تاریخ انتشاريکشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۷
plusresetminus
حزب الله : رئیس سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج با توجه به اعلام اهداف سازمان در راستای مدیریت منابع آب و ساماندهی المانهای تبلیغاتی از اهم پروژه های در دست اقدام سال 96 خبر داد.
۰
کد مطلب : ۱۴۵۶۵۷
مسیر اجرای پروژه های فضای سبز، سیما و منظر شهری کرج، توسعه و آبادانی است

 


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،محمدرضا زین العابدینی از اجرای مهم ترین پروژه های در دست اقدام سازمان خبر داد و گفت: افزایش روز افزون جمعیت شهری و بالا رفتن سطح نیاز های شهروندان وظایف مسئولین را در ارتقای خدمات کمی و کیفی در زمینه های مختلف سنگین تر کرده که در این راستا برنامه ریزی هایی  از سوی سازمان صورت گرفته و به موجب آن در سال 96 پروژه هایی بر اساس اولویتهای موجود و نیاز سنجی های انجام شده در دست اقدام است.
 
عملیات اجرایی در دهکده تفریحی باغستان کرج

زین العابدینی با بیان اینکه توسعه کمربند سبز در اطراف شهر کرج یکی از اهداف کلان محیط زیستی سازمان می باشد به برنامه ریزی در راستای ادامه اجرای  پروژه هزار هکتار جنگلکاری باغستان اشاره کرد و اظهار داشت: توسعه اطراف آبشاربزرگ مصنوعی در مجموعه دهکده تفریحی باغستان که بسیار مورد استقبال همشهریان قرار گرفت، همچنین آغاز مطالعات 400 هکتار جنگلکاری درارتفاعات شمال غرب که  توسط اساتید کشاورزی و منابع طبیعی کرج در حال انجام است، از جمله اقدامات سازمان در سال 96 می باشد که کارشناسان و مسئولین مربوطه به صورت روزانه در حال پیگیری و مراحل اجرای پروژه هستند.

اجرای عملیات مربوط به پروژه های آب

وی همچنین با اشاره به شرایط بحرانی منابع آبی در کشور و لزوم توجه به جلوگیری از هدر رفت آب و مدیریت منابع آبی فضای سبز  بیان داشت: احداث آب بند با ظرفیت سه برابر آب بند قبلی در مجموعه باغستان، همچنین  ساخت تصفیه خانه و تولید آب بازیافتی از فاضلاب جهت مصرف فضای سبز که از موارد مهم و قابل توجه در شرایط بحرانی آب است در مرداد ماه سال جاری راه اندازی خواهد شد.

این مسئول از سوی دیگر از اتمام عملیات استحصال و انتقال آب در مناطق 12 گانه که فاز اول آن از قنات حاجی آباد به کوچه های جهانشهر و پارک های خانواده،مولانا و شرافت بوده است خبر داد.

اجرای عملیات مربوط به پروژه های  برق 

زین العابدینی عملیات برق رسانی کامل در مجموعه 113 هکتاری پارک جهان نما را نیز از دیگر اقدامات سازمان در سال جاری بیان کرد و گفت: پس از بازگشایی این بوستان درسال 95  استقبال خوبی از سوی همشهریان صورت گرفت که سازمان را بر آن داشت در راستای ارائه خدمات مطلوب تر به مراجعین و ایجاد  راه های دسترسی این مجموعه تدابیری را بیاندیشد.
 
احداث پارک

رئیس سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج ضمن تاکید بر ارائه خدمات رفاهی به شهروندان و ایجاد شرایط شادی و نشاط در بین آنها اظهار داشت: احداث حدود 6 هکتار پارک جنگلی  در خط 4 حصار، با توجه به شرایط منطقه بسیار حائز اهمیت است که هم اکنون در حال اجرا می باشد و در مرداد ماه سال جاری به بهره برداری می رسد.

وی همچنین از ساخت بوستان  ظفر با مساحت  1/2 هکتار خبر داد و گفت: این بوستان در خیابان ظفر با رویکرد توسعه اماکن تفریحی به مناطق محروم احداث شده است که تا پایان مرداد ماه سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

زین العابدینی همچنین به شروع عملیات پارک عطار در منطقه 6 به مساحت حدود 8 هکتار اشاره کرد و بیان داشت: این اقدام با رویکرد پارک موضوعی مورد برنامه ریزی قرار گرفته است.

 این مسئول در نهایت از ادامه عملیات احداث پارک 8 هکتاری کیانمهر در تراکم بسیار بالای جمعیت و پارک شهید ایرانی در دو قسمت12 هکتاری و دو هکتاری درمنطقه محروم خیابان شهید ایرانی وحاشیه اتوبان تهران قزوین خبر داد.

ارائه خدمات ورزشی،تفریحی و رفاهی در بوستان های کرج

رئیس سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج احداث جاده تندرستی در دهکده تفریحی و گردشگری باغستان به طول 1.5 کیلومتر با ایجاد رینگ دوچرخه سواری، نشیمن گاه ها و المان های لازم و آبنما همچنین شروع عملیات اجرایی پل کابلی به طول 89متر و زیپ لاین به طول 390 متر دراین دهکده واحداث اسکای با یک(دوچرخه سواری در آسمان) در محدوده باغ گلهای شهید چمران را نیز از دیگر اقدامات در دست اجرای سازمان بیان کرد.

زین العابدینی در بخش پایانی سخنان خود گفت: امید است با همراهی و درایت همه واحد های مربوطه در شهرداری کرج بتوانیم در سال 96 که برای مجموعه سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری بعنوان سال آب  و ساماندهی المانها و سازه های تبلیغاتی و جمع آوری نازیبایی های سطح شهر در مناطق 12 گانه می باشد در نوروز 97 قدم کوچکی در عمران و آبادی شهر زیبایمان کرج برداریم.

منبع : پایگاه خبری مدیریت شهری کرج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین