تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۷
plusresetminus
16 آذر روز دانشجو ياد آور مبارزه، سخت كوشي، تظلم خواهي، روشنگري و روشن بيني كساني است كه مطامع دنيوي، پست و مقام سفارشي و وابستگي معيشتي نتوانست روحيه مطالبه گري، پرسشگري و آزادیخواهی آنها را به حاشيه براند و از آنها محافظه كاراني توجيه گر بسازد.
۰
کد مطلب : ۱۵۶۹۳۴
روز دانشجو و سه شعله هميشه فروزان
به گزارش اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری کرج، 16 آذر روز دانشجو ياد آور مبارزه، سخت كوشي، تظلم خواهي، روشنگري و روشن بيني كساني است كه مطامع دنيوي، پست و مقام سفارشي و وابستگي معيشتي نتوانست روحيه مطالبه گري، پرسشگري و آزادیخواهی آنها را به حاشيه براند و از آنها محافظه كاراني توجيه گر بسازد.
 
بي شك روز دانشجو روز رستاخیز اندیشه‌ها، روز علم‌ دوستی و حقیقت‌پرسی، روز طلوع اندیشه‌های نو، روز انسان‌های فرهیخته و بالنده، روز اندیشه‌های ناب و روز گسستگی جهل‌ها و نابخردی‌ها است كه دانشجوي مبارز و بي باك و البته تدبيرگر در آذر 1332 در اعتراض به ورود نيكسون، معاون رييس جمهور وقت آمريكا به ايران به ميدان مي آيد و جان بر سر راه انديشه اش مي دهد.
 
روز دانشجو روز پرده ‌برداری از گمنامی‌ها و پرده ‌پوشی بر تاريكي ها است. روزی که دانش ‌دوستان با دستان مهربان و اندیشه‌های نابشان از دوستی‌،  عشق‌، زیبایی‌، استقلال طلبي، ميهن پرستي گفتند و بر سر اين پيمان تا پايان ماندند.
 
16 آذر در درون خود هر ساله ما را با  نمادهاي روحیه خروشان جنبش دانشجویی و مظهر ایثار، از خود گذشتگی، پایداری و استقلال و آزادی "شريعت رضوي، قندچي و بزرگ نيا"  آشنا مي كند. همان "سه آذر اهورايي" كه از خود درخششي به يادگار گذاشتند كه در هميشه تاريخ چونان شعله هاي هميشه فروزان مي درخشند و چراغ راه دانشجويان اند.
 
سخن پاياني
 
دانشجوي امروز ما بايد بداند كه او قافله سالار دانايي، آزاديخواهي، تعقل گرايي و تحول آفريني است و از اين رو مي تواند الگو و سرمشق ساير مردم قرار گيرد كه به تناسب سن و جايگاهش، سوداي مصدرنشيني، منفعت طلبي، زياده خواهي و فرماندهي ندارد، بلكه او به ميدان مي آيد تا بستر رشد و بالندگي را براي كشور فارغ از هرگونه قيموميتي  فراهم كند.
 
بي شك دانشجو چنانچه در ميدان باشد و لباس بي تفاوتي را از تن بر كند، بارقه هاي اميد، نشاط، شادابي و طراوت به جامعه باز مي گردد. چنين دانشجويي به عنوان موثرترين عنصر و محور مشاركت جويي -كه هم از دانش بهره مند است، هم انرژي دارد و هم محافظه كار نيست- مي تواند منشا تحول و نو آوري شود، چيزي كه جامعه ما بيش از هر زمان به او و انديشه او محتاج است.
 
دکتر اصغر نصیری
 شهردار کرج
منبع : پایگاه خبری مدیریت شهری کرج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین