تاریخ انتشارسه شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۳
plusresetminus
حزب الله: یکی از مراجع عظام تقلید به برگزاری کنگره جهانی جریان‌های افراطی و تفریطی در قم اشاره کرد و گفت: الازهر مصر که ابتکار عمل ایران و شیعه را دیده است به فکر افتاده تا چنین کنگره‌ای برگزار کند.
۰
کد مطلب : ۶۸۸۹۵
برگزاری کنگره جریان‌های تکفیری نشان‌دهنده ابتکار عمل ایران و تشیع است
به گزارش شبکه خبری حزب الله ،آیت‌الله العظمی ناصر مکارم‌شیرازی در دیدار فرمانده انتظامی استان قم، ضمن قدردانی از خدمات نیروی انتظامی، امنیت بیش از پیش این استان را در گرو نظارت پلیس با تقویت گشت‌های شبانه‌روزی در سطح شهر دانست و تاکید کرد: یکی از راه‌های بازدارندگی سرقت تعدد گشت‌های نیروی انتظامی است.

وی دومین عامل بازدارندگی را در حوزه دستگاه قضایی خواند و تصریح کرد: امنیت مسئله‌ای حیاتی است، گمان نمی‌کنم قانون ناقص باشد و اگر هست باید در این زمینه فکری بشود تا مجازات مجرمان بازدارنده شده و مجرم دوباره به چرخه جرم برنگردد.

این مرجع تقلید ضمن تاکید بر تشدید قوانین علیه مجرمان سابقه‌دار گفت: پلیس برای گرفتن یک سارق باید چقدر وقت صرف کرده و چه بودجه‌ای هزینه کند تا وی دستگیر شود.

آیت‌الله العظمی مکارم‌شیرازی افزود: وقتی می‌گویند قاضی مخیر است یعنی بر حسب مقدار جرم، یعنی مجرم کیست، جرمش چیست و همچنین زمان و مکان وقوع جرم، همه اینها در تصمیم‌گیری وی تاثیرگذار است مثلاً دستگیری در ماه رمضان و شب قدر تعزیر آن قوی‌تر و متفاوت‌تر از دیگر روزهای سال است.

وی ادامه داد: هر کدام از مجرمین به هنگام دستگیری در مواجهه با پلیس به اقداماتی همچون تهدید مأموران با چاقو، اسپری زدن و یا فرار با خودرو آن هم خلاف جهت دست زده که تمام اینها تعزیر دارد و باید در تشدید مجازات مجرم لحاظ شود.

مفسر قرآن کریم در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری کنگره جهانی جریان‌های افراطی و تفریطی در قم اشاره و بر لزوم اهمیت آن تاکید کرد و گفت: الازهر مصر که ابتکار عمل ایران و شیعه را دیده است به فکر افتاده تا کنگره تکفیری در برائت از تکفیری‌ها آن هم عجولانه و 10 روز پس از برگزاری این کنگره در مصر برگزار کند.

منبع : پایگاه خبری پلیس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین