تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۹
plusresetminus
حزب الله : مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز با بیان اینکه ۱۲۷ استاد از خواهران و برادران برای تدریس آشنایی با دفاع مقدس وجود دارد، گفت: ظرفیت حوزه‌های علمیه برای ترویج دفاع مقدس به کارگیری شود.
۰
کد مطلب : ۱۲۳۰۴۸
ظرفیت حوزه‌های علمیه برای ترویج دفاع مقدس به کارگیری شود

 

 

 

 

به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،ابوالفضل اسلامی اظهار داشت: در سراسر دانشگاه‌های دولتی، آزاد و پیام نور استان البرز 2 واحد درس با موضوع آشنایی با دفاع مقدس تدریس می‌شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز با بیان اینکه در همین ارتباط سالانه 2 همایش برای اساتید درس آشنایی با دفاع مقدس در دانشگاه‌ها برگزار می‌شود، افزود: در همایشی که برگزار شد، نقش زنان در دفاع مقدس مورد بررسی قرار گرفت.

اسلامی با اشاره به اینکه 127 استاد از خواهران و برادران برای تدریس آشنایی با دفاع مقدس در البرز حضور دارند، گفت: این افراد دارای مدارک تحصیلی کارشناسی ارشد و دکتری هستند و 20 استاد دیگر در حال جذب شدن برای تدریس این درس هستند.

جانباز دفاع مقدس با بیان اینکه در سال تحصیلی 94-95، 11 هزار دانشجو در 26 دانشگاه 2 واحد درس آشنایی با دفاع مقدس را فرا گرفته‌اند، افزود: این واحد در دانشگاه‌ها به صورت اختیاری است اما در حال حاضر این درس در 208 کلاس درسی تدریس شده است.

اسلامی گفت: در پی اجباری کردن این واحد درسی و تصویب آن در مجلس هستیم.

وی با اشاره به  ظرفیت های حوزه‌های علمیه در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و بیان تلاش های رزمندگان در 8 سال جنگ تحمیلی، اظهار داشت: علی رغم ورود این درس و تدریس آن در دانشگاه‌های استان البرز،‌ اما هنوز نتوانسته‌ایم برای تدریس آن در حوزه‌های علمیه اقدامی انجام دهیم.

اسلامی با اشاره به اینکه اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس به سبب نوپایی استان، جوان است، ادامه داد: با توجه به این امر اداره‌کل استان البرز نمره قبولی در تدریس این درس نسبت به استان‌های دیگر دریافت کرده است.

منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین