تاریخ انتشارشنبه ۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۲
plusresetminus
حزب الله : امام جمعه کرج با بیان اینکه آمریکا در صورتی که قصد تجاوز داشته باشد از ملت ایران پاسخ قاطع دریافت می‌کند گفت: در جریان قرار دادن مردم ونخبگان از جزئیات مذاکرات هسته‌ای، مصداق همدلی و هم زبانی است.
۰
کد مطلب : ۸۴۷۴۳
اطلاع مردم و نخبگان از جزئیات مذاکرات مصداق همدلی‌ و همزبانی است

 

 

وی در مورد ولایت فقیه افزود: اعلمیت ولایت فقیه به معنای تقلید از او نیست بلکه در امر حکومت‌داری و تدبیر و مدیریت وی مورد نظر است، یعنی باید توان بالاتری از فقاهت و امامت داشته باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز تصریح کرد: گاهی نظر ولی‌فقیه با مرجع تقلید متفاوت است که در این زمان در مسائل فردی باید از مرجع تقلید خود تبعیت کرد و این به معنای مخالفت با ولایت فقیه نیست اما در زمینه مسائل حاکمیتی همه باید به یک شکل تبعیت کرده و تفاوتی میان هیچ‌یک از مردم وجود ندارد.

وی در خطبه‌های دوم نماز جمعه این هفته بیان کرد: اهل تقوا تمام توجه خود را به فردا معطوف کرده و عاقبت اندیش بوده و اهل آخرت هستند و از دنیا برای رسیدن به آخرت بهره‌ می‌گیرند و تذکرات فراوانی برای برگرداندن نگاه از دنیا به آخرت به ما شده است.

خطیب جمعه کرج با اشاره به مناسبت‌های این هفته اظهار داشت: 11 شعبان مصادف با 9 خردادماه و روز جوان است که روز ولادت حضرت علی‌اکبر بوده که ایشان دارای مکارم اخلاقی و مدارج عالی علمی و رفتاری و جایگاه و شخصیت خاص و عظیمی بود که روز عاشورا و شهادت این بزرگوار پر از رمز و راز خاص است.

آیت‌الله حسینی‌همدانی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط اقتصادی، سیاسی و مسائل فرهنگی کشور تنها راه برون‌رفت از این وضعیت و رسیدن به اهداف انقلابی، نقش جوانان در این مسیر را نمی‌توان نادیده گرفت و باید به آنان بها داد و از اثرگذاری آنان در همه عرصه‌ها نباید غافل بود.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر مسائل داخلی با تکیه بر خدا و همت جوانان،گفت: رشد اقتصادی و فرهنگی در جامعه بدون بکارگیری نیروی جوان محقق نمی‌شود.

امام جمعه کرج ولادت امام زمان(عج) در این هفته را مهمترین رویداد دانست و بیان کرد: این روز به عنوان روز جهانی مستضعفین نام نهاده شده است.

وی با تاکید بر اینکه مهم است که در روز موعود در کدام جبهه قرار بگیریم، تصریح کرد: باید به چگونگی تربیت خود توجه کنیم تا در جبهه امام باشیم و بدانیم که آیا توفیق در رکاب وی بودن را داریم یا تنها عاشق امام غایب هستیم؟‍

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز خاطرنشان کرد: دوران غیبت دوران خودسازی و جامعه‌‌سازی است و باید تمرین تبعیت‌پذیری داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه در دوران غیبت وظایف فراوانی متوجه منتظران بوده که یکی از آن‌ها تمرین ولایت پذیری است، گفت: تاکید به نماز جمعه و جماعت نیز به سبب تمرین ولایت‌پذیری است.

وی تاکید کرد: وظایف متعددی متوجه منتظران است که یکی از ان‌ها بصیرت فراوان و مهمتر از آن ولایت پذیری است و مقدمه انقلاب بزرگ حضرت ولیعصر(ع) بود و توسعه یافت که یکی از ثمرات آن انقلاب اسلامی بوده که در کشورهای اسلامی قابل مشاهده است.

آیت‌الله حسینی‌همدانی گفت: خط امام (ره) خط  برگرفته از آیات قرآن کریم است  و خط  استقلال، عزت، اقتدار و شجاعت است و خط وادادگی و سازش نیست.

وی با اشاره به فرمایشات امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه اگر من را دار بزنید تفاهم نمی‌کنم، گفت: لازمه دوران ما که بسیاری افراد ادعای آن را دارند، بازخوانی خط امام (ره) به ‌ویژه برای نسل جوان است تا کسی نتواند به نام خط امام(ره) در مسیر انحراف ایجاد کنند.

امام جمعه کرج با اشاره به رحلت امام خمینی (ره) خاطرنشان کرد: 14 خردادماه روح ملکوتی امام به اجداد طاهرینش پیوست و بلافاصله با درایت مجلس خبرگان رهبری، خلف صالح و فقیه بصیر به همه مسائل به رهبری انتخاب شده و مسیر امام(ره) را با صلابت تاکنون طی کردند و سکان‌دار خوبی برای انقلاب بودند و مردم نیز به حق و انصاف تبعیت خوبی داشتند.

خطیب جمعه کرج بیان کرد: عده‌ای به عنوان پیروی از خط امام(ره) و مقام معظم رهبری، حرف‌های کاملا مخالف زده و به نام ایشان تمام می‌کنند که این فتنه جدیدی است و باید به این امر توجه شود.

وی با بیان اینکه این افراد فرمایشات مقام معظم رهبری را بیان کرده و درست برخلاف آن عمل می‌کنند، تصریح کرد: باید خوب اطرافتان را شناخته و درک کنید و با توجه به وصایای امام(ره) و رهنمودهای رهبری عمل کنید.

وی با تاکید بر اینکه نباید انقلاب به دست نااهلان آن بیفتد، گفت: کسانی که با اصل و آرمان‌ها و شعارهای انقلاب مخالف هستند، با کمال پررویی مخالفت کرده و وارد میدان شده که گاهی با پوشش و نفوذ و سرپوش گذاشتن دردستگاه‌ها وارد می‌شوند تا مسیر دستگاه را موذیانه تغییر دهند.

آیت‌الله حسینی‌همدانی گفت: این افراد شعار نه غزه نه لبنان که از آرمان‌های انقلاب است سر می‌دهند و موذیانه در جریانی که نتیجه آن از بین رفتن عزت و استقلال ما است، حمایت کرده و کشور را به مسیر دیگری هدایت می‌کنند که در این راستا بازگویی خط امام(ره) و مقام معظم رهبری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز اظهار داشت: بر هیچ‌یک از مردم و مسئولان پوشیده نیست که دوام و قوام جمهوری اسلامی ایران بر پایه سیاست "نه شرقی نه غربی" استوار است و عدول از این سیاست، خیانت به اسلام و مسلمین و سبب زوال عزت، اقتدار و استقلال ملت قهرمان ایران می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران نباید تحت هیچ شرایطی از اصول وآرمان‌های مقدس خود دست بردارد، افزود: از مسئولان نظام می‌خواهم تا از هیچ‌کس و هیچ چیز جز خداوند نترسند و کمرها را ببند و از مبارزه و جهاد علیه فساد و فحشای سرمایه‌داری غرب و پوچی و تجاوز کمونیست دست نکشند.

امام جمعه کرج با تاکید بر اینکه در جنگ و صلح بزرگترین ساده اندیشی این است که تصور کنیم جهان غرب به ویژه امریکا از ما و اسلام دست برداشته‌اند، اظهار داشت: لحظه‌ای نباید از مکر دشمنان غافل بمانیم.

وی تصریح کرد: همه باید بدانند که غرب و شرق تا شما را از هویت اسلامی به خیال خام خود بیرون نبرند، آرام نمی‌شوند و در این راستا نه از ارتباط با متجاوزان خوشنود و نه از قطع ارتباط با آنان رنجور شوید و بصیرت داشته شوید.

آیت‌الله حسینی‌همدانی با تاکید بر اینکه افرادی که به دنبال سازش هستند یا جاهل هستند یا مزدور، خاطرنشان کرد: به فرمایش امام (ره) اگر امریکا و اسرائیل لا‌اله‌الا‌الله بگویند ما باور نمی‌کنیم، ملت ما هوشیار بوده و در هر زمان که لازم بوده با صلابت و قدرت شعار مرگ بر آمریکا را سر داده‌اند.

خطیب جمعه کرج با اشاره به سخنرانی اخیر رهبر انقلاب با نمایندگان مجلس شورای اسلامی افزود: ایشان تاکید کردند که مجلس همواره بر مواضع اصولی نظام پافشاری کند تا به پرتگاه نظام سلطه نلغزد.

وی با تاکید بر اینکه در موقعیت حساسی قرار داریم، بیان کرد: اگر تحلیل درستی نداشته باشیم و دچار افراط و تفریط شویم ضرر آن برای ما و آینده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه مسائل هسته‌ای مسئله حزبی و دسته‌ای نیست و به سبب اینکه با منافع و امنیت ملی برخورد دارد، همه باید ید واحده بوده و یک حرف را بزنند، اظهار داشت: کسی که نتیجه را بیان می‌کند بیانات امام و رهنمودهای مقام معظم رهبری است و همه باید با وحدت و یکپارچگی به این سخنان گوش فرا داده و ولایت‌پذیری خود را در تبعیت از این سخنان نشان دهند.

وی با تاکید بر اینکه معیار و چراغ راه دستورات مقام معظم رهبری است، افزود: ممکن است سخنان ایشان به ذائقه عده‌ای خوش نیاید که اهمیتی ندارد.

آیت‌الله حسینی‌همدانی خاطرنشان کرد: بر اساس فرمایشات ایشان دشمن حق ندارد به بهانه نظارت حریم نظامی را شکسته و از شیوه‌های غیرمتعارف برای نظارت استفاده کنند.

امام جمعه کرج با اشاره به اینکه رهبر انقلاب فرموده‌اند تیم مذاکره کننده مورد اطمینان ماست و هیچ‌کس حق ندارد آنان را خائن بداند، گفت: ممکن است این تیم اشتباهاتی داشته و در محاسبه دچار خلل شود اما باید کمک کنیم و تقویت کنیم تا فریب نخورند و مسیر صحیح طی شود.

وی با اشاره به اینکه باید وحدت و اتحاد در این زمینه حفظ شود تکه این امر سبب ایستادگی دشمنان می‌شود، گفت: باید محکم و با اقتدار وارد صحنه شد و تذکرات رهبری و خطوط قرمز باید رعایت شود.

امام جمعه کرج با بیان اینکه رهبری نسبت به رفتار طرف مقابل در ادامه جریان مذاکرات دغدغه دارند، گفت: این دغدغه ملت است که توسط ایشان بیان شده و متاسفانه نادیده گرفته می‌شود وبرخی به گونه‌ای دوپهلو و با کنایه صحبت می‌کنند که عده‌ای از مردم رنجیده‌خاطر شوند.

وی با بیان اینکه حرف حق قلت و کثرت ندارد، افزود: حرف حق باید پذیرفته شود و نباید دو پهلو و به گونه‌ای صحبت باشدکه وحدت و انسجام ملت به هم بریزد.

خطیب جمعه کرج خاطرنشان کرد: اگر برخی بزرگان به شهری می‌روند و مردم به استقبال آنان می‌روند به سبب فرد نیست، بلکه برای اقتدار نظام است.

وی با اشاره به اینکه در جریان قرار دادن مردم ونخبگان از جزئیات مذاکرات هسته‌ای، مصداق همدلی است، گفت: بسیاری از مردم بسیاری از مطالب کلان را نمی‌دانند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به برخی از این جزئیات بیان کرد: ما در این مذاکرات خود را ملزم کردیم جامعه جهانی را راضی کنیم و در این راستا از بسیاری از داشته‌ها صرف‌نظر کردیم و یکی از آن‌ها این بود که حق غنی سازی از 20درصد به  کمتر از 5درصد کاهش یافت.

وی با بیان اینکه با کنار گذاشتن این 20 درصد مباحث مربوط به هوا- فضا را از دست دادیم، اظهار داشت: از ناو هواپیمابر محروم شدیم، سوخت هسته‌ای برای زیردریایی کنار گذاشته شد، در مسائل باستان‌شناسی برای عمرسنجی نمونه‌های باستانی و تجزیه و تحلیل آن‌ها به غنی‌سازی 90 درصد به بالا نیاز است که کنار گذاشته شد و در صورت نیاز به باستان‌شناسی باید آن‌ها برای ما انجام دهند.

امام جمعه کرج گفت: قسمت عمده‌ای از مسائل صنعتی کشور از جمله معادن و فلزات، مسائل پزشکی و تشخیص بیماری‌ها و پرتو درمانی به غنی‌سازی 5 تا 20 درصد نیاز است که کنار گذاشته شد.

وی با بیان اینکه 95 درصد رادیو داروها در دنیا در 5 راکتور بزرگ دنیا طراحی و به دست می‌آید که در سال 2010 از میان 85 کشور، نفر اول در تولید رادیو‌دارو شدیم، تصریح کرد: با کنار گذاشتن راکتور اراک، این نعمت از ما گرفته شد.

آیت‌الله حسینی‌همدانی گفت: در بحث کشاورزی هسته ای و کنترل آفات قسمت‌های زیادی به سبب راستی آزمایی کنار گذاشته شد.

خطیب جمعه کرج خاطرنشان کرد: برای تامین سوخت به 190 هزار سانتریفیوژ نیاز داریم که در بیانیه لوزان ما به 6 هزار و 104 سانتریفیوژ اکتفا کردیم که اگر تا 5 سال فعال نگاه داشته شود، تنها 5 هزار و 60 سانتریفیوژ‌ها قابل استفاده است و این عبور از خط قرمز است

وی با بیان اینکه 100 هزار میلیارد پول ایران بلوکه شده، گفت: برای پرداخت 5 هزار میلیارد از این مبلغ به صورت قطره‌چکانی نیز شرط‌هایی از جمله اعتمادسازی گذاشته‌اند که غیرمنطقی و غیرقابل قبول است.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز افزود: بر اساس قانون همه کشورها تا کمتر از 5 درصد به هر میزانی که بخواهند، حق غنی‌سازی دارند که متاسفانه این امر نادیده گرفته شده است.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب گفت: اگر ملتی نتواند از عظمت و هویت خود در مقابل بیگانگان حمایت کند، ضعیف و "توسری‌خور" می‌شود که در این راستا باید محکم بوده و منفعل نباشیم.

وی خطاب به مذاکره ‌کنندگان با اشاره به اینکه مردم و جانبازان پشتیبان شما هستند و باید از حقوق ملت عزتمندانه دفاع کنید، گفت: امریکا بداند در صورتی که قصد سوء و تجاوز داشته باشند، زیر پای ملت له می‌شوند.

آیت‌الله حسینی‌همدانی با تاکید بر اینکه آنچه مردم امروز از دولتمردان از تیم مذاکره‌ کننده خواستارند، خواسته‌های مقام معظم رهبری است، بیان کرد: تمام تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی در هنگام توافق یک‌جا برداشته شود و بازرسی‌ها در حد متعارف در عرف بین‌المللی باشد و اعمال نظارت به عنوان بازرسی از مراکز نظامی نباشد و توافق بازگشت‌پذیر باشد و همچنین مانعی برای استمرار تحقیقات و پیشرفت علوم هسته‌ای کشور وجود نداشته باشد.

وی با اشاره به موضوعات مربوط به استان البرزگفت: حرکت‌های انتخاباتی بعضا آغاز شده که در این راستا باید بصیرت کامل داشته و به حرف‌ها و وعده‌ها دقت نظر داشت.

خطیب جمعه کرج ضمن تشکر و قدردانی از سربازان گمنام امام زمان که روز نیمه شعبان به نام آنان نهاده شده گفت: این نیروهای امنیتی خالصانه و بدون شائبه از کشور حراست می‌کنند و فعالیت‌های متعددی برای برقراری امنیت در کشور از جهات مختلف انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه شنیده و دیده می‌شود که در عزل و نصب‌ها رعایت شئون نمی‌شود، تصریح کرد: جامعه ما جامعه اسلامی، ارزشمدار و انقلابی است که بر اساس همدلی همزبانی و همکاری باید به قابلیت‌های افراد نگاه کرد و نباید برخی به سبب ارزشمدار بودن آن‌ها کنار گذاشته شوند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با تاکید بر اینکه اگر فردی در مقابل فتنه ایستاده، نباید مجرم تلقی شود و مسئولیت وی گرفته شود، گفت: فرد متدین، از خانواده شهید، متدین و انقلابی به سبب اینکه در مقابل فتنه ایستاده از مسئولیت برکنار شده است که پیغامی در این زمینه فرستاده شده و عکس‌العمل آن‌ها در این هفته مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: کنار گذاشتن افراد با توجه به کارایی، اخلاق و رفتار آن‌ها از اختیارات مدیران است اما کنار گذاشتن افراد به عنوانی که این عنوان از ارزش‌ها محسوب می‌شود، به هیچ وجه پذیرفتنی نیست.

امام جمعه کرج با تاکید بر اینکه مسئولان استان باید توجه کنند که از زمان ورود به این استان باید دور فتنه را خط بکشند، بیان کرد: در مقابل این قضیه به طور تمام قد ایستادگی می‌کنم.

منبع : خبرگزاری تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین