تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۷
plusresetminus
حزب الله: رئیس شورای شهر کرج گفت: قرار شده است در قسمت جنوب و جنوب شرقی شهر برای توسعه فضای سبز و جلوگیری از ریزگردها درختکاری انجام شود.
۰
کد مطلب : ۱۹۲۲۳۱
بخشی از کرج برای جلوگیری از ریزگردها درختکاری می‌شود
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، عباس زارع ظهر امروز در مراسم  روز درختکاری که در باغستان برگزار شد، اظهار داشت: در جهت حفظ و نگهداری درختان کاشته شده باید همت داشته باشیم.
 
وی با اشاره به اینکه در سال 98  حدود 10 درصد بودجه سالیانه شهرداری کرج در حوزه فضای سبز و نگهداری آن است، افزود: یکی از بخشهایی که در سال 97 توسعه زیادی در جهت جذب سرمایه داشته حوزه فضای سبز بوده است که پیشینه شهرما از آن است و ما باید دوباره این پیشینه را بازگردانیم.
 
رئیس شورای شهر کرج با بیان اینکه متاسفانه از قسمت جنوب شهر با پدیده بیابانزایی و کانونهای ریزگرد مواجه هستیم، گفت: شورای شهر و شهرداری کرج در ارتباط با این موضوع توجه ویژه‌ای دارند و قرار شده است در قسمت جنوب و جنوب شرقی شهر برای توسعه فضای سبز و جلوگیری از ریزگردها درختکاری انجام شود.
 
 
وی ادامه داد: اکثر نقاط و بخش‌های مهم شهر که نیاز به درختکاری دارد در اختیار ارگانهای دولتی است که باید آنها نیز در این امر مهم کمک کنند و دخیل باشند.
 
در ادامه این جلسه حامد فرضی با اشاره به اینکه هرچه امروز ما بکاریم فردا برداشت می‌کنیم، عنوان کرد: 500 هزار اصله نهال توسط منابع طبیعی  در سراسر استان توزیع شده است.
 
مدیرکل منابع طبیعی استان البرز عنوان کرد: این عرصه هزار هکتاری که امروز 200 هکتار آن درختکاری می‌شود جزو سرانه فضای سبز بسیار مهم شهر است و سبب کاهش آلودگی و ایجاد هوای پاک و همچنین جلوگیری از ریزگردها می‌شود.
 
وی ادامه داد: در 22 اسفند در سراسر استان و همچنین بوستانهای دهستانهای شهر یک درخت به ازای هریک شهید در استان اهدا می‌شود.
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین