهرابیه میزبان نصیری و تیم همراه خواهد بود. انتخاب چنین محلاتی از آن جهت اهمیت می یابد که شهردار کرج با محوریت قرار دادن مناطقِ محروم، طرح حمایت یا همان "جلسات شورای برنامه ریزی" که تا سال های گذشته در ساختمانِ مرکزی شهرداری کرج برگزار می شده را کلید زده، برنامه ای که هم از برنامه های شورای پنجم بوده و هم از توصیه های موکد مقام معظم رهبری است، که شهردار نیز برای محقق کردن آن، تمام توان خود را به کار گرفته بود.
 
رهبری سال های پیش در خصوص توجه به مستضعفین و رفع فقر اینچنین فرموده بودند: مهم‌ترین مسأله‌ى دستگاه ما و نظام جمهورى اسلامى کوشش براى رفع فقر و محرومیت در جامعه، و حمایت و کمک به طبقات مستضعف و محروم است. واقعا باید صحت برنامه‌ها را به این سنجید و دنبال این قضیه رفت و کارهاى دیگر را در اولویتهاى بعد قرار داد. کارهاى مربوط به طبقات محروم و مستضعفان جامعه - که تعدادشان هم زیاد است - حقا و انصافا یک حرکت اساسى را مى‌طلبد.
 
"ملاقات مردمی، توجه به مناطق کم برخوردار، تلاش برای برقراری عدالت اجتماعی، گپ و گفت صمیمانه، دیدار چهره به چهره، محله محوری، استفاده از ظرفیتِ مساجد برای کمک به توسعه محلات." این ها بخشی از تلاش های مجموعه مدیریت شهری برای متوازن ساختن شهر بود. تلاش هایی که از حضور نصیری آغاز و قرار بود سال ۹۷ با جدیت بیشتری دنبال شود. هر چند ادامه مسیر شهردار به هر دلیلی ممکن نشد، اما به طور قطع در سایه همراهی و همدلی می شود روزهای بهتری برای کرج، به وجود آورد. 
منبع : پایگاه خبری مدیریت شهری کرج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین