تاریخ انتشاردوشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۶
plusresetminus
حزب الله : در حالی که برخی مسئولان پرتقال تولید داخل را برای تنظیم بازار شب عید مناسب می‌دانند، واقعیت بازار، عکس این مطلب را اثبات می‌کند.
۰
کد مطلب : ۱۳۵۶۴۹
بی‌خبری برخی مسئولان از وضعیت بازار پرتقال
 
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی شب گذشته در گفتگوی ویژه خبری، پرتقال تولید داخل را برای تنظیم بازار شب عید کافی خواند و از مسئولان درخواست کرد تا در واردات پرتقال تجدیدنظر کنند. این در حالی است که به نظر می‌رسد این مقام مسئول در مجلس شورای اسلامی از وضعیت بازار پرتقال، کیفیت و قیمت پرتقالی که در بازار  عرضه می‌شود، کاملاً بی‌خبر است. 
 
بررسی‌های میدانی خبرنگار مهر حاکی از آن است که در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم پرتقال جنوب که کیفیت خوبی دارد، در بازار به بیش از ۱۰ هزار تومان رسیده و کیفیت پرتقال‌های شمالی که قیمت پایین‌تری دارند، نامطلوب است. 
 
بر اساس این گزارش، پرتقال‌هایی که کیلویی بین چهار تا پنج هزار تومان به مشتریان عرضه می‌شوند، از کیفیت لازم برخوردار نبوده و قابل مصرف نیستند و نمی‌توان آنها را برای مصرف شب عید مورد استفاده قرار داد. 
 
به گزارش مهر، در پی سرمازدگی پاییز امسال و آسیبی که به باغات مرکبات شمال کشور وارد شد، پرتقال تولید این منطقه آسیب بسیار زیادی دید و به همین دلیل قرار است برای مصارف شب عید علاوه بر  توزیع محصول با کیفیت داخلی،  پرتقال‌های وارداتی از مصر و ترکیه نیز توزیع شود. 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین