تاریخ انتشاريکشنبه ۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۱
plusresetminus
حزب الله : در حرکت دوضرب رقابت‌های قهرمانی جهان، وزنه 264 کیلوگرم را بالای سر برد و رکورد دوضرب و مجموع دسته فوق سنگین که در اختیار حسین رضازاده بود را شکست.
۰
کد مطلب : ۱۰۰۲۴۱
لحظه شکست رکورد رضازاده/عکس
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، الکسی لوچف از روسیه در آخرین روز از مسابقات جهانی وزنه برداری با شکستن رکوردهای جهانی دوضرب و مجموع حسین رضازاده، برای نخستین بار روی سکوی قهرمانی دسته فوق سنگین مسابقات جهانی وزنه برداری ایستاد و عنوان قویترین مرد جهان را از آن خود کرد.

 عکس/ رکورد رضازاده اینگونه شکست

لوچف در حرکت های یکضرب با مهار وزنه های 200، 206 و 211 کیلوگرم از سایر مدعیان این وزن سبقت کرد و خود را به 3 کیلوگرمی رکورد جهانی بهداد سلیمی نزدیک کرد. 

این وزنه‌بردار روس در حرکت دوضرب نیز پس از مهار وزنه های 242 و 248 کیلوگرم و مسجل کردن قهرمانی خود در دوضرب و مجموع، وزنه 264 کیلوگرم  را بالای سر برد تا از رکورد دوضرب و مجموع دسته فوق سنگین رضازاده عبور کند.

گفتنی است حسین رضازاده در المپیک 2004 سیدنی، با مهار وزنه 263 کیلوگرم، رکورد جهانی حرکت دوضرب دسته فوق سنگین را از آن خود کرد. رکورد مجموع نیز 4 سال قبل از آن در المپیک 2000 آتن با حدنصاب 472 کیلوگرم توسط رضازاده به ثبت رسیده بود.

لوچف بعد از شکستن رکوردهای دو ضرب و مجموع حسین رضازاده گفت: از اینکه توانستم رکورد جدیدی از خود به جای بگذارم خیلی خوشحال هستم. من از وقتی کوچک بودم حسین رضازاده را می‌شناختم. او برای من یک الگو بود و حتی حالا هم رضازاده از وزنه‌برداران مورد علاقه من است. امروز خوش شانس بودم که توانستم رکوردش را بزنم.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین